Noul Skoda Kodiaq, primul model din istoria cehilor oferit cu șapte locuri, la a cărui lansare mondială de la Berlin am participat și noi, mai are încă multe mistere de elucidat. Unul dintre ele are legătură cu propulsia.
SUV-ul cehilor este deja oferit cu cinci motorizări, dar va mai primi una în foarte scurt timp. Pe lângă unitatea 2.0 TDI cu 150 și 190 de cai putere, Skoda Kodiaq va mai beneficia de un propulsor diesel. Acesta va fi bi-turbo și a fost deja confirmat de Christian Struber, membru în consiliul de conducere Skoda, responsabil cu cercetarea și dezvoltarea produselor.
Struber a declarat în cadrul lansării de la Berlin că a condus deja o versiune diesel mai puternică. ”A fost fantastică. Din punct de vedere strict ingineresc ne dorim ca noul Kodiaq să fie tot mai performant. Și am lucrat mult la acest aspect. Trebuie totuși să vedem dacă o astfel de versiune este fezabilă din punct de vedere financiar”.
Oficialul ceh a recunoscut că mașina pe care o condusese era un diesel, ceea ce face ca ideea lansării unui Kodiaq cu motorul TDI bi-turbo de 240 de cai putere, împrumutat de la Volkswagen Passat, să fie foarte plauzibilă.Dacă va primi undă verde, motorul va fi asociat doar unei transmisii automate DSG cu șapte rapoarte și unei tracțiuni integrale, capabilă să împartă cei 500 de Nm ambelor axe.
Skoda nu se va opri aici cu extinderea gamei lui Kodiaq. Bernhard Maier, președintele executiv Skoda, a recunoscut că producătorul ceh cochetează cu ideea unui Kodiaq în versiune Sportline sau Scout. Acesta din urmă ar urma să se adreseze unei versiuni ceva mai bine echipată pentru ieșiri în off-road. ”Am cunoscut succesul cu aceste versiuni pe celelalte modele. De ce nu le-am pregăti și pentru Kodiaq”, a declarat Maier.
Din pacate isteria lui "kakarov" pe site-ul asta este tot mai intensa de la o zi la alta.