Esential
271 | cai putere dezvolta unitatea diesel V6 de 3.0 litri a celor de la Jaguar. |
Chiar daca a negat initial lansarea unei versiuni diesel pentru sportiva XK, Jaguar tine ascunse intentiile sale de a dezvolta o varianta mai economica insa nu la fel de sportiva. Surse din interiorul companiei sustin ca o parte din membrii consiliului de conducere inca isi doresc un diesel in gama de motorizari a coupe-ului.
Desi a construit si a testat 20 de prototipuri Jaguar XK diesel, constructorul britanic a fost circumspect in privinta succesului si s-a temut de o eventuala canibalizare a vanzarilor versiunii pe benzina in Europa. In plus, o parte din oficiali considera ca un diesel nu se identifica cu filosofia sportiva a celor de la Jaguar.
De cealalta parte, cei care incurajeaza proiectul declara ca o versiune diesel ar relansa serios vanzarile, motorul V6 biturbo de 3.0 litri si 271 de cai putere asigurand suficiente resurse pentru a face din XK un model competitiv.
Daca consiliul de conducere nu va aproba in viitorul apropiat proiectul unui XK diesel, ideea unei generatii care sa adopte aceasta solutie inca de la lansare este tot mai plauzibila. Am putea asista astfel la un urmas al lui XK, programat sa debuteze in 2013, care sa adopte o unitate diesel.
Filosofia sportiva ar urma sa ramana intacta, daca luam in considerare faptul ca noua generatie va avea o masa mult mai scazuta iar resursele i-ar putea permite coupe-ului sa atinga 100 de km/h in mai putin de 5 secunde. Lansarea unui Jaguar XK diesel ar putea creste productia pana la 10.000-12.000 de unitati pe an.
via | autocar
Comentarii (0)