Jaguar a castigat finantarea unui proiect inovator pentru vehicule electrice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Consiliul de strategie a tehnologiei din Marea Britanie a aprobat acordarea de 1.8 milioane de dolari celor de la Jaguar-Land Rover, SR Drives si Blandon Jets pentru dezvoltarea unor vehicule electrice care beneficiaza de motoare cu reactie. Mai exact, cei de la Jaguar-Land Rover vor dezvolta un model electric care va avea un motor cu reactie minuscul, care va furniza o autonomie marita cu emisii CO2 mai scazute decat cele ale unui autoturism.
Printre avantajele solutiei tehnice a celor de la Jaguar-Land Rover putem enumera posibilitatea de a arde numeroase tipuri de combustibil lichid, precum si dimensiunile compacte. Mai mult decat atat, propulsorul cu reactie dezvoltat de Blandon Jets este mai usor si mai ieftin decat un motor conventional cu pistoane care ar indeplini functia de generator de curent entru un vehicul electric. Astfel, modele precum Chevrolet Volt vor utiliza propulsia electrica in timp ce bateriile acestora vor fi incarcate la nevoie de un motor cu reatie extrem de compact si eficient.
Predecesorii celor de la Land Rover, Rover Company, au dezvoltat un model echipat cu un motor cu reactie in anii 1950. motorina pentru a functiona, iar turatia maxima a motorului era de 50.000 de rotatii pe minut. Viteza maxima a lui Rover JET1 era de 141 km/h, iar inginerii britanici au dezvoltat si o versiune de competitie a acestuia. Costurile ridicate ale acestei tehnologii la acea vreme s-au dovedit a fi prea mari pentru ca Rover JET1 sa fie introdus in productie. Motoarele cu reactie nu sunt potrivite pentru propulsia directa a autoturismelor deoarece nu ofera un cuplu motor suficient de mare la turatii joase, iar acestea emana un nivel ridicat de zgomot. Motorul cu reactie al celor de la Blandon Jets reprezinta doar 5% din masa, dimensiunile si numarul de piese ale unui motor cu pistoane tipic.
Acesta era denumit JET1 si este primul autorism pentru pasageri echipat cu un motor cu reactie. Modelul putea sa utilizeze benzina, parafina sauVia | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
Intrebarea care apare este ce sa intampla cu jetul de aer foarte cald din motor, chiar daca baietii fac o evacuare tip toba esapament gazele tot vor fi calde atat de calde incat sa topeasca bara masinii din spate. Asa a facut Jay Leno cu motocileta cu reactie care o are la un semafor a topit bara celui care il urma deoarece acesta tot se apropria sa vada minunatia de motocicleta.
Motocicleta este Y2k
http://www.youtube.com/watch?v=fjU7OhToSBU&feature=related
Deja se vand generatoare electrice cu turbine mai mici care merg cu gaz metan.
Ideea este excelenta si de cativa ani am discutat-o cu cateva persoane.
Caldura ar fi o problema dar teava de esapament ar putea fi in sus la astfel de modele.