Jaguar Land Rover pregătește o veritabilă ofensivă tehnologică, constructorul britanic anunțând în cursul acestei săptămâni mai multe tehnologii la care lucrează pentru viitoarele sale modele. Printre acestea se numără și un sistem de citire și interpretare a undelor cerebrale ale șoferului. Acesta are rolul de a reduce accidentele rutiere prin pregătirea vehiculului să răspundă la ceea ce urmează sau are nevoie să facă șoferul, în funcție de impulsurile sale cerebrale. Printre posibilele utilizări se numără prevenirea adormirii la volan și alertarea șoferului când este neatent la drum.
Proiectul celor de la Jaguar se numește Sixth Sense (al șaselea simț) și este în derulare în centrul de cercetare al companiei britanice. Sistemul va putea să trezească șoferul și să-l alerteze prin vibrații pe volan și pe pedale. În cazul în care reacția șoferului întârzie, mașina ar putea să ia anumite măsuri pentru a reduce efectele unui accident, printre care se numără frânarea automată sau reducerea vitezei de rulare prin decuplarea accelerației.
Pe lângă sistemele de siguranță activă, Jaguar Land Rover a dezvoltat și un sistem multimedia predictiv, care folosește camere video pentru a urmări mișcările șoferului și a anticipa ce buton vor să acționeze aceștia. Rivalii germani de la BMW au lansat deja pe noua generație a lui Seria 7 un sistem care citește gesturile șoferului pentru apela la anumite funcții ale sistemului multimedia. Provocarea tehnologică a sistemului este citirea undelor cerebrale fără sistemul complex folosit în prezent în lumea medicală. Senzorii de la bord vor putea și să monitorizeze starea șoferului prin citirea pulsului și urmărirea respirației. În caz de infarct, de exemplu, vehiculul ar putea să aibă o reacție de siguranță și să se oprească în mod autonom și să contacteze serviciile de urgență. Reprezentanții Jaguar nu au anunțat un interval temporal în care ne putem aștepta ca noile lor sisteme să fie lansate pe modelele de serie din ofertă.Via Jaguar Land Rover
Cei de la Land Rover vor sa demonstreze ce ?
Chiar am nevoie de o aplicatie sa ma dau jos din masina sa ma plimb pe langa ea si sa o teleghidez de pe telefon ? Da ce... imi plimb suv-ul in locul catelului ?
Sa citeasca ce ? Daca multi se sperie la volan, atunci sistemul cum va reactiona ? Daca ma enervez ? Daca vad o tipa misto pe strada i se va ridica suspensia pneumatica si ii va indrepta farul cu functia cornering catre ea sa ii dea un blitz sa vada ca o vreau ?
Eu zic sa nu mai promovati ideile astea ca nu sunt de viitor, nu trebuiesc folosite la o masina.
De abia astept sa ma pot baga sa sparg niste sisteme din astea sa vad cum e sa ii tau alimentarea la un cocalar cand se baga in depasire sa ma lase in urma... ca orice e posibil. O sa devenim posibile tinte cu astefel de sisteme pe o masina.
Un Mercedes sau un BMW vechi fara nimic pe el, care are tabla buna si mecanica la fel sunt LUCRURI SFINTE !