Jaguar C-X16 Concept: superb, puternic şi gata de producţia de serie

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 07.09.2011
Cei care le cântau prohodul celor de la Jaguar odată cu plecarea mărcii dinspre Ford către indienii de la Tata s-au înşelat. Jaguar merge din ce în ce mai bine, iar noul concept C-X16 pune cireaşa pe tortul revenirii mărcii britanice.

Jaguar a prezentat astăzi primele imagini şi detalii oficiale legate de cel mai nou concept din gama constructorului britanic. Este vorba de C-X16, un coupe sportiv care nu are doar rolul de a expune tehnologiile pe care Jaguar le va scoate pe piaţă în următorii ani, ci de a anunţa un model de serie care, foarte probabil, va păstra foarte multe dintre liniile originale ale prototipului.

Jaguar C-X16 este un concept hibrid cu un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină şi unul electric. Însă, spre deosebire de hibrizii de astăzi de pe piaţă, în care motorul electric are mai ales rolul de a limita consumul, unitatea electrică vine pe Jaguar C-X16 cu scopul de a îmbunătăţi performanţele. Secretul stă în funcţia "Push to Pass", care este activată prin apăsarea unui buton roşu aflat pe volan.

Atunci când şoferul apelează la Push to Pass, cei 70 de kW şi 235 Nm ai motorul electric se combină cu cei 380 de cai putere şi 450 Nm ai motorului V6 turbo de 3.0 litri, atingând performanţe remarcabile: 4.4 secunde pentru 0-100 km/h, repriza 80-120 km/h în doar 2.1 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge C-X16 este de 300 de km/h.

Totuşi, în cazul în care cel de la volan doreşte însă să utilizeze sistemul hibrid precum pe modelele clasice existente deja pe piaţă, Jaguar anunţă că motorul electric poate fi utilizat independent până la 70 de km/h. 

Secretul acestor performanţe stă mai ales în modul în care a fost construit conceptul Jaguar. C-X16 este bazat pe o structură din aluminiu ultrauşor, distribuţia maselor fiind cea perfectă pentru o maşină sport: 50:50. În plus, dimensiunile sale sunt compacte (4.445 de milimetri în lungime), urmând ca versiunea de serie să se încadreze într-un segment pe care acum tronează Porsche 911 Carrera.

via | Jaguar

Comentarii (6)

  • Marian
    Belea
    Vreau si eu unu din asta.....Cine imi doneaza unu' ????
    7 5
  • mail vs. e-mail
    @ Marian
    I-ai scris lui Mos Craciun?!?
    14 1
  • date tehnice
    V6-le nu e turbo, ci are supercharger. Iar 380 cai e puterea totala cumulata cu motorul electric, nu separat asa cum sustine articolul.

    Cel mai puternic 3.0 (non-hybrid) inca ramane la bmw cu 1m si z435is cu 340 cai.
    5 7
  • Opera de arta!
    8 0
  • Unde sunt bani multi ies si lucruri frumoase....
    Indienii au reusit sa faca din JAG, ceva ce nici nu visam. Cred ca in momentul de fata au cele mai frumoase masini. Ferrari, Lamborghini si Jaguar cele mai frumoase.
    ps. sa mai invete siEterniti Hemera
    Porsche ce inseamna frumusetea....
    7 0
  • arata bine
    nu stiu daca va bate Porsche, dar cu siguranta arata de 1000x mai bine decat beatle-ul ala turtit
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru