Investigaţia emisiilor din Franţa s-ar putea extinde: Citroen C4 Cactus depăşeşte de 7 ori normele în testele pe şosea

de Daniel Popescu
Miercuri, 18.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Investigaţia autorităţilor franceze în scandalul emisiilor ar putea ajunge şi în cadrul grupului Peugeot - Citroen, după ce modelul C4 Cactus a emis de 7 ori mai multe noxe în testele de pe şosea.

Autorităţile franceze au anunţat săptămâna trecută lansarea unei investigaţii judiciare împotriva celor de la Renault, care este suspectat că a păcălit testele de emisii pentru unele modele echipate cu motoare diesel. La vremea respectivă, oficialii din Hexagon au admis că ancheta ar putea fi extinsă, iar publicaţia Le Parisien anunţat acum că următorul pe listă ar putea fi Citroen.

Astfel, în cadrul unor teste realizate în decembrie de către un centru de cercetare contractat de Comisia Europeană, Citroen C4 Cactus a avut emisii de oxid de azot de 585 mg/km, de circa 7 ori mai mari decât limita legală de 80 mg/km, în cadrul unor teste efectuate pe şosea. În plus, testele de laborator realizate în afara plajei de temperaturi 17-23 de grade, specifice testelor, au evidenţiat emisii de circa 3 ori mai mari decât normele europene.

Totuşi, emiterea unor cantităţi mai mari de oxid de azot în afară normelor europene de testare nu semnifică neapărat o încălcare a testelor de emisii şi nici utilizarea unor dispozitive pentru fraudarea evaluărilor, element remarcat inclusiv de Lucia Caudet, purtătorul de cuvânt al comisiei pentru industrie din Franţa.

"O discrepanţă între emisii de oxid de azot măsurate în laborator şi în condiţii reale nu este neapărat un indiciu al unui comportament ilegal", a precizat ea.

Oficialii Peugeot - Citroen s-au arătat surprinşi de rezultate şi afirmă că modelele din gama respectă normele europene. "Suntem surprinşi de aceste rezultate, care nu au fost comunicate către PSA, iar protocolul de testare este necunoscut pentru noi. Vehicule similare cu acelaşi motor au fost testate de autorităţile franceze şi au evidenţiat rezultate bune, în special în testele în condiţii reale cu DS3", precizează oficialii PSA.

Via Autocar

Comentarii (6)

  • 1. ok, ca nu ai inselat sistemul de testare e una
    2. ca emisiile reale sunt mult peste ceea ce declari pe hartie e alta

    daca ai dat-o in bara cu pc 1. atunci e cat se poate de normal sa fii tras la raspundere si amendat.
    daca e pc 2...atunci e mai cu schepsis. Practic, concluziile obiective nu se pot trage decat in urma unui protocol standard (in conditii identice, repetabile si reale) care sa evidentieze un anumit nivel al emisiilor. Cum parametrii (gen temperatura exterioara, presiune, calitatea combustibilului, stil de condus ori trafic) sunt extrem de variabili o incercare de standardizare la acest stadiu o vad aproape imposibila. Singurul lucru ar ramane stabilirea unor nivele de emisii alese sa zicem, arbitrar. Sau daca termenul este prea dur, in urma experientei dobandite si a observarii emisiilor inregistrate in viata reala. Cam greu zic eu, pentru ca s-ar ajunge la un compromis extrem de fragil intre pretentiile autoritatilor si scuzele constructorilor. Unii ar vrea sa impuna niste nivele de poluare (bazate pe criterii politice) ceilalti se vor scuza ca tehnologia nu permite sau ar deveni prea costisitoare.

    so....singura metoda de evaluare, pana una alta, ramane cea standard (de pe stand) emisiile "din strada" ramanand subiect de discutie pe net, ori, daca te tin balamalele in instanta cand ai putea da in judecata costructorul X ca una spune si alta face. Caz in care ajungem, din nou la ceea am spus mai sus. Poti demonstra si verifica statistic (si dupa ce norma) neconcordanta?

    zic si io
    6 1
  • Pe mine,ceea ce declara producatorii nu ma intereseaza.In conditiile in care comunicarea,in 2017,a devenit foarte facila,trebuie sa fii prea prost sa cumperi un produs care costa minim 10000 si sa nu faci o minima consultanta.
    Personal,si cand cumpar un cuptor cu microunde ma uit pe forumuri.
    Daca totusi pui botu`,meriti sa te ataci si sa mori de inima pentru ca lumea e rea
    6 2
  • Pai cam ai dreptate. Dar in urma experientei ambelor parti (autoritatile de mediu si constructori) poti defini un set de reguli tot mai dificile pentru testele de laborator, asa incat sa scada poluarea si in viata reala (chiar daca masina polueaza mai mult decat in laborator). Ceea ce se cam intampla acum, teoretic.

    Solutia mai buna ar fi, totusi, sa terminam cu bovinele. Ele polueaza mult mai mult decat masinile. Terminam cu laptele, cu branzeturile (chiar si alea fandosite), cu Kefir, cu Red Angus, si eliberam si ditamai terenurile folosite ca sursa de hrana pentru bovine.
    Joke.

    Si daca tot rezolvam problema sinceritatii constructorilor auto cu provire la poluare, hai sa ii amendam si pe producatorii de fast-food pentru faptul ca Big Tasty de pe tava nu e ca cel din poza.
    Zic si io ...
    5 1
  • @Tibi
    mai pune pe lista:
    1. suplimente alimentare
    2. toate rahaturile care încearcă sa le vândă la teleshoping
    3. reducerile black friday
    .
    .
    xx. smartphone ieftin care face de toate
    .
    .
    @echo chestia cu forumul te duce in eroare, este demonstrat științific ca, este sursa principala in care oamenii se refulează fără consecințe
    Ceea ce facem si noi aici, ahh! te mai face unul bou asta este, face parte din joc
    3 0
  • de-asta zic sa interzica dieselul, ne omoara cu zile si nu are rezolvare.
    vreau sa vad tinerii frumosi si aeristi in strada!
    2 1
  • Clique
    Deja treaba asta cu DieselGate mă plictisește și în același timp mă amuză. Toți aruncați cu pietre in motoarele diesel, vai sunt poluante, vai sunt proaste, vai nuștiu ce. Atunci vreau să aud ce explicații dați la următoarea configurație : motor 1.4 diesel, 3 pistoane, cuplu 210 parcă era, caroserie aluminiu, care a fost considerat un "eșec" sau "nefiabil". Dar culmea, și-a arătat fiabilitatea și rezistența în timp. Cred că unii s-au prins despre cine este vorba, exact, este vorba despre Audi A2. mașină produsă din 2000 pană in 2005. Emisii ? 80-90 grame!!. Poftim, tehnologie din 2000, iar acum 2017 tehnologie de varf zic toți ca este, 119 grame cu +. Deci vă rog, terminați cu balivernele astea, producătorii caută mai mult profit și mai puțină fiabilitate și seriozitate. Treburile astea că vai nu se poate face motoare diesel mai putin poluante e doar praf in ochi, fiindcă clienții au început să se orienteze spre motoare diesel pentru economie și răman cu benzinarele pe stoc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru