Campaniile care vizează siguranța rutieră se orientează în general spre adulți în general și spre șoferi în particular, iar cele mai întâlnite astfel de campanii vizează încercarea de educare și corectare a unor erori pe care majoritatea șoferilor le fac la volan. Ei bine, Renault a gândit și dezvoltat o campanie de siguranță rutieră care se adresează unui segment de vârstă complet diferit: copiii.
Proiectul CovOrașul meu are în vedere educarea copiilor în vederea conștientizării pericolelor rutiere din propriul cartier. Cu ajutorul Google Maps, fiecare părinte poate să aleagă unul dintre cele trei stiluri originale de ilustrații. Un algoritm special înlocuiește automat clădirile existente pe Google Maps cu echivalentul lor ilustrat, creând o versiune în miniatură a cartierului, ce va fi imprimată pe un covor care poate fi așezat în locul de joacă sau în camera copilului.
Astfel, acesta va avea o versiune în miniatură a străzilor din propriul cartier, cu intersecțiile și trecerile de pietoni ilustrate clar, iar joaca zilnică pe covoraș îi va familiariza pe aceștia cu locurile în care se poate traversa în siguranță.
"Proiectul vine în contextul în care cele mai multe accidente în care sunt implicați copiii au loc în apropierea casei, când cei mici sunt neînsoțiți.
De aceea este important ca ei să știe unde sunt trecerile de pietoni din cartierul lor, care sunt riscurile şi cum să se orienteze şi să traverseze în condiții de maximă siguranță", spun oficialii Renault.Proiectul este dezvoltat de Renault în colaborare cu agenția Publicis și se află momentan într-o fază pilot, în care o primă serie de covorașe vor fi acordate prin tragere la sorți, împreună cu machete de mașini Renault. Înscrierile se fac pe site-ul proiectului până în 7 mai 2018.
Comentarii (1)