Inovație ZF: centură de siguranță care modifică poziția pasagerilor pentru atenuarea rănilor în caz de accident

de Alexandru Monenciu
Duminica, 06.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germanii de la ZF au dezvoltat o centură de siguranță conectată, care modifică poziția ocupantului și ajută la atenuarea rănilor în caz de accident.

Compania ZF este implicată activ în îmbunătățirea industriei auto și, în special, își dorește să sporească siguranța pasagerilor dintr-un automobil, în cazul unui accident.

Cea mai recentă inovație a germanilor este așa numita centură de siguranță conectată, care modifică activ poziția pasagerilor pentru a ajuta la atenuarea rănilor în caz de accident.

Inima acestui sistem este un tensionator activ de centură ACR8. Acesta conectează informațiile disponibile în vehicul, retrage centura cu ajutorul unui motor electric și acumulează forța curelei într-un mod țintit.

Concret, centura de siguranță este pe deplin eficientă numai dacă și pasagerii au o poziție corectă pe scaun. Spre exemplu, dacă partea superioară a corpului este înclinată prea mult în față, în timpul unui accident, acest lucru poate crește probabilitatea de rănire.

CUM FUNCȚIONEAZĂ

Odată centura fixată, tensionatorul ACR8 o strânge astfel încât să se potrivească perfect pe ocupantul vehiculului.

Atunci când senzorii mașinii detectează o situație care ar putea duce la o frânare puternică, sau la o posibilă coliziune, sistemul deplasează pasagerul în poziția corectă și îl ține pe poziție în timpul manevrei.

Pentru asta, sistemul ZF nu este conectat doar la senzorii mașinii, ci și la sistemul automat de frânare de urgență.

Acest ACR8 poate fi utilizat și pentru a transmite semnale haptice. Cu alte cuvinte, poate transmite un semnal pentru "trezirea" celor de la volan atunci când sistemul de monitorizare a stării șoferului (cu care sunt echipate multe mașini de ultimă generație) detectează că acesta este obosit.

De asemenea, sistemul propus de ZF poate fi util și la trecerea de la conducerea autonomă sau semi-autonomă la cea manuală. Utilizează pulsații de înaltă frecvență ale centurii de siguranță pentru a avertiza șoferul că trebuie să preia din nou controlul volanului.

via ZF

Comentarii (2)

  • https://youtu.be/v2dznfhA1gM
    1 1
  • Mircea Badea
    eu nu port asa ceva, ma bazez pe...my balls(mai mari ca airbagul : )!
    chiar am vorbit cu un baiat sa-mi anuleze senzorii aia de piuie daca nu iti infigi ceva..
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru