Constructorii traversează în prezent o etapă în care trebuie să omologheze toate modelele conform noului standard de emisii WLTP și a testului RDE realizat pe drumuri publice, iar unii dintre ei au fost nevoiți să întrerupă temporar producția unor modele pentru a se adapta la noile cerințe.
Publicația Financial Times a intrat însă în posesia unui document al Uniunii Europene în care oficialii europeni afirmă că au descoperit dovezi că unii constructori au adoptat în mod intenționat metode pentru a obține emisii mai mari în testele WLTP.
Chiar dacă aparent acest lucru nu are nicio logică, oficialii europeni afirmă că strategia are scopul de a influența viitoarele regulamente pentru emisii. Comisia Europeană a cerut ca producătorii să reducă emisiile cu 15% intre 2020-2025, iar constructorii încearcă să convingă UE că acest obiectiv este greu de îndeplinit. Astfel, printr-o practică de acest gen, UE ar fi tentată ca în 2020 să adopte norme de poluare mai relaxate.
Printre metodele identificate pentru creșterea emisiilor se numără descărcarea bateriilor cu scopul ca motorul să lucreze mai mult pentru a încărca acumulatorul și dezactivarea sistemelor start-stop.
"Nu ne plac păcălelile.
Am văzut lucruri care nu ne plac. Vom face tot ce este necesar pentru ca punctele de plecare (n.r - în testele de emisii) să fie cele reale", a declarat Miguel Arias Cañete, un comisar european pentru climă.Dovezile au fost obținute pe baza unui document de 5 pagini care include 114 seturi de date și care evidențiază că unii constructori "și-au configurat mașinile de test astfel încât măsurătorile WLTP să fie mai mari". Financial Times nu a menționat însă dacă documentul include numele constructorilor bănuiți să astfel de practici.
Fara o intelegere prealabila, o astfel de manevra ar avea riscul de a duce anumite modele in coada preferintelor consumatorului de rand, fara o garantie a reusitei demersului...
Daca mergem mai departe pe firul logic al acestui rationament, ne putem intreba cate astfel de intelegeri exista in aceasta industrie, si cate din ele afecteaza consumatorul final...