Interviu cu Volker Strycek (Opel OPC): "Astra OPC va depăşi Megane RS"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Prima zi a Salonului Auto de la Geneva. Standul Opel. Un furnicar de jurnalişti. Zeci de fotografi. O faţă senină, cu ochi pătrunzători şi o strângere de mână fermă şi bărbătească. Este Volker Strycek, omul "vinovat" de noul Astra OPC. În spatele celor câteva fire cărunte şi a unui costum bej, stau câţiva zeci de ani petrecuţi într-un combinezon, pe circuitele din DTM. Mă invită politicos la o masă, unde ne aşezăm pentru un scurt interviu. S-a născut în Essen în 1957 şi este un neamţ autentic. A debutat în motorsport la o vârstă fragedă şi a progresat rapid. În 1984 câştiga primul şi singurul său titlu în DTM, Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. Din 1989 şi până în 1996 a schimbat echipa şi a început să alerge pentru Opel în aceeaşi competiţie prestigioasă. După ce şi-a încheiat cariera în DTM s-a alăturat diviziei Opel Performance Center, cu care a început să testeze intens pe Nurburgring. A reuşit să dovedească tuturor că o maşină precum Astra DTM este ideală pentru un asemenea circuit dificil. Acum, la mai bine de un deceniu de la instalarea sa în fruntea Opel Performance Center, Volker Strycek vine cu o nouă provocare. O maşină care promite să fie un hit în segmenul hot-hatch-urilor: noul Astra OPC |
AUTOMARKET: Aveţi în spate mulţi ani petrecuţi pe circuitele din DTM. Sutele de ore din spatele volanului, precum şi duelurile din motorsport la care aţi asistat au cântărit în dezvoltarea noilor modele?
VOLKER STRYCEK: De la bun început am căutat să aduc experienţa şi cunoştinţele mele pe acest tip de maşini de performanţă. Când am început să dezvoltăm linia OPC în urmă cu 10 ani am realizat că trebuie să dezvoltăm maşini extrem de competitive. Aşa s-au născut, treptat, modelele pe care le cunoaşteţi şi mai noile Astra GTC şi OPC. Am vrut să aducem experienţa noastră din motorpsort şi pe modelele de serie, şi am reuşit, cred eu, să dăm naştere celui mai bun hot-hatch din segment. Trebuie să cântărim însă bine dacă vom alege să promovăm noua maşină în competiţii de motorsport.
"Megane RS este cel mai dur adversar"
Vă lansaţi într-un segment extrem de disputat.
În opinia mea, cel mai dur este Megane RS, dar nu trebuie să uităm nici de Scirocco R. De asemenea, nu stim momentan nici ce va face Ford in acest segment. Lăsând la o parte actualul ST, sunt câteva zvonuri care anunţă un RS mai puternic pentru următorii ani.
Fără îndoială produsele OPC şi-au câştigat o sumedenie de fani, de toate vârstele. Va ganditi sa exploataţi mai mult această fidelitate şi să încercaţi extinderea gamei OPC şi pe alte modele, aşa cum aţi făcut-o în trecut?
Momentan nu. Ne concentrăm atenţia asupra actualelor Insignia OPC, Astra OPC şi Corsa OPC. Trebuie sa vedem ce vor clienţii noştri. Touşi, dacă ne uităm în trecut, nici vechiul Zafira OPC nu exista în planurile diviziei noastre. Publicul a cerut-o, noi am dezvoltat-o şi s-a dovedit un succes. Este însă prematur să afirm că va exista un urmaş. Am decis să vedem cum evoluează piaţa şi segmentul, care este unul extrem de dificil, este o nişă în nişă.
Am văzut că publicul manifestă o adevărată atracţie pentru maşinile mici şi puternice: Twingo RS, Abarth 500. Credeţi că l-am putea vedea în viitor şi pe Junior, modelul de clasă mini pe care îl aşteptăm la Paris, purtând sigla OPC?
Momentan nu, dar trebuie să aşteptăm şi să vedem ce succes va avea modelul în momentul lansării. Am văzut astăzi Twingo Gordini şi este într-adevăr o maşină care arată bine. Este un semnal că pe viitor ar putea exista un segment pentru astfel de maşini. Suntem conştienţi că pentru publicul tânăr este jucăria perfectă.
OPC este o divizie de performanţă care se adresează publicului tânăr. Ştiu că aveţi acasă doi copii aşa că vă întreb dacă Astra OPC este o maşină potrivită pentru şoferii tineri, fără experinţă la volanul unui hot-hatch?
Sigur că da. Maşina este sigură din toate punctele de vedere. Orice ai face, ea te ascultă. După părerea mea, tu eşti stăpânul maşinii şi nu invers. Tocmai acest lucru o face potrivită şi pentru tinerii şoferi. Chiar şi în modul OPC vorbim de acelaşi nivel de siguranţă. Cresc agilitatea şi manevrabilitatea maşinii, dar siguranţa rămâne aceeaşi.
"Nu vom oferi o cutie automată pe Astra OPC"
Am văzut că Astra OPC vine cu o cutie manuală în standard. Vă gândiţi să oferiţi şi o transmisie automată?
Nu. Nu este dorinţa publicului nostru. Pe Insignia am făcut-o, dar nu şi în segmentul lui Astra. Dimpotrivă, clienţii noştri ne roagă să nu facem o cutie cu dublu ambreiaj pentru Astra OPC. Clienţii noştri sunt acei purişti ce preferă transmisia manuală.
Opel merge pe ideea maşinilor ecologice. Credeţi că ar putea exista în viitor o sinergie între gama OPC şi acest tip de tehnologii prietenoase cu mediul?
Sigur. Nu ne concentrăm atenţia doar asupra performanţelor ci şi a impactului asupra mediului înconjurător. În cazul lui Astra OPC am redus mult din masa totală, folosind diferite componente din materiale uşoare, cum sunt etrierele. La interior am folosit scaune sport de asemenea cu 45% mai uşoare. Sunt primele semne că nu ne concentrăm doar asupra performanţei. Generaţia viitoare ar putea fi promotoarea unor noi soluţii cum ar fi downsizing-ul adică reducerea capacităţii motorului. Uitaţi-vă la noul Astra OPC: are 280 de cai putere şi emite doar 180 de g/km: e o performanţă cu care ne mândrim.
Opel are nevoie de rezultate imediate. Ceea ce înseamnă că Astra OPC trebuie să confirme rapid. Vă aşteptaţi ca hot-hatch-ul să devină un hit? Şi dacă da, câte unităţi estimaţi că veţi vinde pe an?
Ca şi în cazul celorlalte divizii de performanţă, OPC nu vrea să facă volum. Nu am creat această divizie pentru a vinde mult şi pentru a face profit. Este doar un mod de a clădi o reputaţie şi de a întări imaginea Opel în segmentul de performanţă. Colegii mei de la vânzări se aşteaptă la aproximativ 10.000 de unităţi OPC livrate anul acesta. În ceea ce îl priveşte însă pe Astra OPC, noi credem că este capabil să depăşească Megane RS nu doar la capitolul performanţe, ci şi la capitolul vânzări. Mai mult decât atât, colegii mei de la marketing m-au asigurat că avem potenţialul de a fi lideri în segment.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Cand vrei o masina de performanta, nu iti iei una cu zeci de mii de display-uri, ci iti iei masina cea mai rapida. Aici Megane-ul are castig de cauza. Este o masina rapida la un pret decent (poate prea decent pentru asa ceva). Puteau si cei de la Renault sa ii bage jde mii de fitze si gadget-uri in ea, dar disparea sportivitatea... si placerea de a fi tu, volanul, motorul, suspensiile si rotile :)
Megane are interior cu materiale de calitate, placute la atingere. Nu o spunem numai noi fanii, ci si intreaga presa de specialitate (inclusiv Automarket in testdrive) si orice om obiectiv care a urcat la volan.
In fine, RenaultSport cand facea masini de performanta, Opel se juca cu aia in praf... Nu credeti ca va hazardati cam mult de la "masina saracului" la impresii de buftea ?
Noul Astra OPC reprezinta o aparitie frumoasa. Sper ca nu va prezenta torque steering, ca generatia anterioara Astra OPC.
Cat despre liderul segmentului, de amintit anumite date. Megane RS Trophy, cu cei 265 CP ai sai, a reusit in 2011 sa fie cea mai rapida masina cu tractiune fata care a parcurs circuitul Nurburgring, stabilind un timp de 8 minute si 7,97 secunde. Din 2008, recordul apartinea tot celor de la Renault, cu Megane R26.R (derivat din Megane F1 Team R26 si mai usor cu 123 kilograme decat acesta), timpul fiind de 8 minute si 17 secunde. In fata acestor performante concrete, as vrea sa vad cum se prezinta competitia. Vom vedea ce rezerva testele viitoare. In termeni de sportivitate pura si fara sa se puna accent pe interioare si dotari, lucrurile stau un pic altfel, iar castigatorul inseamna de fapt adevarata performanta.
P.S.: Referitor la interioare. Eu le stiu pe amandoua (discutam despre versiunile "normale"). La Opel e mai glossy, mai cu multe butoane si din cauza asta ceva mai 'eye caching'. Insa nu poti sa spui despre interiorul Meganului ca este de proasta calitate. Cel putin in ala in care am stat eu, cel cu turometru digital. Ulterior am inteles ca pt Romania au adus varianta coreeana, cu turometru analogic si este posibil ca odata cu ea sa fi aparut si ceva elemente plastice mai de proasta calitate. Pt asta trebuie sa le multumim celor de la Renault Romania care isi bat constant joc atat de brand, cat si de clienti. In orice caz, atunci cand am testat ambele modele, in Megane se statea mai bine in fata, dar mai prost in spate comparativ cu Astra. La noul Astra, desi nu sunt un gras, senzatia de lipsa de spatiu era acuta in fata si aveai tot timpul senzatia ca usa te strange.
se vede cat de iubit e megane rs in romania, cred ca sunt maxim 2-3 masini in bucuresti si alea de la dealeri :))
eu n`am zis nimic de astra opc. am zis doar ca la cat de inversunati sunteti pe aici, pro renault, mi se parea ca e plina tara asta de minunatul megane rs. cred ca am vazut mai multe clio rs,de fapt.
se pare ca nu, se pare ca tot mai multe gti uri sunt. chiar si focus st sunt mai multe.
In schimb pentru divizia sport de la renault, am tot respectul. Si aici cred ca opel nu o sa reuseasca nici macar sa se apropie de ceea ce face renault cu hot hatch-uril
mie imi place ford.
La mai multe..la mai mare...!!!