Esential
10% | este cresterea eficientei obtinute cu ajutorul noii tehnologii dezvoltate de americani. |
10% | este cresterea eficientei obtinute cu ajutorul noii tehnologii dezvoltate de americani. |
O echipa de cercetatatori de la Universitatea din Ohio impreuna cu Institutul Caltech din California au descoperit o metoda de crestere cu 10% a eficientei combustibilului utilizat de automobilele clasice. Noua tehnologie presupune convertirea energiei termice preluata din sistemul de evacuare in energie electrica care poate fi folosita in cazul automobilelor hibride pentru a furniza energie propulsorului electric.
Cresterea preturilor carburantilor este motivul care a determinat grupul de cercetatori americani sa gaseasca o alta sursa de energie inca nexploatata a automobilelor conventionale, metoda inca neutilizata nici chiar pe modelele hibride. Este binecunoscut faptul ca producatorii de hibride au implementat sisteme de recuperare a energiei cinetice disipate la franare care este convertita in energie electrica si stocata in acumulatori in vederea alimentarii propulsorului electric. Aceasta inovatie vine sa completeze sistemele care produc energie electrica la bordul autovehiculelor, exploatand caldura produsa de motorul termic si eliminata in mediu odata cu gazele de evacuare.
De mentionat este faptul ca automobilele obisnuite cu motor termic utilizeaza doar 25% din energia produsa prin consumarea combustibilului. Noua tehnologie dezvoltata de cercetatorii americani va creste cu 10% eficienta carburantilor si este o tehnologie utilizata pana in prezent de NASA. De asemenea, BMW si Honda au anuntat deja ca lucreaza la un sistem similar dar nu au implementat deocamdata nici o versiunea a acestuia pe modelele lor.
Via | Motor Authority
Tot ei au inventat si convertorul catalitic si vai ce multa intretinere cere.
Dar asa e omul cand ......
AndreiRN, daca ai ceva de spus, spune...sau mai bine lasa ca si-asa vorbesti numai prostii...
Back on topic...am scris clar acolo: "sa cumpere si sa intretina"...Hibridele sunt deja burdusite cu tot felu` de sisteme electronice si mecanisme care le-au facut pe de-o parte scumpe la achizitie si, pe de alta parte, pretentioase (a se citi costisitoare) la intretinere...orice chestie suplimentara pe care o arunci pe un hibrid se poate comporta ca picatura de apa in paharul plin...
Se pare ca cei de la BMW si Honda au facut deja analiza SWOT a sistemului respectiv si au zis "not yet"...Castigul ala de 10 % nu justifica investitia suplimentara...