Michelin a identificat un segment al clienţilor de anvelope pentru care schimbarea pneurilor în fiecare primăvară şi toamnă este o corvoadă în plus. Acest segment de clienţi preferă să păstreze tot anul anvelopele de iarnă pe maşină. Pentru acest tip de client şi nu numai, Michelin a inventat o anvelopă cu caracteristici revoluţionare, spune fabricantul francez de anvelope. Numit Michelin CrossClimate, noul pneu va fi lansat pe 1 mai 2015 şi poate fi folosit atât vara cât şi iarna îmbinând caracteristicile celor două tipuri de anvelope. Nu este un pneu all-season, insistă Michelin, ci un nou tip de anvelopă cu caracteristicile unei anvelope de vară, dar care poate fi folosită fără probleme şi iarna, aceasta satisfăcând toate standardele din domeniu.
Michelin spune că noua anvelopă CrossClimate constituie rezultatul fuziunii dintre două tehnologii distincte: cea a anvelopelor de vară şi cea a anvelopelor de iarnă, două domenii considerate până acum incompatibile. Datorită faptului că Michelin CrossClimate are caracteristicile unei anvelope de vară, poate frâna pe distanţe scurte pe suprafeţe uscate, se încadrează în clasa A de performanţă la frânarea pe suprafeţe umede, dar este şi omologată pentru uzul în timpul iernii, marcajul fulg de nea fiind prezent pe lateralul anvelopei. Michelin spune că noua anvelopă CrossClimate a fost testată la temperaturi între -30 şi +40 de grade Celsius.
Noua gamă de anvelope CrossClimate va intra în oferta Michelin alături de actualele anvelope de vară şi de iarnă. Michelin recomandă în continuare utilizarea de anvelope de iarnă dacă condiţiile de utilizare cer acest lucru. În ceea ce priveşte preţul, oficialii Michelin au spus că acesta se va situa între preţul unei anvelope de vară Michelin şi una de iarnă. Începând cu 1 mai 2015 vor fi disponibile anvelope CrossClimate pe 15,16 şi 17 inch cu indice de viteză de la T la W. Ulterior, gama de dimensiuni va fi mărită, anvelopa CrossClimate urmând a fi disponibilă şi pentru SUV-uri 4x4 şi pick-up-uri.Când Michelin a decis să dezvolte acest tip de anvelopă, a trebuit să înţeleagă comportamentul şoferilor europeni. Conform statisticilor GFK, 65% din şoferii europeni folosesc anvelope de vară pe tot timpul anului, riscând un accident pe timpul iernii atunci când temperaturile scad şi şoselele sunt acoperite de zăpadă sau polei. În Germania, 20% din şoferi folosesc anvelope de vară pe toată perioada anului în ciuda obligativităţii prin lege a folosirii anvelopelor de iarnă.
În Franţa, procentul celor care nu renunţă la anvelopele de vară nici iarna este de 76%, deoarece nu există reglementări oficiale. Patru din zece şoferi consideră schimbarea de anvelope toamna şi primăvara o corvoadă în plus aşa că fac acest lucru în ultimul moment. 3% din şoferii din Germania şi 7% din şoferii din Franţa folosesc anvelope de iarnă pe tot timpul anului, ceea ce compromite distanţa de frânare pe asfalt uscat, în special la temperaturi ridicate.Automarket va fi prezent la evenimentul oficial de prezentare a noii anvelope, ce va avea loc mâine în Franţa, şi vom avea ocazia să testăm noul tip de pneu. Relatarea de la acest eveniment va fi publicată la finalul săptămânii în curs.
Comentarii (4)