Pentru că Tesla Motors nu este reprezentată în România, iubitorii acestei mărci sunt nevoiți să se orienteze către țările europene în care brandul american are puncte de vânzare. De obicei, puținii posesori ai modelelor Tesla se orientează spre Olanda, acolo unde Tesla Motors deține și o fabrică de asamblare, însă achiziția poate fi realizată din orice țară aflată pe teritoriul Uniunii Europene. Și pentru că nu suntem încă pe radarul Tesla, trebuie să aflăm prețurile europene ale modelelor noi din gama mărcii de la vecinii noștri din Europa de Vest.
Așa se întâmplă și în cazul noului Tesla Model X, primul SUV din gama mărcii care produce modele 100% electrice. Prezentat în premieră europeană la Salonul Auto de la Geneva, Model X și-a anunțat tarifele pentru piața din Franța, acolo unde cel mai rapid SUV din lume are un preț de pornire de 93.700 de euro pentru versiunea de bază 70D. Aceasta oferă o autonomie de 400 de kilometri, o accelerație 0-100 km/h de 6.2 secunde și o viteză maximă de 210 km/h.
Așa cum ne-am obișnuit și în cazul lui berlinei Model S, prețurile lui Model X diferă în funcție de capacitatea de stocare a bateriei și de puterea oferită de motorul electric. Astfel, versiunea medie, 90D, este oferită la un preț de 110.300 de euro, preț în care ajungi la o autonomie de 470 de kilometri, mașina oferind 0-100 km/h în 5.0 secunde și o viteză maximă de 250 km/h.
3.4 secunde pentru 0-100 km/h pentru versiunea de top
În sfârșit, cea mai puternică variantă a lui Model X, P90D, poate fi achiziționată în Franța la un preț de 132.400 de euro.
Accelerația 0-100 km/h scade până la 4.0 secunde (sau 3.4 secunde dacă clientul comandă pachetul opțional Ludicrous), iar viteza maximă ajunge la 250 km/h. Autonomia are însă de suferit în cazul acestei versiuni: 450 de kilometri.Din toate aceste prețuri, clienții francezi vor putea să scadă bonusul guvernamental de 6200 de euro pe care îl primesc în Hexagon cumpărătorii modelelor full-electrice.
Evident, primul SUV electric de serie nu are concurenți direcți pentru a putea să le comparăm prețurile. Ca termen de comparație, versiunea de top a lui Tesla Model X costă aproape cât un Porsche Cayenne Turbo (motor de 4.8 litri, 520 CP), model care oferă performanțe ceva mai slabe la accelerare - 4.5 secunde pentru 0-100 km/h - dar o viteză maximă superioară: 279 de km/h.
Poziționare de preț gama Porsche Cayenne (prețuri în România, euro cu taxe incluse) |
Poziționare de preț gama Tesla Model X (prețuri în Franța, euro cu taxe incluse) |
||
Cayenne 3.6 300 CP |
73.200 | - | - |
Cayenne Diesel 3.0 TDI 262 CP |
74.100 | - | - |
Cayenne S 3.6 420 CP 0-100 km/h: 5.9 secunde VMax: 243 km/h Consum: 3.4 l/100 km |
89.000 |
Tesla Model X 70D 0-100 km/h: 6.2 secunde VMax: 210 km/h |
93.700 (-6200 bonus) |
Cayenne S E-Hybrid 3.0+electric 416 CP 0-100 km/h: 5.5 secunde VMax: 259 km/h Consum: 9.5 l/100 km |
90.700 | ||
Cayenne Diesel S 4.2 TDI 385 CP 0-100 km/h: 5.4 secunde VMax: 252 km/h Consum: 8.0 l/100 km |
91.100 | ||
Cayenne GTS 3.6 440 CP 0-100 km/h: 5.2 secunde VMax: 262 km/h Consum: 9.8 l/100 km |
108.400 |
Tesla Model X 90D 0-100 km/h: 5.0 secunde VMax: 250 km/h |
110.300 (-6200 bonus) |
Cayenne Turbo 4.8 520 CP 0-100 km/h: 4.5 secunde VMax: 279 km/h Consum: 11.2 l/100 km |
141.000 |
Tesla Model X P90D 0-100 km/h: 4.0 (3.4) secunde VMax: 250 km/h |
132.400 (-6200 bonus) |
Cayenne Turbo S 4.8 570 CP |
182.000 | - | - |
Primele livrări europene pentru Tesla Model X vor avea loc în vara acestui an, decalajul fiind cauzat de faptul că începerea livrărilor din SUA a fost amânată în toamna anului trecut pe fondul unor probleme de dezvoltare a ușilor speciale de tip fluture cu care este dotat SUV-ul american.
- deschiderea usi spate asa funky e pentru ce?
S mi s-a parut, si mi se pare in continuare, OK. SUV-ul asta in schimb, imi permit sa-l vad ca o aparitie singulara si ciudata in peisajul European.
Nu stiu, poate ca pe Musk, in USA, multimile il insotesc ca pe Jesus dar, aici la europica, lumea e mai putin (sic!) spalata pe creier si aerul asta de noul Steve Jobs nu prinde. O fi SUV cu pretentii premium dar partea practica (chiar si pt un full-electric) trebuie macar sa fie prezenta daca nu utilizata in real-life
Nu m-ar mira (si n-ar tb sa mire pe nimeni) daca codata cu aparitia face-liftului sau la Gen II sa se renunte la usile fluture, pentru ca, pur si simplu sistemul are mai mult o incarcatura de imagine aka marketing.
Daca o masina e parcata aproape, usile se duc intai in sus inainte sa iasa in exterior, lucru posibil pentru ca au 2 seturi de articulatii.
Scopul lor ar fi sa ai o usa suficient de lunga sa poti ajunge usor la al 3 lea rand de scaune dar in acelasi timp sa nu necesite mult loc in lateral ca sa poti intra cand e o masina parcata aproape.
deschiderea e electrica deci un copil le poate deschide simplu...si eu ma gandisem ca e o problema aici, dar pe net sunt review-uri relativ complete. Oricum astepti o vesnicie sa se deschida/inchida poarta la magaoaie. Usa asta are mari lacune la ergonomie si ma intreb daca inginerii Tesla chiar au acceptat cu inima deschisa o solutie care poarta marca fanfaronadei.
In fine, SUV-ul asta este tot promovat ca fiind cu 7 locuri. Evident, este cu 7, si ce e asa de special la el? Cat la % din timp si spatiu va fi ocupat al 3 lea rand de scaune? Si ceilalti au modele cu 7 locuri si sunt promovate relativ intens dar X este departe de a fi o masina utilizabila cu 7 persoane in ea si cu bagajele puse unde? Spatiul de stocare total, pe siteul oficial, este dimenionat la 77CubFeet, adica 2100litri in configuratia cu 6 locuri!!! Este imens dar nu se vorbeste nicaieri cat de mare este portbagajul in configuratia cu 5 ori 7locuri.
Ok, sunt fan-ul masinilor electrice fara indoiala, dar cred ca se sare usor calul in ceea ce priveste modelele scoase de Tesla de parca aceastea ar fi top-notch in industrie si se ascund constient si voit anumite scapari de ergonomie si (poate) de calitate a produselor.
Nu e bine deloc.
Ai uitat ca , cu masina mai stationezi si in alta parte in afara de casa.Tu deschizi usa la masina doar cand esti acasa ? In parcare la Mall sau la supermarket, pe anumitre strazi sau parcari subterane nu o deschizi ?
1 . E urata cu crengi
2. E scumpa ca porcu'
ergonomia sau utilizarea unui mecanism, unealta sau masini cu un cost biologic minim (adica fara efort fizic) si eficenta maxima (vezi wiki) nu tine de posibilitatile financiare sau pretul automobilului din dotare, ci de bun simt.
Si Mojee, argumentul tau ii nonsensic. Nu inteleg cum puterea de cumpararea a cuiva este relevanta in aprecierea functionarii unui sistem tehnic, a unui mecanism, etc. Ori esti idiot, ori esti troll pentru ca ce spui tu nu are logica. Exista ingineri mecanici pe lumea asta care nu-si permit nici un Logan dar au cunostintele tehnice necesare sa descopere probleme cu un asemenea sistem.
Nu inteleg ce argument ii asta ca masina ii SF pentru noi. Adica cum? Daca masina lasa impresia de SF sau este foarte avansata, este automat absolvita de orice judecati sau cum?