Înmatriculările din Uniunea Europeană şi ţările EFTA au scăzut la 1.18 milioane de unităţi în iunie, o diferenţă de 6% faţă de cele 1.25 milioane unităţi înregistrate în 2012. Constructori precum Volkswagen, Opel, Fiat, Peugeot şi Citroen au remarcat scăderi ale înmatriculărilor noi pe piaţa din Europa. În cazul Grupului Volkswagen, vorbim despre o scădere de 4.4 procente, unde marca Audi a scăzut cu 8.9 procente, Volkswagen a scăzut cu 6.6 procente iar Sjoda a scăzut cu aproape şapte procente.
Însă, Seat a reuşit o creştere de aproape 11 procente.PSA Peugeot-Citroen a avut o scădere a înmatriculărilor noi de aproape 11 procente, în timp ce Grupul Fiat a scăzut cu 13.6 procente faţă de aceeaşi lună a anului trecut. General Motors a scăzut cu 9.9 procente în Europa. Vânzările Grupului Renault au crescut cu 0.9 procente datorită rezultatelor favorabile obţinute de Dacia, o creştere de 16 procente a înmatriculărilor noi în iunie 2013. Partenerii Renault, nemţii de la Mercedes-Benz, au avut o creştere de două procente, în timp ce BMW, rivalii constructorului din Stuttgart, au scăzut cu 7.7 procente, mai puţin decât competitorii lor de la Audi.
Via AutomotiveNews (înreg.) | ACEA
Inca o dovada ca nu e prima data cand spun ceva, ei/el spun(e) altceva si apoi apare o stire care confirma ceea ce am spus.
Oricum nu e prima data cand Dacia mentine vanzarile lui renault in top si evident acesta nu e un lucru rau. In vremuri tulburi e mai greu sa vinzi ceva mai scump, gen Renault fata de Dacia.
Adica, a scazut la nivelul de acum 17 ani, dar e bine ca nu se mai rostogoleste.
Din ciclul, operatia a reusit, pacientul e mort.
S-o creada ei ca se stabilizeaza, dupa valul de concedieri ce s-anunta dupa vara asta prin Europa. Numai eu stiu vreo 2 companii foarte mari din Italia care cer insolventa. Numai de masini n-o sa le arda oamenilor cand n-o sa aiba ce pune pe masa. Aici avantaj Dacia, cred ca o sa mai deschida niste linii de productie in cativa ani.
Datsun-ul ala de-l mistocarea lumea prin alt articol cred ca ajunge best-seller.
"Localizarea" e un aspect crucial, unul din secretele care stau la baza crearii conceptului Dacia si mai nou Datsun. Dar uite ce raspunde unui jurnalist Andy Palmer intr-un interviu recent:
Jurnalist
To meet your price levels , you need to localise very heavily. Have you done that?
Andy Palmer
Datsun Go will be 100% localized. To reach the price levels we are talking about, it has to be locally manufactured in India, Indonesia, Russia. We are not 100% local content, some parts will be passed through other countries but we will be AS CLOSE to 100% indigenization levels as possible. "
Cresterea mai mare la Dacia decat Renault nu-i o surpiza din moment ce au adresabilitate diferita si traim vremurile pe care le traim. Mai e vorba si de timingul diferit al lansarilor de modele etc.
Saptamana trecuta am spus exact acelasi lucru ca in aceasta stire. Deci nu cred ca gresesc. Sincer.
Diferenta vine intre a spune ca Dacia are capitalizare 100% Renault (ceea ce e adevarat) si ca Dacia e o marca 100% frantuzeasca (ceea ce e fals). De ce e fals? Pentru ca Dacia a fost,este si va fi o marca romaneasca (nu ma poti acuza de petriotism, pt ca nu sunt) si are o filosofie si identitate de marca diferita de Renault. Bun, dar o sa-mi zici ca Dacia se vinde cu sigla Renault in alte tari precum Rusia. Da, dar in acele tari Dacia are filosofia esentialmente schimbata si vine cu materiale mai bune, ergonomie si dotari superioare (clima automata, geamuri actionate de pe usi etc), tocmai pentru a se adapta standardelor minime Renault ale vremii. In acele tari numele Dacia initial nu avea notorietate, asadar s-a decis introdcerea sub numele Renault cu modificarile de rigoare. Dacia are un centru de design, proiectare si incercari unde se creaza actualmente masinile gamei cu ingineri romani. Totul se aseambleaza aici in Romania, de la motoare, transmisii, pana la caroserii, cu ingineri romani.
Acum iti voi spune unde nu sunt diferente. Nu sunt diferente intre respectul pe care Renault il acorda Dacia, respectiv Nissan. Asculta-l pe Carlos Ghosn vorbind de diversitate si poate o sa intelegi mai multe.
Stirea confirma ce spuneam, tu nu vrei sa ccepti. Ghici cine greseste.