Inovatie americana creste cu 10% eficienta energiei

De Catalin Dinu
Publicat Marti, 29.07.2008
Un grup de cercetatori americani au dezvoltat un sistem de convertire a energiei termice in energie electrica.

Esential

10% este cresterea eficientei obtinute cu ajutorul noii tehnologii dezvoltate de americani.

O echipa de cercetatatori de la Universitatea din Ohio impreuna cu Institutul Caltech din California au descoperit o metoda de crestere cu 10% a eficientei combustibilului utilizat de automobilele clasice. Noua tehnologie presupune convertirea energiei termice preluata din sistemul de evacuare in energie electrica care poate fi folosita in cazul automobilelor hibride pentru a furniza energie propulsorului electric.

Cresterea preturilor carburantilor este motivul care a determinat grupul de cercetatori americani sa gaseasca o alta sursa de energie inca nexploatata a automobilelor conventionale, metoda inca neutilizata nici chiar pe modelele hibride. Este binecunoscut faptul ca producatorii de hibride au implementat sisteme de recuperare a energiei cinetice disipate la franare care este convertita in energie electrica si stocata in acumulatori in vederea alimentarii propulsorului electric. Aceasta inovatie vine sa completeze sistemele care produc energie electrica la bordul autovehiculelor, exploatand caldura produsa de motorul termic si eliminata in mediu odata cu gazele de evacuare.

De mentionat este faptul ca automobilele obisnuite cu motor termic utilizeaza doar 25% din energia produsa prin consumarea combustibilului. Noua tehnologie dezvoltata de cercetatorii americani va creste cu 10% eficienta carburantilor si este o tehnologie utilizata pana in prezent de NASA. De asemenea, BMW si Honda au anuntat deja ca lucreaza la un sistem similar dar nu au implementat deocamdata nici o versiunea a acestuia pe modelele lor.

Via | Motor Authority

Taguri: BMW, Honda, NASA

Comentarii (4)

  • george
    DACA MAI PUN SI ASTA PE HIBRIDE...
    ...o sa trebuiasca sa vanda oamenii cocaina cu sacosa ca sa-si mai cumpere si sa intretina asa ceva...
    0 0
  • Mare Branza
    Eo la LOGAN am de mult asta shi se cheama aeroterma ca ia caldua de la motoru ncins si iasa pe gauri la mine in mashina ca sa imi fie cald si e electricu tot ca bazaiie ventilatarele deci e electric deci e cea facut astia de se da mari aici .
    0 0
  • AndreiRN
    Invidia
    Mda, se vede invidia de la o posta.
    Tot ei au inventat si convertorul catalitic si vai ce multa intretinere cere.
    Dar asa e omul cand ......
    0 0
  • george
    DAR ASA E OMU` CAND PICA DIN AVION...
    ...si nu reuseste sa-si dea seama pe ce lume se afla nici dupa `jde ani de zile...

    AndreiRN, daca ai ceva de spus, spune...sau mai bine lasa ca si-asa vorbesti numai prostii...

    Back on topic...am scris clar acolo: "sa cumpere si sa intretina"...Hibridele sunt deja burdusite cu tot felu` de sisteme electronice si mecanisme care le-au facut pe de-o parte scumpe la achizitie si, pe de alta parte, pretentioase (a se citi costisitoare) la intretinere...orice chestie suplimentara pe care o arunci pe un hibrid se poate comporta ca picatura de apa in paharul plin...

    Se pare ca cei de la BMW si Honda au facut deja analiza SWOT a sistemului respectiv si au zis "not yet"...Castigul ala de 10 % nu justifica investitia suplimentara...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru