Vineri, 13.04.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Au încercat să îngenuncheze Europa cu două războaie mondiale pe care aproape că le-au câştigat. Au realizat însă că pot cuceri Bătrânul Continent şi prin alte mijloace. S-au apucat să construiască maşini şi treptat au ajuns să exceleze.
Astăzi, nu numai că deţin supremaţia în segmentul premium, dar îşi permit şi o concurenţă interetnică, care încurajează dezvoltarea de produse cât mai performante. Aţi ghicit! Vorbim despre germani şi maşinile lor premium.
BMW, Mercedes şi Audi conduc detaşat clasa în care activează şi îşi permit un război civil, dus dincolo de graniţele Europei.
Astăzi, prezentăm mutarea de trupe a constructorului din Ingolstadt, care răspunde astfel atacului primit din partea rivalilor bavarezi, reveniţi cu forţe proaspete în segmentul mediu. Astăzi, se prezintă la raport Audi A4 facelift, eternul rival şi contestatar al “soldatului universal“, BMW Seria 3.
Audi A4 facelift (2012-2015)
2.0 TDI 150CP Man
- Pret de pornire 29.200 €
- Pret model testat 45.737 €
- Taxa auto 358 €
Motor / Transmisie
Am avut în grijă, preţ de câteva zile, un diesel cuminte, instalat sub capota lui A4. Este vorba despre binecunoscuta unitate TDI de 2.0 litri şi 143 de cai putere, familiară tuturor şi de pe modelele Volkswagen.
Deşi pare o alegerea neinspirată pentru segmentul premium, motorul promite suficientă putere şi un consum de carburant impresionant. Unitatea cu patru cilindri este plăcută, rafinată şi destul de tăcută, estomparea zgomotului şi a vibraţiilor fiind o prioritate în această clasă.
Motorul se dovedeşte şi destul de vioi, graţie cuplului generos, de 320 Nm, disponibil devreme, de la 1750 de rotaţii. Din păcate, plaja de cuplu maxim nu este foarte generoasă şi dincolo de 3000 de rotaţii sedanul începe să gâfâie.
O dozare bună a resurselor pe plaja de turaţii maximă estompează această senzaţie şi dă chiar o uşoară impresie sportivă. Transmisia cu şase trepte se dovedeşte a fi bine etajată, cu o cursă foarte precisă.
Consum
Prezenţa acestui motor în clasa premium este motivată de consumul său extrem de mic. Audi A4 nu dezamăgeşte la acest capitol, fiind un adevărat zgârcit când vine vorba despre înghiţirea carburantului.
Graţie sistemului start-stop, oferit standard, consumul scade în oraş până la 5.4 litri. Noi am reuşit doar un 8 litri/100 de km, dar trebuie să recunoaştem că nu ne-am chinuit foarte mult să probăm valorea înscrisă în fişa tehnică.
În afara oraşului însă, cei 4 litri/100 de kilometri sunt cât se poate de reali, dacă respectaţi limitele legale de viteză. Raportat la concurenţă, deşi diferenţa dintre A4 şi Seria 3 este infimă, balanţa se înclină în favoarea bavarezului. C-Klasse şi IS sunt codaşii clasamentului.
Performanţe
Versiunea testată de noi nu a excelat la capitolul sportivitate. Cei 143 de cai sunt însă suficienţi pentru a obţine performanţe decente, potrivite pentru un familist.
Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.2 secunde, iar viteza maximă urcă dincolo de suficienţa autostrăzilor româneşti, adică până la 216 km/h. BMW Seria 3 este o idee mai rapid, însă pierde la capitolul viteză maximă.
Mercedes C-Klasse e pe picior de egalitate cu A4, însă viteza maximă este ceva mai mare. Lexus IS nici nu îşi permite să intre în calcule, deşi este cel mai puternic dintre toţi.
Interior
La Audi toate lucrurile bune încep atunci când intri în interior. Dincolo de uşă ţi se deschide un habitaclu care se străduie să respire premium prin toţi porii. Deşi am avut la dispoziţie o versiune de echipare medie a sedanului, senzaţia de calitate nu a lipsit. Materialele sunt plăcute la atingere, inoxul şi elemente cromate nu lipsesc, iar finisajele sunt realizate cu o obsesie pentru detalii.
Ceea ce deranjează însă este ergonomia, care, deşi a fost îmbunătăţită, rămâne complicată pentru cei care preferă lucrurile simple. Pentru acţionarea climatizării şi utilizarea sistemului multimedia e nevoie de o acomodare prealabilă. Din păcate, la acest capitol Mercedes şi BMW stau ceva mai bine, chiar dacă mizează pe un stil clasic şi ceva mai monoton decât Audi, care se pare că a preferat să inoveze.
Spaţiul interior este garantat pentru cinci pasageri, însă nu înseamnă că cei de pe locurile din spate vor călători extrem de confortabil. Spaţiul pentru picioare poate fi descris doar ca fiind suficient. Noroc că există multe spaţii de depozitare şi un portbagaj generos, care însumează 480 de litri, cât Seria 3 şi mai mare decât cel al lui C-Klasse şi IS.
Preţ de achiziţie
Audi A4 pleacă de la 29.200 de euro cu TVA pe piaţa din România. Preţul este valabil pentru versiunea pe benzină 1.8 TFSI de 120 de cai. Unitatea testată de noi are însă un preţ ceva mai piperat, specific segmentului premium, adică 32.970 de euro.
La această sumă se adaugă mai multe pachete de opţionale, printre care şi deja celebrul S-Line, care încarcă substanţial nota de plată. Exemplarul testat de noi ajunge astfel să coste 45.737 de euro cu TVA.
Dacă ne uităm în segment, observăm că versiunea comparabilă a lui Seria 3 este ceva mai scumpă, adică 33.232 de euro cu TVA. Deşi oferă cu câţiva cai putere în minus, Mercedes cere pentru un C200 CDI de 136 de cai un preţ de 35.216 euro cu TVA. Să nu uităm nici de Lexus IS, care promite un preţ de pornire de 33.900 de euro pentru versiunea 200d Business.
Siguranţă
Audi A4 a primit în versiunea ante facelift cinci stele EuroNCAP. Testul a avut loc în 2009, după ce organizaţia independentă europeană a pus la punct noul sistem de testare, iar berlina medie germană nu a avut nicio problemă în a-şi impune sistemul de valori. Era şi normal, până la urmă vorbim de un model pentru care siguranţa nu ar trebui să fie o problemă.
A4 facelift va veni în standard cu aceleaşi 8 airbag-uri, cu toate sistemele de siguranţă active care se cer la acest nivel şi cu un pachet de sisteme adiţionale demne de 2011. Vorbim de cruise control adaptiv cu funcţie automată de frânare la sub 30 km/h, de Audi Active Lane Assist sau de Audi Side Assist Monitor.
Ţinută de drum
Audi a încercat să ofere publicului un sedan confortabil şi sigur. A4 încearcă să se achite de orice îndatorire cu stoicism şi cu o solemnitate specifică modelelor din Ingolstadt. Suspensia a fost gândită pentru a filtra cât mai bine suprafeţele neregulate ale asfaltului. Vei avea, deci, confort şi tu si ceilalţi patru pasageri.
De obicei, această caracteristică atrage după sine o oarecare senzaţie de nesiguranţă pe traseele sinuoase. Nu este cazul şi aici. Audi A4 păstrează o bună ţinută de drum în curbele accentuate, reuşind să menţină o aderenţă sporită şi să insufle siguranţă.
Direcţia electromecanică nu oferă un feedback extrem de bun al suprafeţei de rulare, însă răspunde precis mişcării pe care o impui. Lipseşte aşadar senzaţia care te conectează la drum şi la asfaltul pe care rulezi, însă pare a fi tot un compromis făcut pentru confort.
Vizibilitate
Audi A4 în versiune facelift nu pune probleme majore la capitolul vizibilitate. Sau, mai degrabă, nu iese din linia sedanurilor clasice când vorbim despre această parte a "personalităţii" modelului german.
Vizibilitatea frontală este bună, unghiurile având de suferit uşor din cauza montanţilor parbrizului. Spatele este ajutat de senzorii optici de parcare, ceea ce face ca orice manevră să fie executată bine, chiar şi de cei mai novici.
Tehnologie
Deşi nu am condus cea mai echipată versiune a lui A4, am avut la dispoziţie toate ingredientele pentru o călătorie confortabilă.
Sistemul de climatizare pe două zone şi-a făcut bine datoria, sistemul audio ne-a dovedit că nu trebuie să fii neapărat Bang&Olufsen pentru a suna clar, în vreme ce senzorii optici de parcare au arătat că un A4 se poate parca şi acolo unde nu credeai vreodată.
Scaunele, disponibile împreună cu pachetul S-Line, oferă o susţinere laterală bună şi se dovedesc a fi foarte confortabile chiar şi după o călătorie de câteva sute de kilometri.
Dacă senzorii de parcare şi de ploaie îţi uşurează viaţa, sistemul multimedia MMI ţi-o complică. Este ceva mai dificil de folosit decât banalul iDrive de la BMW şi îţi cere câteva ore bune pentru acomodare. Să punem la socoteală şi sistemele de siguranţă enumerate mai sus şi putem spune că avem un A4 mai complet ca niciodată.
Design
Ajungem şi la Mărul Discordiei: designul. Este un subiect tabu pentru constructorii care au început să transpună aceeaşi faţă tuturor modelelor existente în gamă. Audi se încadrează aici, ca de altfel şi BMW.
Se pare însă că producătorul din Ingolstadt se încăpăţânează să aplice tratamentul baghetelor LED frontale tuturor modelelelor, indiferent de segment şi dimensiuni. Fără îndoială, rezultatul este un design sportiv, plăcut ochiului, cu linii frumos sculptate.
Rămâne deci o chestiune legată strict de preferinţele clientului: o maşină cu personalitate şi ceva distinct sau una care nu iese din tiparele obişnuite, preferând să nu se abată de la o reţetă de succes.
Ne-a placut
- Consum redus
- Motor silenţios
- Portbagaj generos
Nu ne-a placut
- Ergonomia
- Plaja de cuplu maxim
- Feedback-ul direcţiei
Date tehnice - Audi A4 facelift (2012-2015) 2.0 TDI 150CP Man | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Audi
-
Constructorul german de automobile anunță că a demarat producția de mașini electrice la noua sa uzină din China. Aici vor fi produse modele bazate pe arhitectura PPE, pentru piața locală. (Luni, 30 Decembrie 2024)
-
Peter D'hoore, purtătorul de cuvânt al germanilor de la Audi, a confirmat că producția uzinei din Bruxelles, Belgia, va fi stopată în data de 28 februarie 2025. (Luni, 16 Decembrie 2024)
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie 2024)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August 2024)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August 2024)
Sunteti prima publicatie din lume unde am citit treaba asta.
Mi se pare mie sau familisti din astia nu prea intalnesti in Romania.Sau na,prea des. Unu la cateva zeci de mii de persoane . Ceea ce nu prea defineste un familist.
Sau nu ziceati de Romania ?Imi retrag toate acuzatiile atunci.
Si sa fim seriosi, cine da 45.000euro pe un 2.0TDi de 143cp ? =))
Cu 45.000euro ai de unde alege, si de pe piata sh masini de 1 an cu max 20.000km.
Oricum, intr-o astfel de masina nu conteaza volumul portbagajului sau practicalitatea...conteaza sa aiba multa electronica inutila care sa atraga clientela fraiera care considera un sedan la suprapret alegerea ideala.
Aberezi, era 60.000 de euro, dar avea aproape toate optiunile posibile, un A4 echivalent e vreo 57-58.000 de euro
Daca nu se apropie de Hyundai si GM atunci sunt masini de papagali.
In Constanta sint inregsitrati 50 de mii de marinari la Capitenia Portului iar salariul mediu la un ofiter este de 2500 de euro/luna. Sint sefi mecanici sau comandanti care castiga si 18 mii de euro pe luna. Astia sint familistii care pot lua un A4 nou, ai inteles?
Daca criminali platiti in romania fac atat cat zici tu atunci e vai de fundul omului de rand care munceste pana pica sa plateasca salariul lor.
@Excomunicatorul In tara mai mult de 1 milion de persoane care isi pot cumpara o masina de 50 de mii de euro (nu neaparat cash). Au firme mici si mijlocii, altii sunt notari, altii avocati, oameni care lucreaza in sistemul bancar etc. nu mai spun de primii 10 mii de bogati care au o avere de peste 500 de mii de euro. Daca tu nu iti permiti, asta nu inseamna ca nimeni nu isi permite...sunt destui prietene !!!
Sa terminam cu banii si sa coboram pe pamant langa A4 vs. 3 vs. C. Spuneti ca "diferenţa dintre A4 şi Seria 3 este infimă" ... si ca Mercedes C este "codasa"
dar... Seria 3 are un consum declarat (doar declarat) cu 0,1% mai mic ... C are 0,3% mai mult ... MB nici macar nu da o valoare fixa, ei declara 4.8-5.3%, ceva mai cinstit as spune.
... cam fortata clasificarea de "codaș", parerea mea.
Diferentele astea de "zero virgula" sunt un pic irelevante ... cand un om are de dat pe o masina atatia bani (si probabil o poate si intretine .. ca te mai costa 20000 in urmatorii 5 ani) diferenta de consum este probabil nesemnificativa.
De unde ar veni diferentele ...
Design - A4 este un Audi, dar dintre toate mi se pare a avea cea mai puternica personalitate (A6 si A8 sunt un fel de ... no comment), seria 3 a "scapat" si ea de linia impusa gamei BMW ... C facelift insa... desi ar trebui sa fiu "fan" ... i-au facut un facelift de satisfacere a plozilor impo@#$! (sa nu intram in amanunte).
Motoare - la nivelul asta de "putere" as zice ca MB sta cel mai bine ... dar spun asta pentru ca sunt fanul unei acceleratii liniare ... nu zmucituri pe reprize mai scurte ca timpul necesar soferului sa schimbe treptele. Tehnic vorbind MB are cuplu mai mare pe o plaja de turatii mai generoasa ca cei doi ... BMW are cifre identice cu AUDI ... probabil diferenta de 40Nm in favoarea MB vine de la cilindree. Etajarea cutiei probabil da avantajul de 0,2s celor de la BMW ... din nou treburi nesemnificative in "economia" discutiei.
...
foarte interesant cum sa bat pumni in piepturile unora pe tema "ce pot sa-mi iau mai bun de banii astia" ... dar cine te-a pus prietene sa dai banii pe altceva decat vrei tu? .. sa nu mai vorbesc de faptul ca toti cei trei au in oferta, la banii astia (45k) masini cu motoare de ultima generatie pe benzina, turbo, cu 200 de cai si cutii automate mai destepte decat "soferul mediu" :)
Ma bucur ca pot sa locuiesc in Germania!
http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/am-condus-e-250-cdi-4matic-adio-suv-uri-9508560
http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/am-condus-mercedes-benz-s-500-4matic-acum-cu-435-cp-9519086
Observ ca la altii se poate !
Daca peste 2 ani e doar 10 mii eu mi-l cumpar. Ai vrea tu sa fie doar atat dupa 2 ani, dar in realitate dupa doar 2 ani sub 25 de mii nu te apropii de el, chiar 30 de mii, dupa vreo 6-7 ani ajunge la 10 mii, uitati-va la preturi mai bine inainte sa exagerati
http://www.autovit.ro/audi-a4-C23419140.html
si exemple sunt destule
Am spus 10 mii asa minim, cele mai multe sunt intre 11-13 mii, ca si seria 3 sau clasa c
Subscriu!
Trebuie sa recunosc, totusi, ca acest A4 arata tare bine in realitate, iar desisgn-ul, de obicei, este pe primul plan in ceea ce priveste alegerea unei masini.
Asteptam noul C-Class, ca acesta de acum este destul de vechi, dupa parerea mea, pt. a-l putea introduce intr-o comparatie.
Realitatea te-ar baga in depresie.
Tu vorbesti serios? Ai citit tot ce-am scris? 25-30 de mii dupa 2 ani si dupa 6-7 ani de abia 10 mii minim
Cred ca Dan se referea la masini care merita a fi cumparate la SH nu la joarse obosite cu 75000km pe an ...
Nu stiu de ceilalti marinari, dar eu sint la a treia masina: am inceput cu Nova (normal zic eu), am trecut la o Ibiza si acum am o Mazda 6, asa ca treaba aia cu "fundu" e deplasata rau si nu te defineste decat pe tine, prietene.
In fine, este o masina scumpa, nimic de zis DAR vorbim de segmentul premium, unde pretul nu e neaparat un criteriu decisiv in alegerea unei masini. Masina asta e scumpa, dar Seria 3, Clasa C, S60, Lexus IS etc care sunt cam la acelsasi nivel de pret? Nici eu nu zic ca nu e o masina scumpa, dar faptul ca nu mi-o permit si dau exemple gen Exeo se merita mai mult (desi probabil nici pe ala nu ti-l permiti) nu inseamna ca nu se merita. Masina asta este considerata una din cele mai bune din lume la clasa medie premium. ;)
Decat sa comentezi de pretul mare mai bine faceti o configurare la cel mai apropiat dealer si vedeti un pret cat de cat real,,.....