Dacă mașinile electrice încep să devină unul dintre laitmotivele presei de specialitate, cei care cunosc istoria industriei auto știu foarte bine faptul că la începuturile industriei auto mașinile electrice erau considerate una dintre soluțiile viabile pentru a pune lumea în mișcare. Evident, creșterea radicală a eficienței motoarelor cu ardere internă și scăderea prețului benzinei au oprit elanul constructorilor care mizau pe baterii care astăzi par antice, iar electricele au fost nevoite să aștepte încă un secol până să revină în actualitate ca alternative moderne la motoarele diesel și pe benzină.
Ei bine, o casă de licitații din Londra a scos la vânzare două modele electrice foarte rare care aparțin epocii 1900. Deși la acea vreme existau în jur de 100 de producători de mașini care construiau astfel de modele, există foarte puține mașini ale acelei ere care s-au păstrat intacte la nivel estetic. Chiar și așa, prețurile sale sunt mai degrabă modice în comparație cu modelele istorice ale anilor de la mijlocul secolului trecut, vașezându-se undeva la jumătatea valorii de piață a unui Tesla Model S actual, de exemplu.
Prima mașină vândută de Historics la Brooklands, un Pope Waverley Victoria Phaeton construit în 1906, valora 1600 de dolari la vremea asamblării sale.
Construită în Nebraska, SUA, de compania Waverley Electric, mașina a fost restaurată la începutul anilor 2000, iar pachetul de baterii a fost înlocuit cu unele moderne. Cu o banchetă cu imprimeuri florale și cu un scaun suplimentar așezat cu fața în direcția opusă, modelul a fost cumpărat de un colecționar cu 44.800 de lire sterline (circa 58.000 de euro).A doua mașină scoasă la licitație a fost construită un an mai târziu, în 1907. Este un Victor High Wheel Runabout care a petrecut mulți ani într-un muzeu american înainte de a fi vândut și apoi importat în Marea Britanie. Restaurat și dotat cu baterii care-i oferă o autonomie de 100-120 de kilometri după fiecare încărcare, modelul cu numărul de șasiu 33759 a fost revopsit, retapițat cu piele de calitate, iar roțile din lemn au primit o nouă talpă din cauciuc. Mașina a fost vândută pentru 38.080 de lire sterline, echivalentul a 50.000 de euro.
via Telegraph
ca doar nu s-a inceput numerotarea cu prima caruta facuta la anul 1700 !
Probabil nu e un număr de ordine, ci mai degrabă un cod.