Potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), înmatriculările de vehicule electrice noi în Uniunea Europeană au depășit pentru prima dată cele ale mașinilor diesel în perioada ianuarie-octombrie. Acest lucru înseamnă că vehiculele electrice sunt acum al treilea tip de vehicul cel mai popular aici, după mașinile cu motor pe benzină și cele hibrid.
Luna trecută, înregistrările pentru mașinile electrice cu baterie au crescut cu 36,3% față de octombrie 2022, ajungând la 121.808 unități, în timp ce piața mașinilor diesel a continuat să scadă. Anual, UE a înregistrat 1,2 milioane de vehicule electrice noi pe teritoriul său, o creștere masivă de 53,1% față de anul trecut și a atins o cotă de piață totală de 14% în primele zece luni ale acestui an.
În comparație, mașinile diesel au trecut de la o cotă de piață de 15,9% în octombrie anul trecut la doar 12% în acest an. Acesta este un declin semnificativ în comparație cu anul 2015, când motorina deținea piața auto europeană cu o cotă de 50%. Anual, dieselul are o cotă de 13,9%.
Mașinile hibrid au înregistrat, de asemenea, o creștere sănătoasă a vânzărilor, cu 2,2 milioane de înregistrări noi în UE de la ianuarie până în octombrie, în creștere cu 29,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. În schimb, modelele plug-in hybrid au scăzut în popularitate pe continentul european, cu doar 72.002 unități vândute luna trecută, ducând la o cotă de piață de 8,4% pe tot parcursul anului, în scădere faîă de anul trecut.
Mașinile cu motor pe benzină conduc în ceea ce privește înregistrările. Cu toate acestea, în primele zece luni, această categorie a scăzut de la 35,4% la 33,4% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
Cu alte cuvinte, se pare că mașinile diesel și cele cu motor pe benzină tradițională fac încet, dar sigur, loc noii valuri de vehicule hibride și electrice, indiferent dacă oamenilor le place sau nu. Ca o rememorare, Parlamentul Uniunii Europene a votat pentru interzicerea vânzării tuturor mașinilor noi care produc emisii de dioxid de carbon începând cu anul 2035.
"nu intereseaza pe nimeni electricele"
Încet dar sigur… nimic nu-i sigur și se predă în primele ore de jurnalistică și nu doar…
1. Producția de mașini diesel este aproape inexistentă
2. Taxele și interdicțiile puse mașinilor echipate cu aceste motoare
3. Subvențiile și deducerile de taxe oferite mașinilor electrice, toate din bani publici
4. Prețul mare al motorinei în acest moment menținut artificial, dar și pentru că mare parte din producție merge în ucraina pentru alimentarea tancurilor&co
Creștere masivă de la 10%, la 14%!!! :)))
ps: dizalul e Plug-out(ca la orice tractor).
PS ne intalnim pe 1 decembrie, sa te vad salutand camioanele si exclamand "uite masinuta!"? Nu-mi spune, te recunosc rapid, camasa cu maneci lungi prinse la spate intr-un scaun insotit de un nene in alb, corect?
Citând un clasic, ”iarna nu-i ca vara” și probabil nimic nu e ca experiența unui viscol de ăsta într-un vehicul electric, să nu mai spun dacă-i și cu baterie...
- electricele vor ajunge sa domine piata
- electricele pe actuala tehnologie a bateriilor vor ajunge la platou de 20-25% din piata urmand ca o alta crestere sa fie generata de urmatoarea tehnologie a bateriilor
- hibridele vor face majoritatea vanzarilor in lipsa unor baterii revolutionare ieftine, sigure si mult mai dense decat actualele.
- electricele vor ramane produse de nisa in lipsa unor modele ieftine cu 5-600 km autonomie reala
- electricele vor exploda in popularitate odata cu aparitia unor baterii revolutionare capabile sa duca la compacte de 20k euro cu 5-600 km autonomie reala
In functie de preferinte fiecare isi configureaza acel "incet si sigur" al viitorului automobilistic.
Personal cred ca actuala tehnologie a bateriilor (li-ion, LFP) isi va atinge ecurand limita de acceptare urmand ca un eventual nou boost sa fie data de urmatoarele tehnologii de baterii.
Apropo, in articol se pun hibridele la un loc cu electricele ceea ce e eronat ("noii valuri de vehicule hibride și electrice"). Hibridele sunt in primul rand masini termice doar ca au regimurile de rulare usoare (coasting, urban) mai bine optimizate prin electrificare. Acelasi lucru e valabil si pentru plug-in-uri. Electricele sunt singurele in categoria masinilor care presupun un calcul serios si o planificare riguroasa inainte de a porni la drum pentru ca sunt singurele care nu pot fi alimentate in 5 minute oriunde si oricum. Si majoritatea nici nu au autonomii extraordinare care sa te faca sa uiti de incarcarcare chiar si pentru o perioada scurta.
Hai sa nu mutam "pe neve" hibridele in carul electrificarii ca nu-s deloc in aceiasi caruta.
PS: problema e ca se rup firele de înaltă tensiune, bolovane.
In Japonia tot pe Diesel trec trenurile de mare viteza pe perioada iernii si a viscolelor din nordul tarii, sau, mai bine, opresc circulatia?
Intreb pentru un prieten care s-a nascut ieri.
Ăștia cum deschid gura cum îți dai seama că sunt inteligenți și foarte umblați prin lume.
Altfel, e amuzant ca trolling-ul cu (mai multe?) voci să menționeze propaganda, un termen care îi definește fix exagerările pro-baterii.
Coincident sau nu, orice subiect care dezvăluie călcâiul lui Ahile pentru electrice (recte vremea extrem de rece) devine sare pe coada ”pasionaților”, care bat șaua cu pomana din România dar la nevoie cu exemple din țările cu apă caldă și stații mai multe.
Unde nu îngheață catenara, pomi căzuți nu blochează șosele sau căi ferate și nu există pene de curent pe zile și localități, de nu se mai poate reîncărca rapid nici o minune a tehnologiei rămasă prin zăpezi.
E mega relevantă comparația cu Japonia pentru amărâtul blocat de viscol prin Bărăgan cu electroaca inadecvată, la care îndeamnă toți ”umblații prin lume”.
Pentru ca tu nu vrei sa vinzi decat ceea ce iti convine ignorand si ceva informatii de printre randuri. Perfect de acord.
Dar ideea e simpla: electrificarea, iti place sau nu ( mi se F L U T U R A), cu sincopele inerente, prinde contur. Baga aici si shutul in c()()r pe care inevitabil, industria eropeana il va primi de la chinezi.
Mi se pare ireal cum poti sa comentezi asta dupa ce in articol scrie clar ca volumul inregistrarilor de masini electrice a crescut cu 53% fata de anul trecut.
Trebuie efectiv sa ai perfuzii in creier sa nu observi trendul si viitorul masinii personale. Vorbim de un segment care acum 10 ani era ca si inexistent.
@Kap, cam ce ar trebui sa intelegem din comentariul tau? Ca Romania este asa avansata incat foloseste diesel pentru trenuri, nu ca prostii aia de japoneji, nu? :))) Sunteti fenomenali ma jur.
Off-topic:
De apreciat comentariul lui Alex, nici ca putea sa zica mai bine. Viitorul este electric, insa acesta va avea un platou cat de curand (din scaderea subventiilor, a cererii, etc.). Insa ca acestea sa poata continua ritmul cresterilor ar trebui imbunatatite multe lucruri precum tehnologia bateriilor, eficienta masinilor, imbunatatiri aerodinamice plus imbunatatiri ale productiei.
Vezi că primul stat trece pe electric 100% și la subsol mic de tot VATICAN.
Eu am benzinar ca mașina de zi cu zi și nu am vorbit de diesel (am și un diesel, dar are treburi specifice și dedicate)… deci aplică-ți recomandările de intervenții medicale, se pare că știi ce ai de făcut.
Ce am spus este corect (pentru mine), creșterea de la 11% la 14% este penibilă și platoul de 20-25 (spunea cineva), cred ca este de fapt 15-20% și asta în Europa. Sunt țări cu peste 100 mil de locuitori unde electricele nu sunt nici 5% și subvenții zero.
Contrar a ceea ce îți închipui (nu ești și singurul) nu am nici o treabă cu electricele, posibil să am una cât de curând așa de hobby. Dar să exagerezi crezând că restul sunt toți foci, nu se face… ne-am ars suficient cu planurile cincinale ale PCR… ajunge!!! ;)
PS din planurile de producție pe primele 6 luni (2024), cu acuratețe peste 90%, la unii producători scad BEV-urile și cresc PHEV. Eu doar spun ce văd… deșii piața actuală arată scădere pe PHEV, sunt chiar curios.
P.S. De vreo 2 ani ne tot ameninți că scade producția la EV, dă Tesla faliment, se duc dreq electricele.... Ești bolnav, prostovane. Nu se uită nimeni la ce kkt mânaci tu.
Pai de ce intrebi? Nu cunosti? Ca cand ti-am vorbit de munca ai scris, negru pe alb, ca n-ai inteles despre ce vorbesc.
....geniule carpatin