Chiar dacă versiunile break ale modelelor puse la vânzare în Europa nu au foarte mare succes în România, zona acestui tip de mașini de familie este încă una importantă pentru piețele din Vest. Cu toate acestea, unele mărci renunță la ideea de a dezvolta versiuni break ale mașinilor lor din cauza faptului că cererea publicului pentru acest tip de caroserie este în scădere și e limitată la unele țări în care publicul acestor mașini e dificil de accesat.
Este și cazul celor de la Jaguar, care afirmă prin vocea lui Ian Callum, designerul-șef al mărcii britanice, că producătorul din Coventry nu va construi versiuni break ale actualelor modele din gamă. Brandul din Albion nu avea oricum o istorie serioasă în această zonă, pentru că singurele break-uri oferite în istoria Jaguar au fost bazate pe X-Type (în 2004) și pe prima generație XF, însă refuzul de a construi acest tip de caroserie este cel puțin interesant în condițiile în care vorbim despre o marcă premium care se luptă pe aceleași segmente în care grosul vânzărilor este realizat de cele trei branduri germane de tradiție; BMW, Mercedes-Benz și Audi.
Motivul acestei decizii este dezvăluit de același Callum: "Cea mai mare piață din lume pentru break-uri este Germania.
Iar germanii cumpără mașini germane", spune designerul care conduce destinele biroului de creație al mărcii Jaguar. "Vom face lucruri care vă vor surprinde, dar în mod sigur nu vom face break-uri", continuă oficialul britanic.Decizia celor de la Jaguar vine în contextul în care marca britanică a lansat pe piață SUV-ul F-Pace, primul astfel de model din istoria mărcii, despre care oficialii brandului britanic susțin că va deveni cea mai vândută mașină din istoria mărcii. În plus, presa britanică sugerează faptul că Jaguar ar putea lansa și un SUV compact care va fi numit cel mai probabil E-Pace, britanicii urmărind astfel să formeze o familie de modele în segmente populare pe care marca nu a fost prezentă până acum.
Totusi nu inteleg de ce jaguar a facut un break pentru nemti, englezii, francezii, spaniolii, suedezii, nimeni nu mai cumpara break-uri?
Totusi nu inteleg de ce jaguar a facut un break pentru nemti, englezii, francezii, spaniolii, suedezii, nimeni nu mai cumpara break-uri?
Din cate stiu, Volvo nu se plange de aceeasi problema, si nu e marca germana.