Debutul primului Nissan Qashqai a marcat un moment important în istoria constructorului japonez. La 13 ani distanță, a treia generație a crossover-ului continuă să scrie povestea unuia dintre cele mai de succes modele din istoria companiei. Noul Qashqai beneficiază de un design contemporan, de mai multă tehnologie și de o gamă de motorizări îmbunătățită.
Avem un motor pe benzină de 1.3 litri, disponibil cu două versiuni de putere, ambele echipate cu sistem micro-hibrid pentru a reduce consumul. Surpriza a reprezentat-o însă versiunea E-Power, o noutate absolută în gama Nissan. Este vorba despre un motor pe benzină de 1.5 litri cu 154 CP, care joacă rol de generator și încarcă o baterie. Aceasta alimentează motorul electric de 187 CP, responsabil cu acționarea roților.
Practic, motorul pe benzină nu învârte niciodată roțile. E acolo doar pentru a genera energie. Este o rețetă similară cu ce vedeam în 2010 pe Chevrolet Volt și Opel Ampera. Inevitabil, soluția a născut o mulțime de întrebări. Inclusiv în redacția noastră.
Și cum lansarea noii generații Nissan Qashqai ne-a oferit ocazia de a sta de vorbă cu unul dintre oamenii care au supervizat elaborarea modelului japonez, n-am ezitat să discutăm și despre soluția de propulsie E-Power.
În acest articol, detaliem informațiile oferite de Marco Fioravanti despre Nissan Qashqai E-Power. Prima și cea mai importantă întrebare a fost: „Este noul Nissan Qashqai E-Power un model electric sau unul hibrid?” Întrebarea a venit natural, având în vedere că, în 2010, Chevrolet și Opel ne spuneau că Volt și Ampera sunt mașini electrice.
Le promovau astfel și le vindeau astfel.O decizie care a născut controverse. O decizie despre care Marco Fioravanti spune că a creat o confuzie în rândul publicului, care nu știa exact ce cumpără: o mașină cu zero emisii sau un hibrid. „Tocmai de aceea am simțit nevoia să denumim soluția noastră într-un mod cât se poate de clar: E-Power”.
NISSAN QASHQAI E-POWER ESTE, FĂRĂ DUBIU, UN HIBRID
„Noul Qashqai E-Power este, fără niciun fel de dubiu, o mașină hibrid. A fost omologată astfel și va fi vândută astfel. Va beneficia de taxarea unui hibrid, nu a unei electrice”, a declarat Fioravanti. Oficialul a precizat că, deși la prima vedere pare o soluție de propulsie similară cu cea de pe Opel Ampera, există diferențe importante.
Prima pleacă de la baterie. Opel Ampera folosea o baterie de mari dimensiuni, ceea ce creștea considerabil masa. În cazul lui Qashqai E-Power vorbim despre o baterie de mici dimensiuni. Ea poate asigura o autonomie pur electrică de numai 2-3 kilometri. De aceea are nevoie de un motor pe benzină care să o încarce constant.
Avantajul acestei soluții o reprezintă o masă totală mult mai redusă și faptul că o baterie de asemenea dimensiuni nu crește costurile de producție. „Am plecat de la ideea că noul Qashqai E-Power trebuie să democratizeze electrificarea. Și că, în același timp, trebuie să păstreze prețul accesibil al generațiilor anterioare. Este una din trăsăturile care au consacrat acest model. Nu puteam face din Qashqai o mașină 100% electrică, pentru că am fi pierdut din vedere acest aspect. Pentru cei care vor mașini electrice avem Leaf și Arya, mașini care sunt în alt segment de preț”, a declarat oficialul, care a promis că experiența cu un Qashqai E-Power va fi complet diferită de cea a unui Leaf sau Arya.
Nu vei avea nevoie de priză. Vei avea mobilitate similară unei mașini convenționale.SOLUȚIE FOLOSITĂ DEJA CU SUCCES ÎN JAPONIA
Soluția propusă de japonezi este folosită cu succes în Japonia de câțiva ani buni. Acolo, modelele Nissan Note și Serena folosesc însă un motor pe benzină ceva mai modest. Așadar, de ce se folosește un motor atât de mare în Europa?
„Pentru că toți clienții europeni au așteptări mai mari de la motoarele pe benzină. Am folosit un motor turbo pentru performanțe mai bune. Am dezvoltat și testat mașina noastră în Germania, unde știm cu toții că există autostrăzi fără limită de viteză. Prin urmare, cerințele sunt ridicate. Clienții vor o mașină care să se miște bine pe astfel de sectoare de drum”, a declarat Fioravanti.
Și promite să o facă mulțumită propulsiei electrice, care va elimina sincopele unui propulsor tradițional. Și, deși vorbim despre un agregat pe benzină, oficialul Nissan a declarat că acesta a fost bine izolat pentru a oferi o experiență apropiată de cea a unui model electric și în materie de antifonare.
40% DINTRE CLIENȚII VECHIULUI QASHQAI VOR RĂMÂNE FIDELI MODELULUI
Prin decizia de a nu repoziționa Qashqai drept un model 100% electric, Nissan a obținut un preț accesibil pentru crossover-ul său. Bineînțeles că va exista o creștere, comparativ cu vechea generație, dar aceasta nu va naște o discrepanță inconfortabilă.
Prin urmare, Fioravanti este încrezător că baza de clienți fideli modelului se va păstra. În acest moment, studiile interne arată că 40% dintre clienții vechiului Qashqai plănuiesc să rămână fideli și să achiziționeze noua generație.
Desi nu am condus modelul si vorbesc doar pe baza specificatiilor, cred ca puteau sa mearga pe o baterie ceva mai mare care sa asigure un compromis intre masa totala si eficienta sistemului (porniri mai rare ale motorului termic)
Particularitatea Toyota este sun-moons-gear.
Oricum sistemul deşi este declarat "în serie" pentru toate.... este de fapt preponderent serie cu final "în paralel"
Pe scurt, toate reprizele de la pornire până spre viteza de croazieră (cam unde începe plaja motorului termic, cred că un 80-90-100km în sus, depinde de producător) este folosit numai motorul electric ca tracţiune....
iar când se ajunge la viteza de croazieră (depăşeşte chiar cu variaţii de 10%) motorul termic este cuplat direct şi este singurul care este folosit ca tracţiune
În cazuri rare, de reprize de nevoie, de accelerări puternice, când ai peste viteza de croazieră deja, la unii producători intră pe lângă cel termic activ şi cel electric !
Motivaţia unui motor direct (când mergi gen autostradă cap coadă) că ai doar termic este BUNĂ şi anume - se evită transferarea cuplului mecanic în curent, trecut prin invertor, baterie, iar motor electric - şi deci rămâne direct doar motorul termic cu o mică plajă a... "ultimei viteze"
Este ok, este normal.
De aceea Nissan E-power nu se aseamană cu Opel Ampera sau BMW i3 cu extender, care acelea erau clar electrice cu extender sau un fel de hibride full "în serie".
Şi anume, diferenţa de 20 km/h la priza înaltă, aduce un cost pe gram CO2 / km considerabil !!
Lucru pe care, la maşini hibride o ţâră mai grele, este foarte important şi de aici şi nevoia de a avea bateria (inerţială, sau tampon, cum o denumesc eu) cât mai uşoară şi deci.... mai mică.
De accea are 2-3 km și este îndeajuns, întradevăr.
Da, ceva mai mare, ar fi mai bun pentru motorul termic, dar pe a asamblu strici alte echilibre
sau reuşeau Nissan dacă aveau bateriile Tesla.
Dar nu au, Nissan, pentru că ei nu cred în electrice.
Gravă eroare. Nu chiar acum, dar pentru viitor.
Ei deja trebuiau să aibă tot, minim E-power ca apoi succesiv tot PHEV ori EV.
Dar, mă rog....
La Nissan nu este cuplat motorul termic la nici o viteza. Este folosit doar ca generator. De ce un motor termic asa mare? Tocmai ca sa poata genera curent la acele viteze de croaziera.
Sistemul este similar cu Ampera, I3. Diferenta o face bateria foarte mica care este folosita pentru stabilizare si cerinte de curent rapide unde generatorul nu poate furniza in timp optim. Alta diferenta ar fi faptul ca nu se incarca la priza pentru ca evident nu are rost.
Posibil să fie o iterație sau generaţie nouă pentru Europa, o să încerc să cercetez din nou şi dacă aflu ceva vă anunţ.
Numai bine.
Din punct de vedere al propulsiei, sistemul se aseamana cu un BEV (cu baterie mica si) cu range extender (supradimensionat).
Ai citit articolul inainte sa comentezi?
Sau daca ai citit, esti sigur ca ai inteles?
Stai jos. Doi.
Părerea mea.
Ei zic 100% doar cel electric. Ehhhh eu zic că este o minciună crasă!
Sunt momente în care cel termic trage.
Dacă nu ar avea nicio legătură mecanică între motorul termic şi motorul electric care face propulsia (nu motorul / generatorul electric) mai ziceam.... dar au o legătură mecanică.
O să revin şi dacă am posibilitatea o să demonstrez. Dacă nu, atunci, da, îmi voi cere scuze.
Este "100% electric motor drive system" este puţin o minciună , e ca şi cum ai zice "100% motoru lu Nissan".
De la minutul 2:00 la 2:15 apare şi motorul termic care poate trage cu sau fără motorul electric - tracţiunea
De la 2:15-2:30 este şi mai clar că motorul termic este implicat.
https://youtu.be/T5wCppCiQE8
Interesant este, poate, faptul că generarea de curent se face cu motorul 2 electric (generatorul) cu cuplul venit din motorul termic
Dar generarea de curent din decelerare vin din motorul 1 electric care devine generator
Oricum un SISTEM HIBRID (non plugin) FOARTE BUN pentru că nu au părţile mecanice eCVT sun moons gears.
Dar nu e chiar hibrid 100% serie. Este unul reuşit, dar se vede clar că are shaft de cuplare între motorul termic şi motorul 1 electric şi au şi un pin de blocare are arborelui / shaft care poate fi cuplat sau decuplat.
Nimic special şi totuşi de aşteptat dar.... marketing !!
:)))
Vorba lui Bjorn :)))
https://youtu.be/8Skw-KxhSpc
Există un individ, profesor de mecanică în SUA care are motorul e-power desfăcut şi explicat, dar hai fie nu demonstrez încă cu el, pentru că nu avea ultima versiune de motor...
dar ne mai auzim...
:)
Pune te rog secunda exacta unde se vede acel pin. Eu vad doar ca scrie clar: generate pe termic si la electric drive. Si de altfel in toate descrierile pe net toti spun acelasi lucru in ceea ce priveste Qashqai.