Luni, 26.09.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Aproape fără să simţim au trecut mai bine de doi de la lansarea modelului Insignia. Berlina de clasă medie avea o misiune mare atunci, să înlocuiască celebrul model Vectra. A reuşit, iar acum vine cu o completare. Versiunea cu patru roţi motrice pentru cei care vor un plus de tracţiune.
Opel Insignia (2008-2013)
- Pret de pornire 20.365 €
- Pret model testat 37.685 €
- Taxa auto 488 €
Motor / Transmisie
Modelul testat era echipat cu motorul de doi litri CDTI ce dezvoltă 160 CP. Este una dintre cele mai bune variante ale motorului diesel pe care o poţi alege pentru modelul Insignia. Alternativele sunt variantele de 110 şi 130 CP ale aceluiaşi propulsor. Este rafinat şi oferă suficient cuplu pentru reprize foarte bune. Cei 350 Nm sunt disponibili între 1.750 şi 2.500 rpm. Cutia manuală cu şase trepte ajută şi ea din plin motorul. Indicatorul de treaptă din bord ajută la o bună gestionare a rapoartelor. Insignia CDTI de 160 CP se dovedeşte a fi un companion plăcut indiferent dacă rulăm în oraş sau la drum lung. Personal aş fi preferat o cutie de viteze automată dar această opţiune nu este posibilă pentru versiunile cu tracţiune integrală. Am apreciat însă schimbătorul de viteze opţional OPC.
Consum
Constructorul anunţă următoarele cifre pentru Insignia 2.0 CDTI 4x4: 7 litri/100 km urban, 4.7 l/100 km extraurban şi 5.6 l/100 km consum mixt. În viaţa reală lucrurile stau un pic diferit. Având de-a face cu cel mai puternic diesel din oferta Insignia plus tracţiunea integrală permanentă, cifrele sunt mai mari. Consumul mixt înregistrat de noi a fost de 7 litri pentru 100 km în condiţia în care am rulat atât în oraş, cât şi la drum lung. În Bucureşti, cifra consumului s-a situat în jurul valorii de 9.0 litri. Chiar şi aşa, Insignia de 160 CP dovedeşte că este atentă cu buzunarul proprietarului când acesta ajunge la pompa de motorină. Însă dacă comparăm cifrele oficiale ale consumului mediu cu cele ale concurenţei directe, constatăm că Insignia este printre cele mai gurmande. Doar Subaru Legacy AWD şi SEAT Exeo o întrec la acest capitol ]n acest segment şi la acest nivel de putere.
Performanţe
Cuplul de 350 Nm şi cei 160 CP fac din Insignia un model suficient de sprinten pentru orice situaţie. Reprizele sunt excelente, mai ales în treptele trei şi patru. Iar tracţiunea integrală ajută enorm în situaţiile cu aderenţă scăzută. Virajele strânse sunt o plăcere la volanul acestui model. Poate trebuie să plecăm de pe loc, iar maşina este în pantă şi pe jos este nisip. Nici o problemă pentru Insignia 4x4. Când roţile din faţă patinează, puterea este transmisă şi către cele din spate şi totul revine la normal. Viteza maximă este de 215 km/h, iar acceleraţia de la zero la 100 km/h se face în 10.2 secunde. Mai lent decât varianta cu tracţiune faţă, care atinge prima sută de km în doar 9.5 secunde.
Interior
Modelul testat de noi a venit în echiparea Sport. Pe lângă lista de dotări standard, cei de la Opel România au dotat acest exemplar cu piele maro la interior, volan şi schimbător de viteze OPC, pachet interior OPC Line, jante de 19 inch, faruri bixenon, frână de parcare electrică şi altele. Rezultatul este o Insignia extrem de arătoasă. Jantele şi culoarea metalizată împreună cu farurile bixenon cu lumini de zi LED scot acest exemplar în evidenţă.
Interiorul este dominat de pielea maro brodată cu simbolul Insignia. Este vorba de tapiţeria opţională numită Indian Summer, care costă 2.709 euro. Scaunele sunt mari şi confortabile, însă am o problemă cu domensiunea volanului. Este un volan OPC excelent profilat, dar mult prea mare în diametru. Cel de pe Astra este suficient de mare şi s-ar potivit foarte bine şi pe modelul Insignia. Apoi, mulţimea de butoane de pe consola centrală. Celor nefamiliarizaţi cu modelele Opel le este imposibil să controleze climatizarea, navigaţia sau sistemul audio din mers. Trebuie să te familiarizezi întâi cu toate comenzile de la interior pentru a deveni master of the many buttons! Plasticele nu sunt de cea mai bună calitate, dar Opel a făcut progrese enorme în ceea ce priveşte finisarea interioarelor. Dacă în curând vor trece şi la display-uri color pentru bord şi consola centrală, mă declar mulţumit.
Preţ de achiziţie
Opel Insignia are de înfruntat o concurenţă extrem de puternică în segmentul mediu. Pe piaţa românească, acest segment este dominat de Volkswagen Passat şi Ford Mondeo în preferinţele clienţilor. Dar nici Insignia nu se lasă mai prejos. În luna august a acestui an, de exemplu, Passat s-a vândut în 170 de exemplare, în timp ce Insignia a fost preferată de 87 clienţi. Ford Mondeo şi-a găsit 33 de proprietari în aceeaşi perioadă. Iar un model nou care vine tare din urmă este Peugeot 508, cu 26 unităţi vândute în luna august. Ca preţuri, Opel Insignia oferă ceva pentru fiecare buzunar. Preţurile încep de la 20.565 euro şi pot ajunge până la 44.000 euro. Modelul nostru costă 28.595 euro. Dar, după ce adăugăm opţionalele, preţul final ajunge la 37.685 euro (TVA inclus).
Siguranţă
Principalul atu al acestui model este transmisia integrală. Este vorba de un sistem Haldex opţional ce costă 2.345 euro. Diferenţa se simte pe drumurile virajate şi în condiţii de aderenţă precară. Sistemul de tracţiune integrală poate fi asociat cu şasiu FlexRide ce permite alegerea între trei moduri de setare a suspensiei: standard, sport sau tour. Insignia oferă în standard ABS cu Cornering Brake Control (CBC), frâne pe disc faţă-spate, distribuţie electronică a frânării (EBD), centuri pretensionate, airbaguri faţă, laterale şi cortină. La testele EuroNCAP, Insignia a scos fără probleme cinci stele, sistemele de siguranţă ajutând modelul german să devină unul dintre cele mai sigure din segmentul său.
Ţinută de drum
Sistemul de tracţiune integrală face diferenţa în îmbunătăţirea ţinutei de drum a modelului Insignia mai ales pe zonele virajate. Sistemul Haldex controlează şi distribuţia cuplului către roţi, astfel că acest model aproape că a fost vindecat de fenomenul virarii induse de cuplu ce apărea la alte modele Opel cu tracţiune faţă. Vechea Vectra OPC era celebră pentru faptul că vira la acclerările puternice în funcţie de ce roată primea mai mult cuplu. Volanul trebuia ţinut cu fermitate pentru a contracara acest fenomen. Insignia 4x4 este mult mai controlabilă iar virajele strânse sunt o plăcere de negociat. Ţinuta de drum a devenit aproape neutră, subvirarea apărând la limită.
Vizibilitate
Habitaclul lui Insignia nu este chiar atât de spaţios. Suprafaţa vitrată nu este extrem de generoasă şi este un pic dificil să manevrezi cu spatele datorită lunetei destul de înguste. Ca de obicei, montantul A este destul de gros şi jenează un pic la virajele strânse pe partea stângă. În rest, senzorii de parcare ajută enorm la manevrele cu spatele.
Tehnologie
Insignia oferă suficiente gadgeturi tehnologice pentru a mulţumi un potenţial client de automobil de clasă medie. Avem în primul rând sistemul de amortizoare FlexRide. Acestea pot ajusta în timp real ţinut de drum a automobilului în funcţie de ce alege cel de la volan: standard, sport sau tour. În modul sport, cadranele de bord se înroşesc iar suspensia se întăreşte pentru a putea gestiona un stil de condus sportiv. Modul Tour este exact opusul. Suspensia devine mai moale pentru un confort sporit. Este modul mai bine adaptat, parcă, drumurilor noastre şi aduce Insignia mai aproape de rafinamentul suspensiei unui Ford Mondeo, de exemplu.
Design
Insignia este una dintre cele mai frumoase berline din clasa medie. Designul fluid şi dinamic este încă actual şi întoarce multe capete pe stradă în ciuda faptului că Insignia este acum o prezenţă comună pe drumurile din România. În varianta testată cu jante de 19 inch şi faruri bixenon, prezenţa este şi mai puternică. Iar berlina este mult mai frumoasă decât varianta Sport Wagon în cazul modelului Insignia.
Ne-a placut
- Ţinută de drum îmbunătăţită
- Motor turbodiesel rafinat
- Design atrăgător
Nu ne-a placut
- Volan prea mare
- Interior prea încărcat
- Plastice de calitate inferioară
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Toate variantele de 2.0 cdti au fost revizuite anul asta.
daca vreau model de clasa D si nu tin neaparat sa am 4x4, atunci cred ca opel insigna ar fi printre ultimele din lista...
Nu se compara cu peugeot 508 am vazut la test ca are olepul 4.1 punctaj iar peugeot are tot 4.1dar la 508 cel nau este mai buna transimie motor si este cu mult mai luxos si decat passat si mondeo. Tipul lui sport si luxos in accelasi timp este super, mai ales farurile din fata cat si cele din spae eu am 508 si merg pana la 170 180 pe ora ce el, iar este asa de silentios, nu auzi nimic, motor, plasctic scaune confortabile si-l am din 2008. Nu am facut mai nimic la el doar am facut cheltuieli de 600 lei exceptand anvelopele de vara si iarna. Peugeot 508 bun mondeo slabut, passat bun si el iar acest insigna cam f slabut, Nu ma ateptam