În 2007 ne scărpinam cu mirare la auzul unui cuvânt pe care Nissan îl repeta de cel puțin 10 ori în cadrul conferinței de lansare a noului Qashqai în România. Cuvântul era „crossover” și definea un segment pe care Qashqai se dorea a fi pionier. Acum, la 13 ani distanță, judecând după cele 3 milioane de unități vândute, putem spune că intuiția Nissan a funcționat.
Qashqai este un best-seller în segmentul său, iar a treia generație, proaspăt lansată, promite să ducă totul la un alt nivel. Au fost corectate imperfecțiunile sistemului multimedia, avem mai mult spațiu interior, tehnologie din abundență și un sistem de propulsie care ne va ajuta să facem mai ușor tranziția către electrice.
Despre toate acestea am stat de vorbă cu Marco Fioravanti, vicepreședintele departamentului de produs Nissan Europa. Am fost singura publicație din România care s-a bucurat de un interviu one-to-one cu oficialul Nissan. Iată ce a am aflat despre noul Qashqai:
PLATFORMA LUI QASHQAI, BAZA UNOR VIITOARE MODELE
În Europa, noul Nissan Qashqai este primul model al japonezilor dezvoltat pe noua platformă CMF-C. Noua arhitectură aparține Alianței Renault-Nissan, dar este un proiect pe care l-au condus cei de la Nissan, având în vedere că dețin o expertiză importantă în segmentul C. Mai exact, în segmentul SUV-urilor compacte.
Cu o asemenea tradiție în portofoliu, Nissan va căuta să profite din plin de utilizarea platformei CMF-C. Asta înseamnă că vom vedea și alte modele în viitorul apropiat. Toate vor beneficia de folosirea unor materiale ușoare, de o rigidizare cu aproximativ 40% mai mare decât în cazul vechii generații Qashqai și de o paletă tehnologică foarte generoasă.
CARE SUNT RIVALII LUI NISSAN QASHQAI?
În interviul nostru, l-am întrebat pe oficialul Nissan care sunt principalii rivali ai noului Qashqai.
Fără să ezite, Marco Fioravanti a declarat că a treia generație Qashqai a luat la țintă modele consacrate, cum sunt Volkswagen Tiguan și Peugeot 3008. Mai exact, Nissan Qashqai va oferi o manevrabilitate și o ușurință la condus similară celei garantate de Volkswagen Tiguan.Cât privește rafinamentul, Fioravanti promite că noul Qashqai va oferi mai multă grijă pentru pasageri decât actualul Tiguan. Asta înseamnă materiale mai bune, insonorizare mai bună și o ergonomie superioară. Despre actualul Peugeot 3008, Fioravanti a declarat că designerii de interior au privit cu atenție la propunerile francezilor și au creat un habitaclu greu de egalat în segment. Și aici se va pune un accent deosebit pe materiale.
„O CUTIE CVT CARE O SĂ VĂ UIMEASCĂ”
În comunicatul oficial se arată că noul Nissan Qashqai va fi disponibil atât cu 4x2, cât și cu 4x4. Cei care își vor dori o transmisie automată vor primi o cutie CVT. O decizie ciudată la prima vedere, mai ales că Nissan are în portofoliu o transmisie cu dublu ambreiaj. Unde mai pui că publicul pare să fie tot mai reticent la ideea unei transmisii CVT.
Fioravanti ne-a garantat că furnizorul de casă al Nissan, adică Jatco, a pregătit o cutie CVT complet nouă. Este folosită în premieră mondială pe Qashqai. „Aceasta va schimba complet percepția oamenilor despre cutiile CVT. O să o conduceți și o să înțelegeți ce spun. Nu seamănă cu un CVT clasic,” a declarat oficialul.
CEL MAI MARE HEAD-UP DISPLAY DIN SEGMENT
Nissan a căutat să rezolve și hibele vechiului sistem multimedia, așa că acum a introdus, încă de pe nivelul de echipare Akcenta, un ecran multimedia cu o dimensiune foarte generoasă, de 9 inch, disponibil cu o mulțime de aplicații utile, Apple CarPlay și Android Auto, cu hotspot pentru 7 dispozitive, cu o grafică mai bună și cu update-uri over-the-air.
Dar nu ecranul central este spectaculos.
Marco Fioravanti ne-a dezvăluit că head-up display-ul de 10.8 inch, proiectat pe parbriz, este cel mai mare din segment. Mai mult, oferă cel mai bogat pachet de informații: viteză, detalii despre sistemul de rulare semi-autonom Pro Pilot, despre semnele de circulație, despre navigație.L-am întrebat pe oficialul Nissan ce crede despre interioarele în care butoanele clasice au fost înlocuite cu ecrane touchscreen. „Deși credem în digitalizare și am investit toate cunoștințele noastre în tehnologizarea lui Qashqai, sunt în continuare de părere că astfel de soluții distrag atenția la volan. Cred în continuare în butoanele fizice, deși, din punct de vedere al costurilor, este o soluție mai scumpă decât adunarea tuturor în jurul unui ecran. La Nissan suntem de părere că cel de la volan trebuie să interacționeze cu funcțiile mașinii prin butoane”, a declarat Marco Fioravanti.
îmi place și masca radiatorului, dar mai aștept un nou Tiida cu botniță la fel de trendy.
poate îl scot electric-pauăr cu obțiune chel-total deci fără baterie că am una acasă casată la mișto de pe stivuitor.
Cu Juke s-a intamplat la fel. Usor sa ajungi pe 1, greu sa te mentii.
Cate Cașcai mai sunt acum pe strazi? Putine. Juke cel nou? Doua-trei bucati.
- de ce nu există versiunea hibrid E-power ??
Şi eventual :
- unde este versiunea plugin ??
îndrăznesc să cred deci că ori fonturile AM debile, ori detergenții pe care îi folosiți la mopuirea noului șourum Tezla sînt de vină.
Pe langa faptul ca este un produs Made in U.K. (acum non U.E. deci taxe vamale pentru masina si piesele de schimb), cu siguranta acest lucru (pretul ridicat) ar putea descuraja o buna parte din potentialii cumparatori...pacat - masina chiar este destul de O.K.....