Verificările TUV sunt printre cele mai drastice din Europa, nemții fiind cunoscuți pentru severitatea cu care efectuează controlul obligatoriu pe care autovehiculele trebuie să le treacă periodic, similar ITP/RAR din România.
În fiecare an, TUV prezintă public clasamentele mașinilor testate în ultimele 12 luni, pe categorii de vârstă. Defectele urmărite sunt cele prevăzute de legislație: emisii, sistem de frânare, lumini și direcție.
Modelele Dacia au avut rezultate mediocre la capitolul defecte în verificările TUV, de când au fost introduse pe piața din Germania. Însă, clasamentul de anul acesta aduce cele mai proaste scoruri pentru Dacia de la lansare și până astăzi.
Pentru 2018, trei modele Dacia, respectiv Logan, Sandero și Duster se află în clasamentul celor mai proaste mașini cu vechime de 2-3 ani. La această categorie, liderul mașinilor cu defecte este Kia Sportage, urmată de Fiat Punto, iar pe locul al treilea de află Dacia Logan.
Modelul românesc a înregistrat un procentaj de 12.2 defecte la 100 de mașini.
Celelalte două modele Dacia, Sandero și Duster, se află pe locurile 6 și 7, în top 10 al celor mai multe defecte, cu 9,6 și, respectiv, 8,9 defecte la 100 de mașini.În această categorie, cele mai fiabile mașini s-au dovedit Mercedes SLK, VW Golf Sportsvan, Mercedes Clasa B și GLK. Rezultate foarte bune au mai avut Mazda2 și Opel Mokka.
În categoria mașinilor cu 3-5 ani vechime, Dacia Logan s-a situat pe ultimul loc (cu 20,6 defecte la 100 de mașini), la egalitate cu Peugeot 206. Cele mai bune mașini din această categorie au fost declarate Mercedes Clasa B, Porsche 911 și Mazda CX-5.
Via Profit
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study
A, si Peugeot 206 in categoria masinilor cu vechimi intre 3 si 5 ani? In Europa de vest? E o piata pe care 206 nu se mai vinde nou de mai bine de 10 ani. Nici 207 nu se mai vinde, dar asta e alta poveste :-)
Da, dar acele 12 defecte (daca sunt) se pot repara cu o suma mai mica decat cat costa o oglinda de Mercedes GLK !
Asta nu se mai scrie... plus ca nu stiu cat de reale sunt testele TUV GERMANIA care scot repede cu multe probleme masinile din tarile ... latine.. dar ei Germanii pe primul loc... deh... ceva britanici locul 2.. dupa numai jale... toate sunt proaste in opinia lor !
De ce topul fiabilitatii masinilor din Germania, facut pe studiul pe clienti, aduce Kia pe primul loc ????
Dar la ei Kia este prin ultimele locuri ???
cam miroase... a facatura germana... tot studiul acesta..
basmul din batrani e evocat
ca tocmai din romania caruta a plecat
si laTUV, in germania, s-a rasturant
pam-pam
Numai acolo "Deutschland, Deutschland uber alles"... LA TOATE CAPITOLELE...
Da' mai arata ceva TUV-ul asta, de cine se tem fritzii si uite ca e si Dacia pe acolo...
Mai tine minte cineva testul acela comparativ cu Logan (THE FIRST) si VW-ul gen.IV (SH binenteles) ala rosu' la testul cu elanu??? Parca tot de frizi era facut... f. "profesionist", n-am ce zice... "e buni baietii"...
1. lumini becurile se ard cam repede la Duster si Stepway, la asta din urma la 7 luni le-am schimbat, acum nu știu daca sunt obiectul garanției, acum daca in 3 ani schimbi de 5 ori becurile este enervant in plus pe stânga este urat de schimbat.
2. direcție nu s-a schimbat nimic, dar poate fi reglajul paralelismului fata, la Logan si Duster trebuie reglate când mergi drept volanul sta vreo 5° intr-o parte
3. sistem frânare Dusterul mănâncă repede plăcutele de frâna la 30 000km trebuie schimbate (eu le schimb când s-au mâncat jumătate din grosimea lor) si mersul in oraș ajuta
4. nu știu ce se poate strica poate softul de la calculatorul motorului ?!
Daca statistica nu spune cu subiect si predicat despre ce este vorba in propoziție este complicat sa-ti dai seama, ATENTIE nu spun ca nu au dreptate.
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-ranking-1014682.html
...în care Kia Sportage e-n top, ba și Dacia Lodgy trece fără probleme cei 100.000 km, cu aprecieri exprese pentru buna protecție anti-coroziune a caroseriei comparativ cu mărci mai galonate.
Unii vor obiecta că un Audi iese primul (A3 g-Tron), dar luați-o atent -
de jos în sus - și veți vedea că un Q5 a feștelit-o grav, cu cutia de viteze varză - mda, DSG-urile care -i hipnotizează pe unii (zic asta auzind pe cineva că visul lui e sa-și cumpere... *o nemțoaică cu dublu ambreiaj - aia mașină adevărată, domle...*
Mai clar, un low-cost poate fi mai fiabil decît un așa-zis premium datorită complexității reduse a concepției, dar și-a echipării (e un truism că bug-urile electronice-s cele mai frecvente, dar și cele mai agasante.)
Clar însă că-i posibilă și situația inversă - dar numai în cazul cînd calitatea componentelor livrate de furnizori e chiar catastrofală.
În fine, m-ar fi tentat să argumentez și natura total diferită a concluziilor rezultate din:
a) Testele de anduranță
b) Statisticile TUV / ADAC etc.
c) Studiile gen J.D.Power, care n-au decît o vagă legătură cu cele de mai sus, constatînd doar proporția așteptărilor înșelate (dar și subiective, evident, fiind luate la grămadă și hibe minore laolaltă cu alea majore) ale cumpărătorilor de mașini din segmente total diferite nu doar dimensional, ci și calitativ - dar toate practic noi sau p-aproape.
...Am însă și alte chestii mai bune de făcut decît să perorez aiurea-n tramvai pe AM - care el ar trebui să ne clarifice nouă daravelile astea, nu noi lui... ;-)
Recunosc ca nu am dorit sa fiu obiectiv, tocmai de aceea am dat o nota mai accentuata interventiei mele (care poate a deranjat anumite timpane fine). Oricum, multumesc ca am fost remarcat intre celelalte "putine" comentarii relativ similare.
Exemplul testului cu elanu ramane totusi in picioare.
Cand e vorba de DACIA (chiar si FORD), nu e obligatoriu sa fim obiectivi, cum nici altii nu sunt...
PS: nu detin Dacia (dar am condus), insa nu ma feresc sa o apar atunci cand simt ca e nevoie.
Aseara m-am uitat la testele de anduranta a aproximativ 45 masini , facut pe 100.000km de catre nemtii de la autobild, dupa ce fac cei 100.000km le dezmembreaza si le inspecteaza tot, inclusiv motorul.
Kia Sportage a iesit ca fiind cea mai fiabila, iar nemtii care fac tuv-ul spun ca e cea mai proasta ? Idioti mai sunt astia care fac topurile.
Adica inclusiv motorul era impecabil, pe cand chiar si la bmw prezenta blocul motor mici fisuri, pe la ford ceva rugina, etc, iar coreenele au fost foarte laudate, apoi de mazda si toyota nu mai zic nimic.
Aproape 3 ani, NICIO problema semnalata, asa ca povestile acestor nenorociti de germani ...Mai bine si-ar invata copiii ca de fapt vacile nu sunt mov...
Doar lacul de la vopsea a inceput sa se cojeasca de anul trecut cand am facut greseala sa incerc o spalatorie diy si probabil am lasat prea mult pe masina spuma activa.
Dpdv al ruginii doar pe portiera pasagerului din fata in partea de jos e umflata vopseaua cca 5 cm2 in rest totul e ok.
Toate masinile din gama din care face dacia dar si mai bune vor deveni din ce in ce mai tehnologizate si mai complicate din cauza tuturor prostiilor de dispozitive de "siguranta" care vor face ca la orice defect sa te trezesti cu masina indisponibilizata si in plus sa ne uitam la preturile masinilor care au crescut artificial datorita diferitelor dispozitive de asistenta a soferului care devin obligatorii pentru masinile noi.