Inventie Pirelli: pneuri electronice
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Daca aveati impresia ca electronica a invadat toate partile masinii dumneavoastra, italienii de la Pirelli tin sa va contrazica asteptarile. Celebra companie producatoare de pneuri dezvolta in aceste luni un sistem de integrare a unui pachet de senzori in pneuri pentru ca seturile de cauciucuri sa se transforme cat mai rapid in "cyberpneuri".
Circuitele electronice care urmeaza sa fie incluse in masa cauciucurilor vor informa soferul de absolut toate evenimentele care se petrec in viata gumelor de rulare, senzorii fiind atasati unei memorii virtuale care stocheaza non-stop informatii pretioase legate de acestea. Printre datele pe care pachetul de senzori va fi in masura sa le ofere se numara varsta soselei pe care se ruleaza si apropierea de eventuale pericole cum sunt poleiul sau zapada pe carosabil.
Pe langa simplele alerte catre cel de la volan, italienii studiaza posibilitatea ca senzorii sa lucreze foarte strans cu sistemele importante ale masinii pentru ca acestea sa fie puse "in garda" in caz de pericol.
O alta utilizare eventuala a sistemului respectiv este cea de memorare a kilometrilor efectuati cu un pneu Runflat dupa ce acesta a cedat. In cazurile reale, cunoasterea cu exactitate a acestei distante este practic imposibila. Sistemul electronic pentru pneuri a fost gandit si dezvoltat de o echipa condusa de Leonardo Fioravanti, acelasi inginer care a creat plafonul amovibil de pe Ferrari 575 Superamerica.O alta inovatie Pirelli aflata in curs de cercetare este X-Pressure, un sistem care dispune de diferite moduri de alertare a soferului in cazul pierderii presiunii din pneuri. In aceste sens exista X-Pressure Optic, care face ca valva sa emita o lumina rosie in cazul in care aerul "scapa" prin canalul de inductie si X-Pressure Acoustic, care il informeaza printr-un sistem radio pe sofer de eventualele pierderi de presiune. Cel mai avansat sistem este insa X-Pressure Acoustic Blue, prin care inovatia Pirelli utilizeaza tehnologia Bluetooth pentru a-i informa pe soferi prin telefon despre scaparile de aer din pneuri.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Gorden Wagener, designerul șef al germanilor de la Mercedes-Benz, a declarat într-un interviu recent că ecranele mari, instalate în mașini, nu reflectă luxul. (24.02)
-
Stellantis a dezvăluit oficial noul său sistem de conducere autonomă, STLA AutoDrive. Noul sistem este de nivelul 3, iar acesta ar urma să fie disponibil cel mai devreme la sfârșitul acestui an. (21.02)
-
Au apărut noi detalii despre viitorul sistem de tracțiune integrală electrificată care va fi prezent la Dacia Duster și Bigster în viitorul apropiat. În premieră pentru Dacia, cele două modele vor avea versiuni cu tracțiune integrală și cutie automată în același timp. (17.02)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Șeful de design al Mercedes-Benz: Ecranele mari nu reflectă luxul
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
-
Dacia Sandero, preferata europenilor: a fost cea mai vândută mașină în ianuarie
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
Comentarii (0)