INTERVIU: Thomas Ebner, românul care "coace" viitorul BMW Seria 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Agitaţie mare la standul BMW de la Geneva. Publicul analizează cu atenţie noul Seria 6 Cabrio, se fotografiază alături de BMW Seria 1 M Coupe şi apoi rămâne uimit de conceptul Vision Connected Drive. Pentru discuţii amicale şi interviuri, BMW a ridicat la standul său şi o cafenea primitoare, cu fotolii mari, unde jurnaliştii şi oficialii BMW se pot relaxa în voie.
Gălăgie, un fundal sonor dominat de intro-ul de prezentare al noului concept şi Thomas Ebner, românul care de mai mulţi ani lucrează pentru constructorul bavarez. Foarte prietenos, cu un zâmbet larg, Thomas caută o masă unde putem derula ideile în voie.
Scurtă biografie
Accentul său de bănăţean, născut şi crescut în Timişoara, nu s-a pierdut. Acum pare însă că a împrumutat ceva din pronunţia apăsată, specifică nemţilor. Găsim repede o masă şi ne acomodăm cu atmosfera salonului, încercând să scăpăm de formalismul interviurilor tipice unor astfel de evenimente. Thomas nu are emoţii, glumeşte, este deschis subiectelor despre care poate vorbi şi chiar dornic să stea de vorbă cu oameni care vin "de acasă", cum spune el.
Născut în august 1978 la Timişoara, Ebner a fost atras încă de mic de lumea motoarelor şi a maşinilor. Pasiunea, descoperită alături de tatăl său, l-a condus, pe rând, la mai multe universităţi din Europa şi Statele Unite, unde a dezvoltat o afinitate pentru cuvântul "internship", trecând pe la Porsche şi mai apoi pe la BMW, unde lucrează şi în prezent.
Maşinile, pasiune a copilăriei
AUTOMARKET: Cum ai ajuns să lucrezi pentru BMW? A fost un vis, o pasiune pe care o ai încă din copilărie sau ai descoperit-o pe parcurs?
THOMAS EBNER: Am fost pasionat de maşini încă de mic. Tata fiind mecanic auto, se afla mereu sub maşini. De aici şi curiozitatea mea. Cred că s-a moştenit câte ceva. Mai apoi, în timpul studiilor am avut nişte experienţe cu o serie de furnizori mai mici care colaborau atunci la dezvoltarea motoarelor şi motocicletelor BMW. Am trecut apoi şi pe la Porsche, pe un departament de management, unde ne ocupam de calitatea caroseriei.
O experienţă temporară, care m-a făcut să mă îndrept spre BMW, a fost un stagiu de şapte luni în Statele Unite. Atunci, în timpul studiilor, am încercat să ajung la BMW şi am scris o lucrare de diplomă pentru asta. Practic a fost biletul meu de intrare în companie. Deci, să spunem că au fost mai multe trepte până aici.
AUTOMARKET: Acum, job-ul a făcut să te stabileşti în Germania. Cât de des mai ajungi prin România?
THOMAS EBNER: Cam de două-trei ori pe an. Părinţii mei sunt cu mine aici, dar restul prietenilor au rămas acasă, în Timişoara. Chiar peste două săptămâni cred că voi ajunge în România, dar nu acasă, ci la Bucureşti şi mai apoi la Braşov. Am un prieten care mă aşteaptă să schiem împreună în Poiană. Am fost la schi în România cu mulţi ani în urmă, dar acum vreau să văd ce s-a schimbat.
AUTOMARKET: Ce îţi lipseşte cel mai mult de acasă?
THOMAS EBNER: Prea multe nu îmi lipsesc. Dacă m-am stabilit de mulţi ani aici deja am trecut peste această ruptură de România. Cu toate astea, dorul de locul în care te-ai născut tot rămâne, cumva. Poate la unii da, poate la unii nu. La mine, însă, rămâne. Poate şi din acest motiv mie îmi place foarte mult să mă întorc în Timişoara şi în ţară. Bineînţeles, prietenii, cunoştinţele rudele, persoanele cu care ai avut contact îţi lipsesc aici. Bine că acum avem mijloace de transport cu care pot ajunge în România în două ore şi nu 24.
AUTOMARKET: Cum vezi viitorul? Sunt şanse să revii în România în următorii ani sau atunci când te vei retrage din activitate?
THOMAS EBNER: Depinde foarte mult de unele chestii individuale. Depinde şi de job în primul rând. Nu este însă exclus ca atunci când voi termina munca mea să revin în ţară. Mă gândesc şi acum, m-am gândit dintotdeauna. Depinde şi de familie. Nu spun categoric "Nu mă întorc în România", pentru că îmi iubesc ţara.
Maşinile ideale pentru un român în slujba BMW
AUTOMARKET: Gama BMW este una destul de largă. Care este modelul dpe care îl consideri foarte important, în prezent?
THOMAS EBNER: Lăsând la o parte faptul că mă ocup în prezent de Seria 1, unde este vorba despre o satisfacţie personală, pentru că văd ce implementez eu, clar există şi alte puncte de referinţă în gama BMW.
Pot să vorbesc aici despre Seria 7, vârful de gamă, dar aş prefera să mă leg mai mult de Seria 6. Este o maşină foarte reuşită, din punctul meu de vedere.AUTOMARKET: Atunci modelul la volanul căruia te-ai simţit cel mai bine este?
THOMAS EBNER: Depinde foarte mult de cum ne poziţionăm. Avem simbolul M3 Coupe, care îmi place la nebunie. Practic ţi se oferă o maşină capabilă să se descurce în traficul zilnic, dar şi un model extrem de performant pe circuit. Senzaţiile pe care le ai cu un M3 pe circuit, şi pe care le-am simţit şi eu de câteva ori, mă fac să mă simt foarte bine la volan.
În schimb, dacă vorbim de o maşină cu aspect practic şi estetic, la volanul căreia să îţi petreci un weekend plăcut, mă văd mai mult la volanul unui Seria 6.
AUTOMARKET: În prezent, Audi încearcă să detroneze BMW pe segmentul premium. Mercedes ţine de asemenea pasul foarte bine. Se teme BMW că ar putea pierde prima poziţie în următorii 10 ani?
THOMAS EBNER: Sunt convins că putem rezista atacurilor care vin din partea Audi, la nivel global. Şi ei au inovaţii bune, dar în ultimii ani am avut performanţe pozitive, în creştere, am depăşit şi milionul de maşini, ca volum total anual. Alţii au reuşit această performanţă după noi.
Eu spun că inginerii noştri fanatici, tehnologia pe care o oferim, consumul redus de combustibil oferit de pachetul Efficient Dynamics sunt premize pentru un viitor reuşit, croit special după nevoile clientului. Un alt pas important ar fi lansarea brandului "i", cu modelele i3 şi i8. După părerea mea, deşi lucrează la această tehnologie, competitorii nu sunt la acelaşi nivel. Aşadar, avansul pe care îl avem acum ne va ajuta să rămânem în frunte în următorii zece ani.
Viitorul BMW Seria 1 va avea tracţiune faţă?
AUTOMARKET: Crezi că segmentul premium este unul destinat exclusiv brandurilor care mizează pe platforme cu propulsie posterioară? Crezi că cei care mizează pe tracţiunea faţă, cum este Audi în cazul versiunilor de bază, pot emite pretenţii egale în acest segment, extrem de disputat?
THOMAS EBNER: Cred că şi tracţiunea faţă are loc în acest segment. Mă refer însă, în primul rând, la clasa premium compactă de azi şi de mâine. Totuşi, filosofia BMW, ca maşină cu dinamism şi sportivitate nu este redusă numai la tracţiunea spate. Spun asta pentru că aceste calităţi pot fi oferite şi cu tracţiune faţă. În plus, avem şi unele avantaje în dreptul tracţiunii faţă. Şoferul care caută o maşină sport poate fi mulţumit şi cu o setare corespunzătoare a şasiului.
AUTOMARKET: A fost mai mult o întrebare capcană. Pentru că zvonurile răspândite în momentul actual, în presă, anunţă tracţiune faţă şi pentru viitorul Seria 1.
THOMAS EBNER: (Râde zgomotos). Se lasă apoi pe spate şi spune cu un zâmbet larg: Nu ştiu. E perioada aceea de No Comment.
AUTOMARKET: Să presupunem atunci că pe viitor am putea vedea modele cu tracţiune faţă în gama BMW. Crezi că această mutare ar putea altera valorile brandului, în condiţiile în care publicul a fost obişnuit cu propulsia spate?
THOMAS EBNER: Din punct de vedere al imaginii, nu cred. În prezent BMW are o reputaţie solidă chiar şi în segmentul compact şi nu cred că imaginea ar putea fi afectată de implementarea tracţiunii faţă. Este o modificare radicală, într-adevăr, dar pentru că putem oferi aceleaşi caracteristici, pe care le-am amintit mai devreme, sunt de părere că nici imaginea clasei compacte nu se va schimba pe viitor. Desigur, din comunicare va lipsi acest punct forte, dar BMW înseamnă mai mult de atât.
Motorul BMW favorit
AUTOMARKET: Tendinţa generală a industriei este aceea de reducere a capacităţii cilindrice. BMW s-a conformat şi a introdus chiar de curând un motor de nouă generaţie pe X1. Ţi-e dor de vechile motoare V6 sau V8 aspirate? Sau eşti fanul noului val?
THOMAS EBNER: Adevărul este că eu cred în noua tehnologie turbo. Am avut ocazia de a testa noul X1 xDrive28i şi am fost impresionat de consumul de combustibil redus. Gama se adaptează la cererile pieţei. Trebuie să facem faţă unui public pretenţios şi trebuie să ne adaptăm.
AUTOMARKET: În cazul acesta, ce preferi sub capota maşinii tale, un motor pe benzină sau unul diesel?
THOMAS EBNER: Un bi-turbo diesel categoric. Este un motor extraordinar, cu un cuplu impresionant. Nu ai probleme pe şosea cu un asemenea motor.
AUTOMARKET: Cum vezi tu viitorul brand "i"? Crezi că va putea oferi aceeaşi plăcere de a conduce clienţilor BMW? Aceleaşi performanţe în materie de stabilitate, eficienţă şi putere?
THOMAS EBNER: Când privim gama "i" trebuie să avem în vedere două direcţii. Prima dintre ele este cea deschisă de viitorul i3, care va fi lansat special pentru oraşele mari. În aceste condiţii nu putem avea pretenţii de sportivitate ca în cazul lui i8. Sportivul nostru va fi însă dinamic, eficient şi chiar atrăgător, dacă vreţi să ne referim şi la aspect. Practic i8 va prelua tot ce a anticipat conceptul Vision Efficient Dynamics.
Cum se vede Dacia din afara României
AUTOMARKET: Ca român care lucrează în afara graniţelor şi ca persoană direct implicată în industria auto, cum vezi evoluţia Dacia din ultimii şapte ani?
THOMAS EBNER: Nu pot spune că sunt foarte familiarizat cu ce se întâmplă la Mioveni, dar sunt de părere că s-au făcut paşi importanţi. Mai ales că şi în Germania au început să se vadă tot mai multe Dacii. Într-adevăr au fost ajutaţi foarte mult şi de programul "Rabla" demarat de statul german, de care au profitat din plin.
Totuşi cu ajutorul Renault cred că se fac progrese mari şi aduc modele noi pe piaţă. Înainte nu te-ai fi gândit la aşa ceva. O persoană familiarizată foarte puţin cu industria auto ar fi foarte surprinsă să afle care a fost cursul Dacia. Sunt foarte curios de cum va evolua brandul în viitor, cât de competenţi sunt inginerii de la Renault şi câtă încredere au cei din Franţa în constructorul românesc.
Sunt însă convins că în ţara noastră există loc pentru mai mulţi constructori auto. Avem forţă de muncă, putem asigura calitatea necesară. Depinde acum şi de puterea politică, care nu ştiu cât de mult va ajuta publicul. Ar putea fi chiar un obstacol. Văd că şi din punct de vedere al infrastructurii ţara se chinuie să îşi revină. Am înţeles că se fac autostrăzi, deci premize sunt.
Thomas Ebner şi viitorul BMW Seria 1
AUTOMARKET: Care va fi contribuţia ta la noua generaţie Seria 1?
THOMAS EBNER: Ca responsabil al departamentului de vânzări şi marketing trebuie să aflu ce vrea piaţa sau ce este mai important pentru BMW, în acest segment. Să zicem că echipa mea este de părere că publicul, mai nou, are nevoie de un motor anume, altfel maşina nu are succes pe piaţă.
La fel şi pentru tracţiune sau transmisie, echipare standard sau dotări opţionale. Este de datoria mea să transmit inginerilor ceea ce vrea piaţa, ceea ce îşi doreşte publicul. Sunt o punte de legătură între departamentul de dezvoltare şi piaţă.
AUTOMARKET: În acest caz, cam ce şi-ar dori publicul să vadă pe Seria 1?
THOMAS EBNER: (Râde din nou). Stai să mă gândesc ce aş putea spune, ca să fiu "politically correct". Tu ce ţi-ai dori să vezi pe Seria 1? Noi ţinem cont de ce spune presa. (Râde şi priveşte întrebător, încercând să schimbe direcţia dialogului).
Sunt chestii pe care ne axăm de ani de zile. Spre exemplu consumul de combustibil. Noi facem orice să reducem emisiile de CO2 până la 0. Ne luptăm cu fiecare gram. Spre exemplu, dacă observăm că într-o ţară este o limită de taxare, încercăm să aducem emisiile noastre sub acea limită.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Sunt de parere ca BMW totusi e cel mai bun , nu degeaba oamenii il aleg la scara larga fiind un model PREMIUM si nu un VW sau o toyota .
Bravo BMW , Bravo Thomas !!!
Felicitari ... !!!
Si eu as sta de vorba toata ziua cu el,dar nu pot.Am o viata,am o slujba, si,mai mult ca sigur,nu stiu daca el ar sta de vorba cu mine.
In rest, sunt 100% nemti.
Asa ca sa nu ne mai dam rotunzi degeaba, noi tot cu semintele pe trotuar si depasitul coloanei pe la refugiu ramanem.
Orice ATI Scrie voi scrieȚi de invidie va este ciuda de succesul Bavarezilor
Cele bune .
E misto sa nu ai ce sa le dai copiilor,dar esti mandru cu ce scot bavarezii!
E misto cand te intreaba copiii ce le-ai adus.Si tu razpunzi:un elefant bavarez.Adica scoti buzunarele afara ca sa arate ca niste urechi mari de elefant.Sa vezi ce ochi or sa beleasca cand le arati si trompa.
Cam asta-i problema,copile!