Intel va investi 80 de miliarde de euro pentru producția europeană de cipuri

de Paul Cosma
Miercuri, 08.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul american Intel a anunţat că ar putea investi până la 80 de miliarde de euro în Europa în următorul deceniu, pentru a creşte capacităţile de producţie de cipuri ale regiunii.

În contextul crizei globale de semiconductori, companiile de profil își regândesc strategia de investiții pe termen lung. 

Șeful Intel, Pat Gelsinger, a spus că, până la finele acestui an, grupul va anunţa locul unde vor fi amplasate două noi uzine europene pentru producţia de cipuri.

În prezent există speculaţii cu privire la posibilele locaţii, cel mai probabil în Germania şi Franţa, dar în cursă este şi Polonia, ţară unde Intel are deja o prezenţă.

Prezent la salonul auto de la München, Pat Gelsinger a spus că obiectivul Intel este "un proiect total de 80 de miliarde de euro pe parcursul următorului deceniu care să fie un catalizator pentru industria semiconductorilor un catalizator pentru întreaga industrie a tehnologiei".

Intel este cel mai mare producător de procesoare pentru calculatoare personale şi centre de date. În primăvara acestui an, Gelsinger spunea că, în decurs de şase până la nouă luni, grupul american vrea să înceapă să producă cipuri pentru producătorii auto pentru a ajuta la eliminarea deficitului de aprovizionare cu semiconductori care perturbă producţia de automobile la nivel mondial.

Deocamdată nu este clar dacă cel mai recent al celor de la Intel va ajuta la atingerea acelui obiectiv.

"Automobilele devin computere cu roţi. Aveţi nevoie de noi şi noi avem nevoie de noi. Obiectivul este să punem la punct un centru de inovaţie în Europa, pentru Europa", a spus Gelsinger la salonul auto de la München.

Via Agerpres

Comentarii (7)

  • Asta e o veste buna si suma e realista. Intel (inca) e cel mai mare producator de chipuri din lume si are cunostintele si resursele necesare pentru fabricarea de cipuri in Europa.

    Europa are nevoie imediat de fabrici de cipuri, baterii si panouri solare. Si nu e vorba de fabricute ci de fabrici masive, alimentate masiv cu materii prime si desigur, subventionate masiv pentru a rezista asaltului chinez.

    Dar ma tem ca LGBT-istii bruxelezi sunt mult sub vremuri si nu inteleg necesitatile actuale si viitoare. De acolo ne vin doar reglementari de forma castravetilor si ghiduri de educatie sexuala pentru copii de la 4 ani pana la 80 de ani.

    Cizmarul ala de Ceausescu, cu nivelul lui redus de cunostinte, a inteles ca trebuie sa dezvolte in Romania pe vremurile alea, calculatoare si soft pentru ele. Sigur, cu niste licente luate de la francezi dar le-a facut in Romania si a dezvoltat o mica industrie IT si o generatie de programatori. La fel si cu avioanele licentiate de la englezi.
    21 4
  • Fiind mai retrograd-analog, am fost curios doar dacă cele două greșeli de redactare majore au fost preluate tale-quale de la agramata Agerpres (deh, nici securiștii lor nu mai sunt ce-au fost).
    ...Bingo! -- bifate ambele prin Sfântu Copy-Paște. :-) adicătelea:
    - cel mai recent al celor de la Intel... etc
    - noi avem nevoie de noi.

    Și-o țâră ontopic totuși, subscriu la opiniile lui @alex_cu_a_mic, chiar dacă am convingerea că și criza asta a semiconducătorilor :-) e stimulată cumva și ar fi putut fi evitată.
    E oricum floare la ureche față de alte crizoaie-n pregătire... atentă, că vin în cascadă toate.
    23 4
  • Foarte inteleapta miscarea. Cu cat reduc mai repede si mai mult dependenta de china cu atat mai bine.
    8 5
  • Edikkk
    Intel a încasat ceva bătaie de la AMD, Apple au renunţat la ei, dar stau încă pe tona de bani şi se reorientează spre auto.

    O mişcare foarte bună iar să faci fabricile unde este piaţa, iar o mişcare foarte bună!

    Guvernu României... se aude???
    Din 2 fabrici şi un centru de excelenţă - prindem şi noi ceva??
    6 4
  • inexorabil
    Automobilele devin computere pe roți? Oh, asta constituie deja o realitate veche, dragă domnule Pat.

    Cât despre preconizata dvs. investiție, sigur v-ați făcut nește calculele (mă prostesc) înainte, a.î. (că doar este pură matematică) să ieșiți pe profet. Și vorba lui Kiro: oricum îi veți scalpa pe crizombii viitorului apropiat (care, simțind cum se scufundă în hazna, se vor agăța de "colacii de salvare" inveterați în cămătăria legală încă de la iluștrii lor strămoși "iluminați").
    11 3
  • @alex_cu_a_mic, avioanele licentiate de la englezi au fost o catastrofa pentru economia nationala a Romaniei. Eu tind sa cred ca de acolo i s-a tras si caderea lui ceausescu, sau cel putin au avut o pondere insemnata. A fost o idee foarte buna dar executia ei a fost un dezastru. De aia e bine sa ai oameni cu cap in functiile cheie ale unei tari. Plimbatul cu caleasca reginei prin fata la Buckingham Palace si covorul rosu le-am platit cu varf si indesat si cu niste suferinte groaznice din partea populatiei.

    Romania are nevoie urgenta sa-si dezvolte industrii moderne care sa genereze capital, nu sa fie doar o piata de desfacere pentru toti prostii lumii. Dar pentru asta iti trebuie oameni scoliti, intelectuali, nu manelisti cu burti revarasate de sub tricouri, asezati in functii de conducere.
    7 4
  • @zarnesteanu
    Plimbatul ala cu caleasca a fost platit greu dar in schimb am primit licenta si know-how pentru un intreg avion mediu de pasageri.
    Recent, Romania a platit infinit mai scump o sapca rosie pentru Plavan in schimbul careia luam cu niste multe miliarde niste rachete pentru un razboi imaginar. Totul fara offset si fara a capata si cel mai mic element de know-how sau productie in parteneriat.
    E o diferenta imensa intre cele 2 evenimente din orice punct de vedere le-ai privi.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru