Dorința francezilor de la PSA de a găsi parteneri în industria auto a dat naștere mai multor speculații care au apărut în ultima perioadă în presa internațională.
De cele mai multe ori, PSA a fost menționat alături de Fiat-Chrysler, cu care ar fi urmat să fuzioneze (variantă respinsă de FCA) sau cu care ar urma să semneze un parteneriat pentru dezvoltarea mașinilor electrice.
CEO-ul Carlos Tavares a subliniat că PSA nu se concentrează pe negocierea unui parteneriat cu Fiat-Chrysler, ci că evaluează mai multe oportunități.
Potrivit informațiilor din presa britanică, Tavares se interesează acum de Jaguar Land Rover, pentru care ia în calcul o achiziție sau o fuziune. Șeful PSA s-a arătat dornic să aibă branduri premium în portofoliu, condiția fiind ca activitatea grupului să nu fie “tulburată”.
Tavares a declarat că încă nu a început discuțiile cu proprietarii JLR, indienii de la Tata Motors, și a reiterat ideea că este deschis la toate oportunitățile.
Via Autocar
Păi de ce râvnești la “branduri premium”, tovarășe? Care să fie hiba lui…DS Automobiles? Ah, da, lipsă acută de “rezonanță de brand”, domeniu ȋn care n-ai ce să “meșterești” cu uneltele marketing-ului, oricât de persuasive ar fi acestea de obicei! Adică ori ești celebru și, deci, ademenitor – musai pe filieră istorică, că așa stabilește legea firii – ori nu ești; scurt/2.
De fapt, mașinile DS nu arată rău, de lepădat, dar, eh, spune-o, bre, pe drept: “reducerea costurilor” vă interesează ȋn mod primordial, de aceea vă agitați, ȋn fel și chip, ȋn ultima vreme. Ce-i drept, aveți pregătite niște miliarde ca investiții, dar nu pentru mai mult de o marcă (mai ales dacă o vreți “premium”), așa că mizați pe a convinge eventualii parteneri să convină asupra unei alianțe sau – la modul ideal – chiar asupra unei fuziuni (gura păcătosului adevăr grăiește!).
Dar de ce să nu reorientați acea sumă către…Opel !? Da, clar că Blitz-ul nu este “premium”, dar ȋl puteți face voi, așa cum era odată, ȋn glorioasa și irepetabilă perioadă KAD…Eiii, dar ce neobrăzare din partea mea! Voi, ca toți ceilalți, preferați profitul sigur, rapid și consistent, având oroare să “investiți” unul dintre “ingredientele” autenticului și deja uitatului capitalism: răbdarea…
Vă surâde, ȋn egală măsură, și Jaguar, și Land Rover. Căci, vorba aceea, există de-a gata, fără să vă mai osteniți voi…
Vă purtați ca niște târfe hămesite, pardon de expresie! Dornice să agațe (mă rog, să fie agățate, pentru aparențe oficiale și convenționale) “inteligenți cu bani”, dar musai inteligenți numai ȋn afaceri și neapărat nu pe plan rațional, că altfel nu i-ar putea “ȋmbrobodi”…
Mi-e tot mai silă de panorama/fizionomia actuală a “industriei auto” (deja am ȋnceput s-o plasez ȋntre ghilimele), ceea ce mă va afunda și mai mult ȋn paseism (da, da, “te vei izola ȋn lumea ta proprie, care nu este nici măcar tangentă cu realitatea din jur, care simți că te copleșește, că te strivește”). Și probabil că mă va sili la relaxarea ritmului de postare.
Dar cu Opel ce-ti veni ? Lasa-l acolo pt. patura medie, ca e singura nemtoaica ce ne-o mai permitem si noi. Pai cu ce vrei sa-ti schimbi Insignia aia ( sper ca retin bine) ? Cu 25.000 euro iti iei una noua si faci "pipilica" pe mai toate sedanurile de clasa medie concurente.
Mă rog, eu doar ȋmi susțin punctul de vedere, dar parcă ne-am obișnuit cu lamentări, cu temeri nefondate (dacă nu cumva or fi chiar psihoze), ivite aproape zilnic, din partea unor oameni care ar trebui să strălucească prin atuul maturității, mai ales din postura de CEO!
Pe de altă parte, da, @pipo, ai perfectă dreptate ȋn privința incertitudinii teribile a viitorului apropiat (nu mai zic de perspectiva ȋndelungată), dar nu cumva tot noi, pământenii ȋn general, suntem responsabili pentru conturarea unui asemenea tablou sumbru? Prea forțăm “anticipativ” lucrurile: din 2020, 2025, 2030, 2035, 2040, vom avea, vom face și vom drege, mai și clamăm ȋn acest sens, și astfel, instinctiv, toți se “inflamează” cu planificarea (mai degrabă mania de a planifica/prefigura). Captivați de acest viitor “fabulos”, nu ne dăm seama că ne fâstâcim ȋn prezent…Și ne mai mirăm că ne simțim depășiți de unele evenimente/situații. Așadar, ȋnainte de a vrea să devenim liberali, se cuvine să luăm toate măsurile pentru a ȋnceta să mai fim…socialiști.
De! Mașini asociate cu social-democrați adevărați (care refuză să fie membri PSD).
Ȋn loc de concluzie: hai zet, pardon, zât!