Inspecţia Tehnică Periodică ar putea fi standardizată în Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Clubul ARCD din Germania a efectuat un studiu la nivel european pentru a clarifica dacă este necesară implementarea unui sistem unic de Inspecţie Tehnică Periodică. În majoritatea ţărilor din Europa avem de a face cu un termen de doi ani pentru inspecţiile tehnice, iar acestea vizează toate criteriile unui vehicul, de la siguranţa în trafic la emisiile de CO2. În cazul în care un vehicul nu trece de inspecţia respectivă, şoferul este obligat să remedieze toate problemele în termen de 30 de zile, altfel îi va fi interzis dreptul de circulaţie pe drumurile publice. În unele state, regulile sunt diferite, iar acest lucru poate să cauzeze atât situaţii periculoase în trafic, cât şi nereguli pentru şoferii care circulă cu maşina dintr-un stat în altul fără să cunoască normele statului pe care îl va traversa.
Spre exemplu, legislaţia din Marea Britanie îi obligă pe şoferi să înceapă verificările ITP începând cu cel de-al treilea an de vechime al autovehiculului, iar acestea să fie efectuate în fiecare an din momentul respectiv. Ministerul Transporturilor din Marea Britanie doreşte mărirea perioadei de timp dintre inspecţii pentru a ajunge la nivelul Uniunii Europene, în timp ce alte organisme din Regatul Unit insistă păstrarea normelor respective.
În 2008, 35% din vehiculele testate în Marea Britanie au picat inspecţia tehnică, în timp ce anii următori au adus o creştere de două procente a numărului de vehicule care pică inspecţia tehnică.Pe lângă problema legată de perioadele diferite între care este reglementată verificarea completă a vehiculului, normele statelor membre UE privind inspecţia tehnică periodică a unui vehicul nu sunt identice. Astfel, în timp ce un vehicul poate fi declarat apt de circulaţie în unele ţări, alte state pot considera că vehiculul respectiv nu are dreptul de a circula pe drumurile publice. Apoi, apare şi problema conduitei inspectorilor ITP, specifică ţării noastre, unde aceştia pretind foloase necuvenite sau pică anumite vehicule în vederea obţinerii de câştiguri suplimentare prin taxe de revenire. Sondajul nemţilor de la ARCD ( Asociaţia de Automobile şi Turism din Germania) se va încheia pe 24 septembrie, iar rezultatele vor fi publicate ulterior.
Via | AutoPresse.de
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Dar uite ca baietii au uneori sclipiri de inteligenta.
ITP standardizat pe tot cuprinsul UE??
Adica gioarsele cu nume de Bulgaria sa poata face ITP-ul la noi?
sau sa fac ITP-ul unde ma prinde drumul? Oricum, am auzit de prieteni care si-au facut revizia mai ieftina in Austria decat la noi.
Asta ar putea intra in conflict direct cu obiectul de care vorbeste Sebastian Toma aici:
http://www.automarket.ro/blog/toma/opinii/una-scurta-despre-service-uri/
si uite asa nu o sa mai primeasca astia spaga numa daca masina e varza si tre sa treaca