ITALIA: Politicienii atacă declaraţiile lui Marchionne legate de fabricile Fiat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sergio Marchionne, şeful alianţei Fiat-Chrysler, a declarat duminică seara că Fiat s-ar descurca mai bine dacă ar renunţa la producţia din Italia. Marchionne este la cârma Grupului Fiat din 2004, iar concernul italian este cel mai mare grup industrial din Peninsulă. Potrivit lui Sergio Marchionne, toate cele cinci fabrici Fiat din Italia nu ar putea să atingă acelaşi nivel de productivitate cu o uzină Fiat din Polonia indiferent cât de tare s-ar strădui. Aceste declaraţii i-au enervat la culme pe politicienii italieni, care au sărit să-şi prezinte indignarea.
"Marchionne s-a dovedit a fi mai mult canadian decât italian cu această afirmaţie. Compentariile sale ar fi normale dacă veneau de la un manager de altă origine. Dacă Fiat este un gigant industrial, acest lucru s-a întâmplat deoarece contribuabilii italieni au prevenit de multe ori colapsul producătorului respectiv.", a declarat Gianfranco Fini, liderul unui grup de deputaţi de centru-dreapta care s-a separat de partidul aflat la guvernare.
Afirmaţiile lui Gianfranco Fini s-au legat astfel de emigrarea lui Marchionne în Canada atunci când acesta avea 14 ani.
Liderul celui mai mare concern industrial din Italia este un italian care şi-a petrecut copilăria în ţara natală, ca apoi să îşi continue studiile în Canada. Acest lucru nu a făcut decât să îl transforme pe unul dintre cei mai buni manageri ai industriei auto în ţintă pentru politicienii italieni. Sergio Marchionne este văzut de mulţi ca fiind salvatorul Grupului Fiat prin strategiile sale de renaştere ale concernului.Nu toţi politicienii italieni l-au criticat pe Marchionne pentru declaraţiile sale. Pier Fernando Casini, liderul patridului de opoziţie UdC, a declarat: "Marchionne nu ar trebui să fie demonizat. Chiar dacă Fiat a primit sprijin guvernamental în trecut. El are o sută de motive bune pentru a-şi justifica afirmaţia, cum ar fi cele legate de pierderea competitivităţii sau de faptul că străinii nu investesc în Italia.". Astfel, părerile lui Sergio Marchionne nu sunt văzute cu ochi răi de toţi politicienii italieni, semn că sunt şanse ca acesta să primească sprijin din alte părţi în cazul în care alegerile ar schimba partidul de guvernământ.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Fiat in Romania
-
Fiat 124 Spider Preţ: 27.727 - 31.535 €
-
Fiat 500 facelift Preţ: 12.332 - 16.363 €
-
Fiat 500C facelift Preţ: 14.810 - 18.331 €
-
Fiat 500L Preţ: 14.491 - 23.800 €
-
Fiat 500L Living Preţ: 17.466 - 20.633 €
-
Fiat 500L Trekking Preţ: 17.755 - 21.497 €
-
Fiat 500X Preţ: 17.946 - 27.109 €
-
Fiat Doblo Panorama Preţ: 15.025 - 19.290 €
-
Fiat Fullback Preţ: n/a - 35.700 €
-
Fiat Panda facelift Preţ: 9.816 - 18.017 €
-
Fiat Punto facelift Preţ: 9.551 - 13.550 €
-
Fiat Qubo Preţ: 12.150 - 16.442 €
-
Fiat Tipo Preţ: 12.109 - 19.392 €
-
Fiat Tipo Hatchback Preţ: 13.222 - 19.282 €
-
Fiat Tipo SW Preţ: 14.293 - 20.353 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (2)