Interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice, mai așteaptă. Uniunea Europeană amână votul

de Tiberiu Safta
Luni, 06.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană a anunțat oficial că a amânat votul pentru interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Decizia a fost luată ca urmare a nemulțumirii Germaniei față de acest plan.

La mijlocul lunii februarie, Parlamentul European a adoptat planul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Acest moment controversat a stârnit reacții dure în special din partea Italiei. Alături de această țară, Germania și-a exprimat la rândul său nemulțumiri față de noul plan al Uniunii Europene de a trece exclusiv la mașini electrice și pe bază de hidrogen.

În urmă cu câteva zile, guvernul de la Berlin a precizat că își dorește un compromis pentru a permite vânzarea mașinilor noi cu motoare termice chiar și după 2035. Oficialii germani doresc să aducă în prim plan combustibili sintetici, care reprezintă, în acest moment, singura soluție salvatoare pentru motoarele clasice.

Acum, din cauza nemulțumirilor Germaniei față de acest plan, statele membre ale Uniunii Europene au căzut de acord să amâne votul pentru interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice. Votul era programat pentru ziua de 7 martie.

Deocamdată, nu se știe când va avea loc acest vot care va decide soarta industriei auto din Europa.

Ca urmare a acestei amânări, mai mulți oficiali germani se vor întâlni la sfârșitul acestei săptămâni pentru a discuta despre noul subiect. În acest sens, Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, se va întâlni la finalul săptămânii cu Olaf Scholz, cancelarul Germaniei. Alături de ei vor fi prezenți și mai mulți miniștri ai guvernului de la Berlin.

„Este contradictoriu atunci când Comisia Europeană solicită obiective importante de protejare a climei, pe de o parte, dar, pe cealaltă parte, face mai dificilă atingerea acestor obiective printr-o reglementare prea ambițioasă”, a declarat Volker Wissing, ministrul german de transporturi.

Alături de asta, Germania și-a exprimat și îngrijorări cu privire la locurile de muncă din domeniu. Mai mulți oficiali germani sunt de părere că tranziția către mașini cu zero emisii va duce la o scădere drastică a locurilor de muncă în țară și chiar și în celelalte state membre UE.

La momentul actual, o astfel de scădere ar lovi puternic Germania și chiar și Marea Britanie, care este în afara Uniunii Europene.

La final, ministrul german al transporturilor a mai precizat că trebuie regândit și planul de implementare a standardului de poluare Euro 7, care va intra în vigoare din 2025. „De aceea, este clar pentru mine că trebuie să aruncăm o altă privire fundamentală asupra Euro 7. Rezultatul nu trebuie să pună în pericol locuri de muncă și nici mobilitatea nu trebuie să devină un lux”, a mai adăugat acesta.

via Automotive News Europe

Comentarii (36)

  • Banditos
    Internationalizarea, mai precis, chinezareala produselor germane aduse in Europa si vandute sub marcile nationale inteleg ca nu au pus in pericol locurile de munca ale neamtului de rand.
    15 3
  • Seriff
    Hopa, cum? A dat cu virgula, respect Germania ca se opune acestor politici comuniste.
    30 11
  • Propaganda nu se pupă niciodată cu realitatea.
    Asta a verificat-o nea Nicu și consoarta pe pielea lor acum mai bine de 30 de ani.
    Una e dorința, alta e realitatea.

    Și noi am vrut să fim liberi și independenți (inclusiv de ruși), bunăstare pentru popor, bla bla și am reușit numai să ne sufocăm economia și să ne prăbușim.

    Acum suntem o colonie de mâna a cincea, plină de datorii, cu demografia la pâmânt, cu prostia crescând exponențial, o țară în plină distrugere, dar "liberi" să ascultăm orbește de "indicățiile" de la Bruxell și a licuriciului hegemon.

    O să le treacă și lor, când s-or da cu capul de pereți. Noi, ăștia mai vechi, măcar avem anticorpi și nu pentru că ne-am vaccinat ci că am trecut prin boală.

    Asta dacă vă întrebați de ce am alergie la propagandă. Pentru că am mâncat-o înainte de 1989 cu polonicul. Și după 1989 am mâncat-o cu lingurița, însă insistent.
    Industria - mormane de fiare vechi, economia de piață, terapia de șoc, investitorul străin e zeu, luminița de la capătul tunelului etc etc.

    Și acum plângeți că face OMW ce vrea mușchiul ei și că ne taie austriecii pădurile, că de ce n-avem de aia, de ailaltă, că de ce nu Schengen bla bla bla.

    Acum e vremea "narațiunilor", adică tot o propagandă de prostire a maselor, însă cu alt nume.

    Imbecilități gen "încălzirea globală", "incluziune" și alte aberații care nu au legătură cu realitatea.
    Românul, deși nu a fost el mare capitalist, are o zicală, "socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg"

    Cei mai imbecili sunt germanii. Ăștia n-au mai putut de bine și și-au tăiat singuri craca de sub picioare.

    După ce și-au distrus sistemul energetic eliminând energia atomică și după ce s-au dezis de ruși și au renunțat la gazul ieftin din Rusia (care le ținea economia eficientă), acum, dați cu capul de perete, redeschid minele de cărbuni.

    Urmează industria auto.
    21 21
  • combustibilii sintetici nu scot fum?

    de ce propun ei combustibili sintetici? alta gaselnita tot ca sa continue cu termicele, fiindca nu sunt in stare de o reconversie adevarata a industriei la noua etapa a masinilor electrice.

    mai pe scurt, i-a rupt tesla pe toti, pana si pe nemti.

    @ignis: te lauzi degeaba, ca ce zici tu cu anticorpii nu e deloc o calitate, ba chiar dimpotriva. noile generatii destupate la minte o sa va rupa prin atitudine pe voi astia invechitii in mentalitati si o sa va marginalizeze cam cum i-a rupt tesla pe granzii germani ce pareau ca niste zeitati, imposibil de atins. a venit tesla de nicaieri si i-a rupt pur si simplu pe germani, iar la ei acasa in state tesla i-a facut pe gm si ford carpe de sters pantofii care abia mai rasufla.
    9 32
  • @ignis
    democratia si libertatea nu sunt pentru oricine. pentru cei mai multi nu sunt ce trebuie, asta e crudul adevar.

    dupa ce ineptii debitezi acolo, tu esti dintre cei care nu merita sa aiba parte de libertate, ca mai mult te incurca si nu stii ce sa faci cu ea.

    reprezinti tipul de om care atata vreme cat i se da de mancare sta fericit si intr-un cotet de caine si isi pune singur lantul de gat, afundat cu totul in rahat moral, nu conteaza ca pute, cata vreme tine de cald.
    18 7
  • @Edikk (mda)
    Ce tot visezi de Tesla, realitatea e ca eletricele abia fac 10% din vanzari, 90% din populatie vrea termice, Tesla nici nu exista pe piata.
    19 8
  • Am spus că specialiștii sunt jigniți de politruciii ambițioși. N-o să vedeți industria auto germană dezamăgită de politicile UE. Niciodată. :)

    Subvențiile au apărut în UE pe fondul pinguinului galben, seivzăplenet, pe când industria auto era în cofă.

    Subvențiile, electrificarea, CO2 mantra, euro 7 sunt unelte pentru reînnoirea parcului auto și revigorarea cererii. Politrucii află pe holuri că este vorba despre revigorarea cererii pentru oligopolul global din industria auto ambalată în politici de mediu.
    13 4
  • "90% din populatie vrea termice, Tesla nici nu exista pe piata."

    90% nu-și permit electrică, dintre care unii sunt mari ipocriți și ne explica doct cât de acri sunt strugurii.
    7 22
  • M-as mira sa existe un pic de luciditate la politicianul german. Cel mai probabil sindicatele din germania au spus Nein! si i-au scuturat puternic pe politruci. Si-au dat aia seama ca le fuge pamantul (scaunele) de sub fund. Asa ca au pus frana. Dar vom vedea. Nu ma mai mira nimic. S-ar putea sa se intoarca si sa voteze pentru distrugerea industriei auto europene. Chinezii se incalzesc pe margine. :)
    15 3
  • Nu cu mult timp în urma 90% nu își "doreau" SUV-uri. Acum ca preturile sunt cam doar puțin mai mari decât la alte tipuri de caroserii, s-au umplut drumurile de SUV-uri.

    Nu e nimic rău că nu îți permiți, e rău că ești ipocrit cu ifose de inteligent.

    Prețul electricelor va scădea, în timp, ca la orice tehnologie noua. O sa vezi ca 90% vor electrice atunci.
    6 20
  • Pentru majoritatea cumparatorilor, cand electricele vor oferi optiunea de mobilitate existenta in acest moment (autonomie + timpi de incarcare), cand preturile vor fi mult mai decente, atunci se va putea vorbi despre o repozitionare a pietei fara interventie politica. Piata libera functioneaza doar daca este... (surpriza...) libera!
    Putem lua in considerare si poluarea cauzata de extragerea materialelor necesare productiei de baterii, (putinele) optiuni de reciclare, durata de viata a bateriilor, riscul (mare) de incendiu - mai ales in caz de accident, dar toate aceste conditii vin de-abia dupa ce primele criterii au fost deja indeplinite.
    17 4
  • Andrei
    Masura comunista sfaramata de piata libera, dupa cum merita. Cei care vor sa interzica pot sa se mute in dictaturile disponibile si se vor lecui imediat. Daca electrica va ajunge sa fie competitiva pe piata, aceasta o va aleg. Liber. Daca nu, nu.
    12 5
  • Nu înțeleg de ce i-ar deranja pe adepții electricelor, eu dacă imi doresc o electrică, n-am treabă ca se mai vinde benzină sau diesel până după 2035, piata va alege oricum produsul superior, de aceea nici nu are sens un termen limită. Sau are ?
    13 2
  • @Seriff
    Respect germanilor si pentru toate aliantele ilegale si pentru DIESELGATE!
    Am zis!
    4 12
  • @Andrei
    Putoarea ta termica mă îmbolnăvește și distruge viitorul copiilor mei. Așa că poți să îți iei piața și sa ți-o bagi unde nu bate soarele.
    In democrație ne-am ales conducători care interzic termice. Dacă nu îți place, in Rusia nu sunt la moda electricele.
    8 18
  • @inoperabil
    Băi băiete, tu cel mai bine te simți în cămașa de forță.

    Voi va dați seama că sunt șanse că bolnavul ăsta să conducă un automobil pe drumuri publice?
    9 9
  • Cel mai probabil mai bine decât tine… ;)
    11 5
  • Linișteștete, ca nu ne-ai apus tu cât poluezi cu copiii tai… apropo de ce ai așa mulți copii, cum așa? ca poluează si oricum este suprapopulata planeta… sper ca ai înțeles deșii am fost puțin exagerat era doar o metafora sa realizezi că sari calul cu concluziile si cu aruncatul pietrei mai sfântule… ;)
    14 6
  • Am 2, nu știu de unde deduci tu că sunt mai mulți.

    Lasă metaforele și pune mâna pe gramatică - te faci de râs.
    4 10
  • Dutz are opinii inexorabile :))
    3 9
  • Asta are textele pregătite sau le compune pe loc? Or fi teme pentru acasă
    4 7
  • Deci Italia se opune. Bravos dom'le!
    Pai daca vor putoare, sa nu mai faca valuri permite COVID! Virusii cailor respiratorii afecteaza si mai mult pe cei cu plamani varza. Asa ca daca vor putoare, sa isi asume si problemele!
    Germania e o tara mizerabila! Au autostrazi fara limite pentru ca sunt mai retarzi si nu le pasa de poluare, le pasa de "placerea" condusului.
    5 12
  • @papagal electric
    Mergi în Norvegia! :) În 30-40 de ani scapi de putoare. În România ajungem cam tot pe atunci la 2% parc auto electric.
    9 3
  • @inexorabil
    te-ai demascat, esti Flutur! ala era Duch-ia...si zici ca esti si indian...
    4 3
  • Ionut A.
    Cum dracu sa interzici asa ceva cat timp nu ai infrastructura necesara si de asemenea nu ai impuse niste reguli de conduita clare. Preturile la masinile electrice sunt umflate cu pompa desi ar trebui sa se ieftineasca caci costurile scad, vedem cu peugeot creste constant preturile la modelele electrice deja lansate. VW la fel, tesla la fel, si restul la fel. Nu vorbim de modele noi, ci de cele existente. Ca idee e208 costa de la vreo 32.000 euro la noi. Acum e de la 35.000. Id3 de la 31.000 acum e de la 42.000. Nu e o generatie noua, ci pur si simplu au ridicat preturile in fals.
    Acum aceste amsini ar fi trebuit sa fie mai ieftine cu 5-10.000 euro din fabrica, si nu mai scumpe.
    Dar sa presupunem ca ar fi preturi corecte, cum e cu incarcarea?! In primul rand nu ai cum sa incarci milioane de masini electrice daca nu faci infrastructura.
    Si asta inseamna ca majoritatea cladirilor sa fie imbracate cu panouri solare, toate terasele de blocuri si de cladiri de tot felul care momentan aduna praf, sa fie acoperite solar sau hibrid eolian/solar. Terenuri virane si canale de scurgere de tot felul care sunt mizere si nu au nimic util sa fie acoperite solar.
    Si apoi reteaua electrica in toate tarile UE sa fie upgradata pentru a face fata volumului estimat.
    Pai asta ar insemna ca din ianuarie 2024 sa se demareze proiecte de restrcuturare generala in toata europa astfel incat in cei 10 ani sa se converteasca majoritatea localitatilor europene, la infrastructura capabila sa faca fata noilor fluxuri energetice ce vor fi trecute prin ele.
    Ca idee, exista solutii adaptate pentru cladiri existente pt conversie la generare electricitate, cu logica aferenta.
    https://ibispower.eu/powernest/
    Si nici nu mai vorbim defatadele verticale. Peretii de cladiri expusi catre sud au sansele cele mai bune de a capta energie. Nu optim, dar ideal, cai prind toata ziua cat soarele se plimba pe cer. Est si vest au limitate la juma de zi. Dar oricum. Un apartament ar putea instala gen 1.5kw (avand in vedere pozitionarea ar putea genera in medie zilcina pe an 1-2kw/zi deci 30-60kw/luna) pe laterala fara sa obstructioneze zona vitrata si astfel fiind capabil sa isi acopere o parte din nevoile casnice de electricitate
    5 2
  • Ionut A.
    @inexorabil
    Nu e nici o schimbare a climei, e o minciuna, nu?!
    Auzi, unde dracu a fost zapada amnul asta?! SI in ultimii ani?
    Prin ce pestera triesti ca om al pesterilor, nu cezi ca s-a ds clima de ani de zile. Avem in ultimii 10-15 ani destule ierni cu 20 de grade constant si ninsori in martie si aprilie. Si alti ani cand se inchide tara de ninsori abundente fara limita.
    Ai seceta si inundatii in acelasi timp dar in mintea ta, e o minciuna.
    6 3
  • @Ionuț
    Nu-l baga în seama pe inoperabil, el e un fel de prostul satului pe aici. Scrie km de aberații fasciste, care de obicei sunt șterse de administratori.

    Pentru cei normali la cap: eu sunt suficient de "bătrân" încât sa îmi amintesc iernile de prin anii '80. Cei care nu cred în schimbarea climei ori sunt născuți ieri, ori au memoria foarte scurta și nu mai țin minte ce ierni erau acum 30-40 de ani.

    Cât despre preturi... Da, sunt umflate dar și pentru ca oferta e încă mica. După ce se vor interzice termicele va fi concurenta mai mare, inclusiv cu piata second hand.
    4 3
  • www.rent-a-car-otopeni.ro
    Rent a car Bucuresti - www.rent-a-car-otopeni.ro alege masina potrivita pentru concediu , vei gasii oferte de top.
    0 11
  • Banditos
    @

    pentru a avea liniste pe AM si a nu transforma forumul intr-o mizerie deplina, ideal e sa il ignorati pe individ. Isi va scrie "eseul" zilnic si off-topic, va fi sters si...gata.
    6 4
  • Seriff
    @Ionut, a fost zapada ca in fiecare an, inclusiv in orase, poluarea auto e praf in ochi in comparatie cu poluarea industriala, navala si aeronautica, un avion polueaza la un zbor cat o masina in 200.000 km.
    Fabricile si uzinele merg 24 din 24, polueaza de rup, scot nori de fum, dar asta nu conteaza, important e sa nu mai existe 1.6 tdi, asta e problema planetei, cat de spalat pe creier sa fii?
    4 5
  • Banditos
    "..a fost zapada ca in fiecare an, inclusiv in orase.."

    "Omul cavernelor, mici insemnari zilnice " Editia 2023
    3 5
  • @sheriff
    europa e mai uscata decat ex viitoarea ta iubita (stanga)...
    2 7
  • Seriff
    @18:44, asta e nivelul tau de inteligenta, cand nu ai argumente, aduci jigniri, atat va duce capul, dar ce sa ii ceri unui analfabet functional ca ionut.
    2 0
  • Da, uneori… Îmi schimb opiniile fără probleme, dar cu argumente.
    1 0
  • Discutam gramatica sau argumentam opinii? Când rămâi fără argumente o dai “politic”…
    Fără glumă le doresc sănătate copiilor tăi, (si eu am si as vrea sa aibă o planeta cât mai curată)… ideea era ca i-ai scos la “înaintare”, când se poate argumenta o opinie mult mai elegant.
    Intr-o democrație ai voie sa nu fi de acord cu ce vor sa facă cei aleși, intr-o democrație cei aleși trebuie sa justifice ceea ce fac, sa argumenteze cum se va face trecerea, surse regenerabile, infrastructura șamd. Ori când asta nu se întâmpla si tu ne trimiți in Rusia… asta este, ți se spune ca ai opinii de dictator dar o dai cu democrația.
    Când ai “ales” tu pe acești lideri aveau in programa interzicerea termicelor? Sau tu dai vot orb ca-ți place numele lor si apoi le justifici inepțiile.
    2 0
  • @inexorabil
    https://www.g4media.ro/peste-23-de-tone-de-deseuri-aduse-din-germania-intoarse-de-la-vama-nadlac-tir-ul-era-condus-de-un-sofer-roman.html
    Pe langa deseuri romanii mai importa si troace imputire: VAG, Audi, BMW, Mercedes, neaparat dizal!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru