Industria auto se află într-o perioadă de schimbări profunde, în special prin apariția unor tehnologii care permit mașinilor să se conducă singure. Un pas în acest sens a fost făcut de Nvidia, compania americană din Silicon Valley care produce procesoare grafice pentru calculatoare, stații grafice și dispozitive electronice mobile.
Nvidia a anunțat lansarea unui supercomputer bazat pe inteligență artificială care, susține compania, permite unei mașini să se conducă singură.
Americanii spun că Nvidia Drive PX Pegasus oferă o putere de 10 ori mai mare decât predecesorul său, adică 320 de trilioane de operațiuni pe secundă. Asta înseamnă că mașina poate să ruleze fără șofer, așa că nu ar mai fi nevoie de volan, pedale sau oglinzi.
“Crearea unei mașini complet autonome este una dintre cele mai mari și importante provocări ale societății”, a spus Jensen Huang, fondator și CEO Nvidia. “Performanța și eficiența supercomputerului Pegasus sunt cruciale pentru ca industria să realizeze această viziune”.
Noile procesoare Pegasus furnizate de Nvidia vor ajunge la partenerii companiei în a doua jumătate a anului 2018.
Via Nvidia
- orice intersecție blocată-n orele de vîrf, mai ales cu semafoarele moarte p-un ger stașnic (merge și-o ploae torențială) - you name it, de la Lizeanu la Iancului, Expoziției etc.,.
- dar nici sensurile giratorii sufocate de prin Brașov nu-s mai breze...
- ori pasajele subterane inundate deja previzibil de periodic
Nu vă gîndiți totuși că șoselele noastre ar fi mai pretabile condusului autonom, fiindcă,și lăsînd deoparte tonele de tîmpenii făcute-n trafic de mulți șoferi deloc inteligenți... natural:
- majoritare-s drumurile care n-au deloc marcaje...
- iar gropanele, dar și stîlpii crescuți din senin în mijlocul altora or s-o buimăcească total pe A.I.
E nevoie de multă baftă deci la noi, pînă peste vreo sută de ani - și coanei Artificial Intelligence, și viitorilor autonomiști locali (nu doar unguri, evident. ;-))
In alta ordine de idei implementarea ei vizeaza in prima faza condusul pe autostrada care ofera conditii optime pentru AI si critice pentru oameni (monotonie si timp indelungat). Daca se rezolva asta scad costurile transportatorilor f mult si accidentele grave de pe autostrazi se limiteaza.
Condusul complet autonom este inca departe.
Problema este inca de natura legislativa, cum poti sa tragi la raspundere un computer in cazul unui accident grav daca tu ca guvern i-ai dat autorizatie sa mearga autonom pe un sector de drum. Aici este problema in cazul condusului autonom, si de aia toti producatorii care ofera asa ceva te obliga sa atingi volanul din cand in cand.