Planurile Alianței Fiat-Chrysler pentru anul 2017 în materie de vânzări nu corespund cu cererea de modele din Europa și China, motiv pentru care constructorul a fost nevoit să apeleze la reducerea producției pentru anumite modele.
Primele pe listă sunt SUV-ul Alfa Romeo Stelvio și sedanul Alfa Romeo Giulia, a căror producție la uzina Cassino din centrul Italiei a fost redusă cu 20%, de la 300 de unități la 254 de unități pentru fiecare schimb de lucru. Măsura vine după ce producția celor două modele a fost deja redusă cu circa 2.000 de unități în ultima lună.
De asemenea, producția SUV-ului Maserati Levante de la uzina din Torino va fi întreruptă timp de două săptămâni intre octombrie și noiembrie.
În cazul celor 3 modele, decizia a fost luată din cauza scăderii dramatice a vânzărilor din China, după introducerea unor reguli mai dure prin care dealerii nu mai au dreptul de a avea acumula stocuri de la producători. De exemplu, Alfa Romeo a livrat peste 2.600 de unități Stelvio în China în luna iulie, pentru ca lotul să scadă la numai 227 de unități în august după schimbarea legislației. De asemenea, livrările de Levante au scăzut de la 800 la 350 de unități pe lună în același interval de timp.
Fiat-Chrysler are însă probleme cu cererea scăzută și pe piața europeană. Vânzările lui Fiat 500X au scăzut cu 15% în Europa, în timp ce Jeep Renegade înregistrează de asemenea un declin pe fondul concurentei puternice în segmentul SUV-urilor subcompacte. De aceea, producția celor două modele a fost redusă cu 25% în intervalul iulie-septembrie 2017, iar muncitorii au primit 11 zile de concediu fără plată în această perioadă.
În ciuda problemelor înregistrate la aceste modele, producția totală a celor de la Fiat-Chrysler a crescut cu 3% în Europa în al treilea trimestru al anului.
Via Automotive News
Pentru mine Stelvio este o mașină terna nu sunt foarte mirat de rezultat au competiție severa.
Levante îmi place, dar SUV in zona asta este complicat sa vinzi.
La 500 cat credeau ei ca mai pot întinde elasticul? Or fi făcut si camioneta din 500?
P.S. Giulia, dar și Stelvio dau totuși semne de revenire, însă Levante pare s-o ia la vale irevocabl - și nu doar în China.
Unde mai pui ca la interior are dotari gen ecran de 7'' pe care marci ieftine le aveau in 2013 chiar pe modele non-suv de clasa B. Vezi Rio, Clio sau defunctul Aveo.
Giulia si Stelvio sunt best-buys in clasele lor, insa piata chineza n-a auzit inca de Alfa. Si aici, italienii au ajuns prea tarziu la jocul de poker.
Chinezii isi doresc mai mult masini luxoase nu sport.