Esential
800 | de euro costa sistemul MirrorPilot in statele UE. |
2.2 | inch este diagonala display-ului MirrorPilot |
800 | de euro costa sistemul MirrorPilot in statele UE. |
2.2 | inch este diagonala display-ului MirrorPilot |
In timp ce marii producatori de sisteme de navigatie prin satelit se intrec in a prezenta solutii care utilizeaza monitoare cu suprafete din ce in ce mai mari, trei companii europene si-au unit fortele pentru a crea primul sistemul GPS cu display inclus in oglinda retrovizoare. Pachetul se numeste MirrorPilot si face parte dintr-un program complex derulat de austriecii de la Magna, elvetienii de la u-blox si de germanii de la Paragon.
Inovatia majora a sistemului este harta de dimensiuni foarte mici care este afisata in coltul oglinzii retrovizoare. Practic, pe display-ul de 2.2 inch diametru sunt afisate aceleasi informatii pe care le regasim pe un GPS normal. Dimensiunile nu reprezinta insa un impediment in citirea datelor, sustin inventatorii acestui pachet.
"MirrorPilot rezolva inteligent o multime de probleme asociate de obicei instalarii si utilizarii unui pachet GPS extern. Integrarea sistemului de navigatie in oglinda retrovizoare a masinii face ca intreaga armata de cabluri, prize si mufe din trecut sa fie data uitarii", sustine unul dintre oficialii u-blox, co-dezvoltator al proiectului.
Foarte interesant este faptul ca display-ul are functie de zoom, aceasta intrand automat in derulare atunci cand masina se apropie de intersectii. Mai mult, solutia dezvoltata de cele trei companii europene face ca sistemul sa dirijeze soferul pe rute ocolitoare in cazul unor blocaje in trafic.Pretul pachetului MirrorPilot este de 700 de euro in Germania, Elvetia si Austria, respectiv de 800 de euro in celelalte tari ale Uniunii Europene.
Mai multe detalii tehnice despre MirroPilot gasiti in fisierul PDF de prezentare .
via | Inside Line
Dupa aia ... sa stai sa schimbi bateriile in oglinda retrovizoare ? dar card-ul SD ? si cand nu ai card reader ? aduci un cablu usb de 10 metri din casa :) ... naspa. Daca vrei semnal mai bun tot va trebui sa iti montezi o antena pe capota ... deci tot ai 1 cablu si daca o sa ramai fara baterie ca la un PNA normal ... 2 cabluri ... 2 cabluri ai si la un PNA normal considerand o antena exterioara si alimentarea.
Restul de "inovatii" despre care se vorbeste in articol nu reprezinta o noutate. Uitati-va la un iGo 2008 :)
Unii chiar se plitisesc prea tare. Si sa nu mai punem la socoteala faptul ca e si al dracului de scumpa distractia.
Cine o curata de amprente?
Mie mi se pare tare nepractica 'solutia'!
Nu mi-a placut de cand mi-au dat masina, pentru ca e incomod sa te uiti pe harta aia mica si sa pierzi din vedere campul vizual.
Il consider o "inventie" fara rost si sunt convins ca v-a disparea rapid, de altfel acum folosesc un navigator extern fixat de geam.
Lucrez de peste 10 ani in proiectarea auto dar o prostie mai mare ca asta inca nu am auzit....
Nu este un sistem tip touch screen, ceea ce e bine, are butoane in partea de jos (daca esti atent le vezi si in fotografie)...
in rest , cum e la A6, la E-classe (sunt sofer la o firma mare , conduc masinile astea in mod frecvent) , e foarte bine... eu unul am un ford mondeo , si e cam tampita faza cu 10 mii de fire...