Inversare de poziții: Qashqai depășește Micra în topul producției all-time Nissan din Europa

de Daniel Popescu
Miercuri, 09.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan Qashqai a devenit modelul cu cel mai mare număr de unităţi produse în Europa din gama constructorului japonez, element care evidenţiază prima poziţie la vânzări ocupată în segmentul SUV-urilor pe Bătrânul Continent.

Esential 2.398.134 este numărul unităţilor de Nisaan Quashqai produse până în februarie 2016
Nissan Qashqai a fost cel mai bine vândut SUV în Europa în anul 2015, iar acest lucru se reflectă şi în producţia în creştere a modelului la fabrica constructorului japonez din localitatea britanică Sunderland.

Astfel, Nissan a anunţat o schimbare de lider în topul celor mai produse modele pentru piaţa europeană: De la începerea producţiei, Qashqai a ajuns la 2.398.134 de exemplare la sfârşitul lunii februarie şi a depăşit astfel modelul Micra, cu o producţie totală de 2.368.704 unităţi.

Performanţa se datorează şi celei de-a două generaţii lansate în septembrie 2015, care a ajuns în timp record la pragul de 500.000 de unităţi. În prezent, fabrica de la Sunderland produce un Qashqai la fiecare 62 de secunde.

"Qashqai a creat un segment complet nou când a fost lansat prima oară şi continuă să stabilească standardele pentru crossovere, sprijinind o perioadă record de creştere pentru Nissan în Europa", spune Colin Lawther, vicepreşedintele Nissan pentru managementul producţiei, achiziţiei şi furnizării în Europa.

Începând de anul viitor, Qashqai va primi în premieră tehnologia Piloted Drive, care va permite maşinii să conducă autonom pe o singură bandă în condiţii de trafic aglomerat pe autostradă.

"Cu tehnologia autonomă care va sosi anul viitor, Qashqai ajută Nissan să ridice şi mai mult nivelul pentru crossovere", mai spune Lawther.

Fabrica Nissan din Sunderland împlineşte 30 de ani de existenţă în 2016 şi produce în prezent modelele Qashqai, Juke, Leaf, Note şi noul Infiniti Q30.

Via Nissan

Comentarii (6)

  • Ei si ce?
    Atata zarva si lauda pentru o masina care (ce-i drept a imprumutat performanta platforma 4X4 de la Dacia Duster)dar are o caroserie mai fatoasa pentru fraierii din Vest.
    VW Tiguan de exemplu, ii da fum !
    La propriu .
    Este o stire pur auto-laudativa (e preluata via Nissan)! Nu are cum sa produca si sa exporte atatea masini din Marea Britanie in conditiile in care nu au infrastructura rutiera din Romania !
    Francezii astia de pe aicea cred ca sunt dusi cu capu' rau de tot - pe fiecare strada intalnesti cate un Q. La mine la birou sunt cel putin 5 posesori de Q. Sincer cred ca nu au bani de Renault si atunci se orienteaza catre Nissan Q numai ca sa simta si ei aerul si atmosfera interioara de Renault (cum bine posta zilele trecute cineva la o alta stire despre Q).
    Din intamplare dar dupa indelungi dezbateri in familie (era singurul SUV disponibil cu 7 locuri) sunt posesorul unuia din cele 2.398.134 exemplare - sincer, nu m-as mai da jos decat la fiecare 950 km sa-i fac plinul. Asa de mult imi place atmosfera de Renault si platforma de Duster!
    A propos imi poate explica cineva de ce se dezactiveaza 4X4 dupa 40-45 km/h caci pe forum nu am gasit. Mersi !
    Asa ca: Bravo NISSAN - la cat mai multe!
    Si sa le aratam ceafa la cat mai multi
    4 10
  • @MGA
    de ce se dezactivează 4X4 dupa 40-45km/h=> ca sa nu-ti strici mașina. Unul dintre motive: se va încălzi foarte mult grupul diferențial spate si se va bloca, oricum nu poți sa mergi off-road cu mai mult de 30km/h(nu este mașina de competiție)
    Duster 4x4 ca si platforma nu are nimic de-a face cu Qashqai, este apropiat de X-Trail
    4 0
  • Sa intelegem ca sistemul 4X4 de care vorbesti e dezvoltat exclusiv de dacia mioveni ....apoi si-au facut mila si l-au imprumutat si celor de la nissan care si-au dat seama ca tehnologia lor e depasita (de dacia mioveni)...te ai...nu gluma!mai bine uita-te la desene pe youtube si comenteaza acolo vei primi mai multe like-uri
    7 2
  • @xxx Multumesc de explicatii !!
    Atunci Subaru cum poate avea 4X4 permanent?

    @ toti ceilalti - imi cer scuze ca tonul meu IRONIC a fost mult prea subtil pentru capacitatea unora care nu stiu sa citeasca (printre randuri)
    Iar despre desene cauta colectia 1001 Desene animate de vazut intr-o viata! Incepe cu CARS 1 si CARS 2 sa inveti despre masini

    Si sa va mai zic ceva. Intr-o societate normala cum e cea de aici, masina nu este un Zeu, este un autovehicul adica un mijloc de deplasare. Fiecare isi cumpara masina care ii satisface Nevoile nu Orgoliile. Oricum, nu stiu cati dintre voi ar da 27.000 E pe un Captur nou, eu unul sigur NU

    Asa ca Bravo NISSAN si asteptam faceliftul lui Q II
    4 3
  • @miga, nu stiu daca esti troll sau vorbesti serios, dar...
    sistemul 4x4 de la dacia duster, e de fapt de la nissan, cu platforma de la clio 2, nissan fabrica 4x4 dinainte sa aibe dacia 4x4 la papuc
    infrastuctura englejilor mai slaba ca a romanilor? ma lasi? mai ieri vedeam un articol cu proteste ca sa se inceapa constuctia autostrazii pitesti sibiu mai repede
    3 2
  • @MGA
    Da, dar nu vorbim de acelaşi lucru, tu ai vrut detalii despre Nissan si despre sistemul lor. Modul de funcționare/solicitare este total diferit fata de mașinile de strada permanente 4x4 unde cuplul nu depășește 650Nm sau de adevăratele off-road. Nu pot sa-mi dau seama la care Subaru te-ai referit
    Eu am Duster 4x4 cuplul pe spate este de 650Nm pe spate (este limitat, grupul propulsor vine de pe Murano - anii 2008, care are 1250Nm), Murano are in plus un termocuplu care face ca sistemul sa nu funcționeze când ești sub -35°C si când depășești 140°C
    In plus când folosești butonul de drumuri grele, in acest caz ESP se decuplează automat, când sistemul ESP găsește viteza la roata 60km/h mai mult de 1minut intra din nou in funcțiune si funcția de drumuri grele trebuie reactivata in caz de nevoie
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru