De cele mai multe ori, atunci când testăm o maşină evaluăm şi gradul de vizibilitate oferit. Atunci când evaluăm această trăsătură luăm în calcul dimensiunea lunetei, a oglinzilor laterale şi a montanţilor. În cazul acestora din urmă ne referim la cât de incomozi sunt în viraj sau atunci când privim înapoi.
Pentru a ne uşura nouă munca, dar şi pentru a face viaţa mai uşoară pentru clienţii lor, cei de la Jaguar şi Land Rover au inventat „montanţii transparenţi”. Tehnologia se numeşte 360 Virtual Urban Windscreen şi presupune instalarea unor ecrane discrete pe montanţii faţă, de mijloc şi spate. Aceste ecrane vor proiecta imagini culese de o serie de camere amplasate în exterior, în locul unghiurilor moarte, pentru a asigura o imagine fluentă.
Mulţumită acestor tehnologii, şoferii vor avea o vizbilitate mai bună şi vor putea să observe mai repede pietoni, biciclişti sau alte maşini din trafic. Ceea ce este şi mai important, montanţii devin transparenţi chiar şi atunci când şoferul întoarce capul pentru a se asigura sau atunci când acesta face un viraj.
În aceste condiţii, tehnologia se va dovedi utilă şi în intersecţii. Alături de ideea montanţilor transparenţi, Jaguar Land Rover lucrează la o invenţie adiacentă, botezată Follow-Me Ghost Car Navigation. Aceasta proiectează în faţa maşinii holograma unui alt automobil, pe care şoferul îl urmăreşte până ajunge la destinaţie. Este o modalitate mult mai simplă de a ghida şoferul în oraşele aglomerate.Vă reamintim că în urmă cu câteva luni, Jaguar şi Land Rover introduceau prima „capotă transparentă”, o tehnologie care se folosea tot de proiecţia unor camere pe capotă, pentru a ajuta şoferul să vizualizeze terenul din faţa maşinii.
Land Rover prezintă un nou concept tehnologic: capota ”transparentă”
Cat despre "follow-me ghost car", nu distrage atentia soferului de la drum? Stiu, suna ciudat, o sa ziceti ca mai degraba iti distrage atentia uitatul din cand in cand la un ecran GPS; ca un detaliu fara sens, noaptea esti linistit sa vezi o holograma in fata masinii cand mergi extraurban la 2 dimineata?
Zic si eu.
Exista unghi mort si la iesirea dintr-o parcare ingusta dintre cladiri, curti etc...., rezolvata din 2012-2013 cu oprire automata , pe V40 .....
In acest caz, exista timpi morti pana cand masina opreste fara a lovi pietonul: sistemul creaza holograma (cateva milisecunde), proiecteaza holograma, soferul o vede, daca este atent opreste masina, daca nu.....pacat, masina nu a oprit singura, soferul putand conduce linistit si mai atent in continuare!
Va doresc drumuri bune si Sarbarori Fericite!