Inovaţie Michelin: CrossClimate, prima anvelopă de vară omologată pentru utilizare şi în timpul iernii

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 02.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michelin a anunţat astăzi lansarea unui nou tip de anvelopă. Aceasta poartă denumirea CrossClimate şi este prima anvelopă de vară ce este omologată şi pentru utilizare în timpul iernii.

Michelin a identificat un segment al clienţilor de anvelope pentru care schimbarea pneurilor în fiecare primăvară şi toamnă este o corvoadă în plus. Acest segment de clienţi preferă să păstreze tot anul anvelopele de iarnă pe maşină. Pentru acest tip de client şi nu numai, Michelin a inventat o anvelopă cu caracteristici revoluţionare, spune fabricantul francez de anvelope. Numit Michelin CrossClimate, noul pneu va fi lansat pe 1 mai 2015 şi poate fi folosit atât vara cât şi iarna îmbinând caracteristicile celor două tipuri de anvelope. Nu este un pneu all-season, insistă Michelin, ci un nou tip de anvelopă cu caracteristicile unei anvelope de vară, dar care poate fi folosită fără probleme şi iarna, aceasta satisfăcând toate standardele din domeniu. 

Michelin spune că noua anvelopă CrossClimate constituie rezultatul fuziunii dintre două tehnologii distincte: cea a anvelopelor de vară şi cea a anvelopelor de iarnă, două domenii considerate până acum incompatibile. Datorită faptului că Michelin CrossClimate are caracteristicile unei anvelope de vară, poate frâna pe distanţe scurte pe suprafeţe uscate, se încadrează în clasa A de performanţă la frânarea pe suprafeţe umede, dar este şi omologată pentru uzul în timpul iernii, marcajul fulg de nea fiind prezent pe lateralul anvelopei. Michelin spune că noua anvelopă CrossClimate a fost testată la temperaturi între -30 şi +40 de grade Celsius.

Urmareste Automarket
Noua gamă de anvelope CrossClimate va intra în oferta Michelin alături de actualele anvelope de vară şi de iarnă.
Michelin recomandă în continuare utilizarea de anvelope de iarnă dacă condiţiile de utilizare cer acest lucru. În ceea ce priveşte preţul, oficialii Michelin au spus că acesta se va situa între preţul unei anvelope de vară Michelin şi una de iarnă. Începând cu 1 mai 2015 vor fi disponibile anvelope CrossClimate pe 15,16 şi 17 inch cu indice de viteză de la T la W. Ulterior, gama de dimensiuni va fi mărită, anvelopa CrossClimate urmând a fi disponibilă şi pentru SUV-uri 4x4 şi pick-up-uri.

Michelin CrossClimate

Esential 5.000.000 de kilometri au fost parcurşi în timpul testelor cu noua anvelopă CrossClimate.
150 de ingineri implicaţi în dezvoltarea noului produs Michelin.
3 ani necesari pentru conceperea şi realizarea noului tip de pneu.
Michelin a dezvoltat noul tip de anvelopă de-a lungul a trei ani, 150 de cercetători contribuind la testarea şi dezvoltarea acestui tip de cauciuc. Pentru a ajunge la rezultatul final au combinat trei tehnologii: un compus inovator al benzii de rulare, o combinaţie între profilul în V şi noile lamele 3D interblocante şi noul profil în V ce optimizează aderenţa pe zăpadă. Pe lângă aceste inovaţii, Michelin a adăugat şi tehnologia EverGrip din zona umerilor ce oferă un plus de aderenţă pe zăpadă, dar şi precizie pe suprafeţe uscate.

Când Michelin a decis să dezvolte acest tip de anvelopă, a trebuit să înţeleagă comportamentul şoferilor europeni. Conform statisticilor GFK, 65% din şoferii europeni folosesc anvelope de vară pe tot timpul anului, riscând un accident pe timpul iernii atunci când temperaturile scad şi şoselele sunt acoperite de zăpadă sau polei. În Germania, 20% din şoferi folosesc anvelope de vară pe toată perioada anului în ciuda obligativităţii prin lege a folosirii anvelopelor de iarnă.

În Franţa, procentul celor care nu renunţă la anvelopele de vară nici iarna este de 76%, deoarece nu există reglementări oficiale. Patru din zece şoferi consideră schimbarea de anvelope toamna şi primăvara o corvoadă în plus aşa că fac acest lucru în ultimul moment. 3% din şoferii din Germania şi 7% din şoferii din Franţa folosesc anvelope de iarnă pe tot timpul anului, ceea ce compromite distanţa de frânare pe asfalt uscat, în special la temperaturi ridicate. 

Automarket va fi prezent la evenimentul oficial de prezentare a noii anvelope, ce va avea loc mâine în Franţa, şi vom avea ocazia să testăm noul tip de pneu. Relatarea de la acest eveniment va fi publicată la finalul săptămânii în curs.

Comentarii (4)

  • " În Germania, 20% din şoferi folosesc anvelope de vară pe toată perioada anului în ciuda obligativităţii prin lege a folosirii anvelopelor de iarnă" )))) eu nu cred asa ceva,la cat de corecti,fata de lege ! in plus nu benefeciaza de asigurare in caz de accident iarna si are anv de vara!,,,poate nu schimba anvelopele de iarna la a 2 a masina care sta in garaj toata iarna!
    6 2
  • hazard
    Veste buna pentru cocalarii nostri care n-aveau bani decat pentru anvelope de iarna.
    4 4
  • ba sa crezi; eu in franta am vazut ambulanta care avea cauciucuri de iarna; vorba aia, ambulanta, care tre' sa ofere siguranta si care e finantata de stat
    2 0
  • @joe...ba ai frace bine sa crezi...este de neconceput pt unii romani,educati de media,ca in europa de vest nu-i raiul pe pamint...mai ales in germanica...mai lasa dracu si tu tableta si tv-ul si mai calatoreste oleaca si cauta sa vezi si jumatea goala a paharului(ea exista indiferent de cit de contrariat esti tu)......diferenta intre noi si ei e alta:ei sint mult mai uniti in a-si crea un brand de tara,iar noi urim tot ceea ce e romanesc...asa ca ei nu au o misiune prea grea in a te transforma pe tine in piata de consum(pt ca in mintea ta ei sint D-zeu pe pamint ,iar tu fraierul fraierilor...da ,na, pina la urma poate ca au dreptate
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru