Inovaţie în siguranţă: GM a lansat airbagul central frontal
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
După ce publicul a făcut cunoştinţă cu airbagul pentru centură, cu cel pentru genunchi şi cu cel amplasat între pasagerii spate, General Motors vine cu o nouă idee. Americanii au prezentat astăzi conceptul unui nou tip de airbag, ce ar putea să îşi facă loc în viitor pe toate maşinile.
Este vorba despre primul airbag central frontal. După cum o spune şi numele, perna cu aer este poziţionată între cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă şi poate fi acţionată atunci când senzorii detectează un impact lateral.
Noul airbag îşi va face apariţia pe modelele americane Buick Enclave, GMC Arcadia şi Chevrolet Traverse începând cu anul 2013. Până atunci însă este posibil să vedem ideea preluată şi de alţi constructori auto, dacă se dovedeşte funcţionalitatea sa la scară largă.
Gay Kent, directorul executiv al departamentului de siguranţă GM, a declarat: "Pentru că nu există în prezent o tehnologie care să protejeze pasagerii de diferite dimensiuni, GM s-a gândit la o soluţie care să ofere protecţie particulară împreună cu celelalte airbaguri existente şi cu centurile de siguranţă pretensionate".
GM susţine că airbagul central frontal se declanşează de pe partea dreaptă a scaunului şoferului şi poate proteja în eventualitatea unui impact lateral.
În plus, airbagul are şi rol de protecţie în cazul răsturnărilor.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla anunță o rechemare în service care afectează toate exemplarele Cybertruck comercializate până acum. Din cauza unui adeziv problematic, un element de caroserie, de la nivelul plafonului, se poate desprinde în timpul condusului. (21.03)
-
Conform noilor date apărute la nivelul Uniunii Europene, România a fost țara cu cele mai multe decese rezultate din accidente rutiere în 2024. Țara noastră a înregistrat, în schimb, o scădere a numărului de accidente fatale față de anii precedenți. (19.03)
-
Ineos a inițiat o campanie de rechemare pe piața din Statele Unite pentru unicul său model, Grenadier. Potrivit campaniei de recall, sunt vizate peste 7000 de exemplare ale căror uși se pot deschide în mers. (15.03)
"GM nr 1 pe plan mondial" ??? .... phuuu
pe plan inclinat poate , tu ai vazut masini americane numai in filme cred
Ideal ar fi un airbag central compus atat din cel care iese din scaunul soferului cat si al pasagerului fata, pentru a-l face mai ferm, in asa fel incat corpul sa nu se incline mai mult de 5-9 grade, si de-asemenea:
un airbag care sa sustina gatul !!!! ... sa nu si-l suceasca omul ca e nasol de tot cu gatul, cunosc pe propria piele cum este chiar si la impact pe directia mersului si la viteze de 50-70 la ora ... dar mite laterale la peste 50-80 ... si-l rupe omul pe loc !