Planurile ambiţioase de expansiune ale Mercedes-Benz sperie o parte din investitorii Daimler, anunţă Detroit News. Potrivit publicaţiei americane, unii investitori consideră că obiectivele sunt imposibil de atins şi contradictorii. După cum ştiţi, Mercedes-Benz doreşte să-şi dubleze vânzările până în 2020, ţinta oficială fiind de a atinge 2.7 milioane de unităţi vândute pe an şi să devină cel mai mare producător de automobile premium din lume. Pentru a realiza acest lucru, Mercedes-Benz a început o diversificare serioasă a gamei, care va include mai multe crossovere şi o serie de modele mai accesibile, bazate pe noua platformă modulară MFA.
Principalele modele-problemă în ochii investitorilor Daimler sunt viitoarele CLA şi GLA. Acestea sunt construite pe platforma lui A-Klasse şi B-Klasse şi vor fi comercializate la preţuri mai mici decât gama clasică a constructorului german. Pe lângă preţurile mai mici, respectivele modele vor avea marje de profit mai reduse.
Investitorii consideră că nu este cea mai bună soluţie pentru viitorul mărcii germane, în special din cauza profitului redus înregistrat de fiecare unitate vândută, spun cei de la Detroit News.Investitorii Daimler sunt nemulţumiţi şi de vânzările în scădere pe unele pieţe, alături de costurile ridicate referitoare la salarii. Pe lângă asta, unii analişti din industrie susţin că Mercedes-Benz nu este pe drumul cel bun, compania urmând să fie pusă în situaţia de a alege între vânzări mari sau profituri mari.
Via TheDetroitNews
Din pacate asta e lumea in care traim si acest lucru se intampla in TOATE marile companii din lume.
Investitorii sunt niste entitati care vor sa scoata profit si din pacate arheotipul unei astfel de entitati in aceasta perioada se transforma (daca nu s-au transformat de mult) in niste animale care vad doar cifre pe hartie.
Intotdeauna vom auzi de investitori nemultumiti... mai ales in lumea auto. Pentru ca nimic nu e sigur.
Iar gandul ca angajatii au salarii "mari" sau ca marja de profit nu va mai fi asa mare sau simplul fapt ca strategia se schimba induce reticenta.
Trist... dar adevarat.
Un BMW Seria 5 cantareste aprox 1850, iar un Mercedes E Class undeva la 1650 kg. In anii 70 BMW era o bucata de tinichea iar Mercedes-Benz un tanc. Acum se bate cu Audi pentru locul 2.
Inainte Daimler-Benz producea 3 modele si bune - engineered like no other car in the world. Acum produce 30 si proaste. De cand au scos prostia aia de A-Class si ML-ul produs in Alabama, doar in profituri pe termen scurt gandesc. De ce s-ar schimba ceva?
P.S. Cine nu a studiat economia in clasa a8+a? Vanzari mari = profituri mari. Aalo!?