Jaguar Land Rover a intrat pe radarul francezilor de la PSA: “Luăm în calcul o achiziție, suntem interesați să avem branduri premium în portofoliu”

de Paul Cosma
Luni, 08.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful PSA, Carlos Tavares, a declarat că ar fi interesat de o achiziție sau fuziune cu Jaguar Land Rover, fiind dornic să aibă branduri premium în portofoliu, câtă vreme activitatea grupului nu va fi “tulburată”.

Dorința francezilor de la PSA de a găsi parteneri în industria auto a dat naștere mai multor speculații care au apărut în ultima perioadă în presa internațională.

De cele mai multe ori, PSA a fost menționat alături de Fiat-Chrysler, cu care ar fi urmat să fuzioneze (variantă respinsă de FCA) sau cu care ar urma să semneze un parteneriat pentru dezvoltarea mașinilor electrice.

CEO-ul Carlos Tavares a subliniat că PSA nu se concentrează pe negocierea unui parteneriat cu Fiat-Chrysler, ci că evaluează mai multe oportunități.

Potrivit informațiilor din presa britanică, Tavares se interesează acum de Jaguar Land Rover, pentru care ia în calcul o achiziție sau o fuziune. Șeful PSA s-a arătat dornic să aibă branduri premium în portofoliu, condiția fiind ca activitatea grupului să nu fie “tulburată”.

Tavares a declarat că încă nu a început discuțiile cu proprietarii JLR, indienii de la Tata Motors, și a reiterat ideea că este deschis la toate oportunitățile.

Via Autocar

Comentarii (6)

  • inexorabil
    PSA, bag seama că voi urmăriți să refaceți Bildungsroman-ul lui VAG…Iar Monsieur Tavares nu este singurul șef care se “remarcă” prin intenții & declarații puerile…

    Păi de ce râvnești la “branduri premium”, tovarășe? Care să fie hiba lui…DS Automobiles? Ah, da, lipsă acută de “rezonanță de brand”, domeniu ȋn care n-ai ce să “meșterești” cu uneltele marketing-ului, oricât de persuasive ar fi acestea de obicei! Adică ori ești celebru și, deci, ademenitor – musai pe filieră istorică, că așa stabilește legea firii – ori nu ești; scurt/2.

    De fapt, mașinile DS nu arată rău, de lepădat, dar, eh, spune-o, bre, pe drept: “reducerea costurilor” vă interesează ȋn mod primordial, de aceea vă agitați, ȋn fel și chip, ȋn ultima vreme. Ce-i drept, aveți pregătite niște miliarde ca investiții, dar nu pentru mai mult de o marcă (mai ales dacă o vreți “premium”), așa că mizați pe a convinge eventualii parteneri să convină asupra unei alianțe sau – la modul ideal – chiar asupra unei fuziuni (gura păcătosului adevăr grăiește!).

    Dar de ce să nu reorientați acea sumă către…Opel !? Da, clar că Blitz-ul nu este “premium”, dar ȋl puteți face voi, așa cum era odată, ȋn glorioasa și irepetabilă perioadă KAD…Eiii, dar ce neobrăzare din partea mea! Voi, ca toți ceilalți, preferați profitul sigur, rapid și consistent, având oroare să “investiți” unul dintre “ingredientele” autenticului și deja uitatului capitalism: răbdarea…

    Vă surâde, ȋn egală măsură, și Jaguar, și Land Rover. Căci, vorba aceea, există de-a gata, fără să vă mai osteniți voi…

    Vă purtați ca niște târfe hămesite, pardon de expresie! Dornice să agațe (mă rog, să fie agățate, pentru aparențe oficiale și convenționale) “inteligenți cu bani”, dar musai inteligenți numai ȋn afaceri și neapărat nu pe plan rațional, că altfel nu i-ar putea “ȋmbrobodi”…

    Mi-e tot mai silă de panorama/fizionomia actuală a “industriei auto” (deja am ȋnceput s-o plasez ȋntre ghilimele), ceea ce mă va afunda și mai mult ȋn paseism (da, da, “te vei izola ȋn lumea ta proprie, care nu este nici măcar tangentă cu realitatea din jur, care simți că te copleșește, că te strivește”). Și probabil că mă va sili la relaxarea ritmului de postare.
    4 7
  • @Inexo : Frumos, dar tu prea pui la suflet bre ! Da-le 'reacu ca-s doar neste fiare pana la urma cu care doar ne deplasam. Ai dreptate pe fond dar tu nu vezi ca totul se schimba accelerat ( poate prea repede si depresiv intr-adevar ) si companiile "mici" nu au nici-o sansa in fata "revolutiei" care a venit peste ei cu toata traditia si istoria lor. Au fost/sunt ei sub talpa indienilor ,de ce nu ar fi sub cea a francezilor ? Cert e ca nimeni nu stie ce-o sa fie peste 1-2 decenii si din aceasta cauza nici companiile fie ele mari sau mici nu stiu exact ce sa faca, nu au un plan pe termen lung asa ca cele mari mai ales dau din coate si incearca sa cumpere ce pot, ca deh, tre' sa arate si conducerea ca face ceva , ca are un plan ,fie el si unul doar pe hartie. Si mai cert este ca de fapt aceasta incertitudine a marilor companii auto vine de fapt de la ...nehotararea clientilor care de cand cu revolutia tehnologica ce a condus la o megaglobalizare (de neoprit) au adoptat stilul ...turma...stup...sau cum vrei sa-i spui. Nu intru in detalii dar de aici toate aberatiile care se petrec in piata auto si care probabil vor continua inca ceva decenii.
    Dar cu Opel ce-ti veni ? Lasa-l acolo pt. patura medie, ca e singura nemtoaica ce ne-o mai permitem si noi. Pai cu ce vrei sa-ti schimbi Insignia aia ( sper ca retin bine) ? Cu 25.000 euro iti iei una noua si faci "pipilica" pe mai toate sedanurile de clasa medie concurente.
    4 1
  • inexorabil
    @pipo, tot Opel aș prefera, ȋn continuare, dintre ghermance (desigur, din perioada pre-PSA). Acum să nu crezi că doresc realmente “saltul” Blitz-ului direct ȋn Liga Lux – doar ȋncercam să analizez motivul frământării lui PSA (parcă anul trecut auzisem că a atins vânzări record, aportul "tandemului" Opel-Vauxhall fiind cam de un sfert). Ȋn definitiv, cred că pur și simplu ȋi domină spaima de “a nu rămâne de căruță”, fiindcă nu mă ȋndoiesc că francezii invidiază “modelul de succes” pe nume VAG și se uită cu jind și la conaționalii de la Renault, mai exact la cât de sus au putut să ajungă, braț la braț cu Nissan. De aceea se ȋntreabă dânșii de ce n-ar putea să se trezească și ei “mondiali”…Totuși, bazându-se pe acele zece miliarde de euro pe care le au disponibile, de ce nu imaginează și nu inițiază o revoluție…din interior? Peugeot, Citroën și Opel reprezintă mărci ȋncununate cu cel puțin 100 de ani de istorie auto fiecare! Acestea nu sunt JingLingPing din China, apărute ieri, după amiază. Iar metoda comparației ȋși dovedește ȋntotdeauna eficiența – particularizând, să stea liniștiți, că și RNM deține o singură marcă de lux, care nu prea convinge ca impact global. Și atunci? PSA nu a arătat pe deplin că poate administra o firmă precum Vauxhall, dar crede că s-ar descurca cu Jaguar, net superioară din toate punctele de vedere (și, implicit, pretabilă la alt nivel de costuri).

    Mă rog, eu doar ȋmi susțin punctul de vedere, dar parcă ne-am obișnuit cu lamentări, cu temeri nefondate (dacă nu cumva or fi chiar psihoze), ivite aproape zilnic, din partea unor oameni care ar trebui să strălucească prin atuul maturității, mai ales din postura de CEO!

    Pe de altă parte, da, @pipo, ai perfectă dreptate ȋn privința incertitudinii teribile a viitorului apropiat (nu mai zic de perspectiva ȋndelungată), dar nu cumva tot noi, pământenii ȋn general, suntem responsabili pentru conturarea unui asemenea tablou sumbru? Prea forțăm “anticipativ” lucrurile: din 2020, 2025, 2030, 2035, 2040, vom avea, vom face și vom drege, mai și clamăm ȋn acest sens, și astfel, instinctiv, toți se “inflamează” cu planificarea (mai degrabă mania de a planifica/prefigura). Captivați de acest viitor “fabulos”, nu ne dăm seama că ne fâstâcim ȋn prezent…Și ne mai mirăm că ne simțim depășiți de unele evenimente/situații. Așadar, ȋnainte de a vrea să devenim liberali, se cuvine să luăm toate măsurile pentru a ȋnceta să mai fim…socialiști.
    1 3
  • Nu cred ca am citit pe undeva comentarii mai fantasmagorice decat cele cu Opel de aici :)))))))..Si insignia care face pipilica pe ceva, orice, in clasa sedanurilor medii :)))))))..foarte foarte rupte de realitate! keep up the good work baieti, mereu aduceti un zambet pe buzele noastre!
    3 1
  • inexorabil
    …zise un zombi al “treimii incomparabile”. Stai calm, că noi vom trage de Opel-urile noastre multă vreme de acum ȋncolo, și cu MAS, și cu MAC. Consumabilele le vom schimba la timp, iar la service vom merge doar pentru reviziile obișnuite. Este just că nu ne putem bucura de “executive”, “luxoase” sau “supersportive”, dar nici nu ne ȋntindem dincolo de aria plăpumii proprii :P

    De! Mașini asociate cu social-democrați adevărați (care refuză să fie membri PSD).

    Ȋn loc de concluzie: hai zet, pardon, zât!
    1 2
  • Dom' Zet , sper ca se intelege ce vreau sa spun prin "concurente" , vorbesc de clasa medie de volum , ca doar nu m-apuc acuma sa compar cu C Klasse, cu Jaguar XE sau mai stiu care. Da, in acest moment Opel Insignia are cea mai echilibrata oferta de departe , du-te la dealeri, fa o comparatie si ai sa vezi ce vreau sa spun. Si neaparat calca-ti pe suflet si fa si drive test cu Insignia (ca nu o sa-ti cada gradele te asigur) si o sa fii surprins placut. Sau te gandesti ca de vreo 'nspe zeci de ani de cand e pe locul 2 la vanzari (luand in considerare si numele Vectra) e doar asa ...ca din cauza ca e Opel =Germania= vanzari in CEE ,ca am mai auzit povestea asta. Poate de vreo 2 ani e depasit usor in vanzari de Superb ,dar e nemeritat fiindca aia nu joaca fair si plus ca a fost intr-adevar mai prost inspirat in design noul model ,dar fara a fi urat. In schimb ramane un "midsize sedan" get beget cu o dinamica foarte placuta si cu un pret corect, orice ar spune unii si altii ..si tu.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru