Fiecare producător de automobile se pregătește, în felul său, pentru tranziția la un portofoliu compus doar din modele cu zero emisii.
În timp ce unii preferă un parcurs mai încet, britanicii de la Jaguar au decis să grăbească puțin lucrurile. Cel puțin asta reiese din declarațiile lui Joe Eberhardt, președintele și CEO-ul Jaguar Land Rover North America.
Potrivit acestuia, Jaguar intenționează să oprească producția tuturor modelelor termice în luna iunie a acestui an.
"Majoritatea modelelor noastre vor ieși din producție în luna iunie, dar vor fi la vânzare pentru o perioadă mai lungă de timp," susține Eberhardt. "Vom avea un program de producție care ne va permite să avem o aprovizionare continuă de vehicule până la sosirea noilor mașini... Încercăm să ne sincronizăm astfel încât să avem un volum suficient până la lansarea noului produs și să avem un transfer curat", a adăugat el.
Dacă în 2017, Jaguar a comercializat circa 180.000 de mașini la nivel global, acest număr va scădea la aproximativ 50.000 în următorii ani, potrivit estimărilor.
În următorii 3 ani, marca britanică va prezenta trei modele noi cu zero emisii, dezvoltate pe arhitectura Jaguar Electric Architecture.
Primul va fi dezvăluit până la finalul anului și va fi un GT cu 4 locuri. Lansarea pe piață este programată pentru anul 2025.Va fi cel mai puternic Jaguar din istorie și va oferi o autonomie de până la 692 de kilometri.
Următorul model dezvoltat pe această platformă va fi lansat spre finalul anului 2025, iar cu cel de-al treilea vom face cunoștință în 2026.
via Carscoops
Asa ca, pe viitor, sa nu ne mai asteptam la performante in vanzari ci in nivelul profitului anual raportat.
Deci care e planul? Ce vor sa vanda peste 2 ani? Machete?
acum indianul opreste productia la jaguar nu neaparat de dragul trecerii la electrice, ci ca sa stopeze hemoragia de bani, fiindca cu fiecare zi in care fabrica functioneaza se pierd bani.
si totusi cu trecerea la electrice, ar avea o sansa de reabilitare la capitolul fiabilitate. daca cu termicele au dat-o in bara rau de tot, poate vor reusi cu electricele care teoretic sunt mai simplu de construit si mai fiabile prin natura lor. dar pana vor scoate ei o electrica competitiva, tare ma tem ca lumea va uita complet de marca asta.
Intre timp Dacia, Hyundai si Kia vinde termice de rupe, numai zic de Toyota, cine a investit masiv in termice o duce bine, iar cine a mizat pe electrice a gresit grav.