Jaguar şi Land Rover vor dezvolta independent motorizările şi transmisiile viitoare

de Sebastian Toma
Vineri, 22.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Jaguar Land Rover vor să redevină independenţi şi să-şi producă şi dezvolte propriile motoare, plănuind să renunţe la propulsoarele furnizate de Ford şi alţi parteneri. Primul pas are loc în 2014, odată cu deschiderea unei uzine de motoare în Regatul Unit.

Esential 1990 a fost ultimul an când Jaguar şi Land Rover şi-au dezvoltat şi produs independent o motorizare nouă pentru ambele game.
Jaguar şi Land Rover îşi vor dezvolta şi produce propriile motorizări, pe care le vor împărţi la nivel de grup, anunţă Automotive News. Concernul britanic deţinut de Tata Motors a început lucrările la o fabrică de motoare în Wolverhampton, Regatul Unit, în care au investit 750 milioane de dolari. Prima motorizare care va fi produsă în această uzină va fi un turbodiesel cu patru cilindri în linie. La 18 luni din acel moment, linia de fabricaţie va produce şi o motorizare turbo cu aprindere cu scânteie. Cele două noi motorizări sunt primele unităţi dezvoltate de la zero de cele două mărci din concernul Jaguar Land Rover din 1990 până în prezent.

Britanicii vor să facă motoare uşoare şi puternice, a căror cilindree să fie de 2.0 litri. Ambele unităţi planificate vor fi echipate cu toate tehnologiile noi din domeniu, de la injecţie directă la distribuţie variabilă.

Reprezentanţii celor două mărci nu au furnizat informaţii suplimentare despre modelele care vor fi echipate cu noile motorizări, propulsoarele urmând să fie introduse atât în gama Jaguar, cât şi în gama Land Rover.

Urmareste Automarket
Ultimul motor produs de Jaguar în baza unui design in-house a fost construit în 1997, în timp ce ultimul motor dezvoltat independent de Land Rover a fost construit în 1998. Ambele mărci se bucură de o creştere a vânzărilor în ultima perioadă, anul 2012 marcând un record de 357.000 de unităţi, pe care reprezentanţii companiei se aşteaptă să-l depăşească în anul curent.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (3)

  • Ar fi putut fi ceva mai clar articolul si mai bogat in detalii...
    Acum de unde provin motoarele? De la Ford parca. Ar fi bine de precizat toti ceilalti furnizori de motoare, pe langa Ford, daca mai sunt si altii. Sau si mai bine: tabel cu 2 coloane: motor si furnizor - e mai multa munca, dar ar fi iesit un articol mai profi.

    In lipsa acestei info se poate intelege ca Jaguar si Land Rover isi vor dezvolta independent motoarele una fata de alta, ceea ce nu este cazul.
    11 1
  • Era si cazul sa incerce sa renunte la motoarele Ford, am impresia sau Ford a dus in gaura destul de tare marcile europene pe care le detinea. Dupa ce ai plecat din curtea Ford s-au dezvoltate destul de bine, atat Jaguar si Land Rover cat si Volvo. Nu am nimic cu Ford, sunt masini bune, da-s prea axati pe profit, foarte putin pe valori legat de subsidiare, mai ales nu au nici o problema daca le inchide de tot.
    4 1
  • Bravo , o veste minunata. Nu inteleg ce s-a intamplat cu dezvoltarea din UK in acest sens, britanicii faceau motoare extraordinare iar revenirea la o productie interna nu poate decat sa bucure.
    Investitia se va amortiza in timp, probabil vor fi contractati de dezvoltatori mai mici si sper, SPER, vanzarile Jaguar vor creste si vor ajunge in sfarsit la nivel cu competitorii lui de clase, ma refer ca volum de vanzari.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru