Piața auto din Europa va raporta în luna august o variație negativă a înmatriculărilor, acesta fiind efectul secundar cauzat de introducerea testelor WLTP. Noul sistem a intrat în vigoare în 1 septembrie 2018, iar o mulțime de constructori au adoptat o strategie prin care au crescut semnificativ înmatriculările din luna august.
În aceste condiții, datele raportate în prezent pentru luna august 2019 sunt în scădere puternică față de rezultatele din aceeași lună a anului trecut.
Potrivit unui raport al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vechiculelor (DRPCIV), românii au înmatriculat în luna august 23.177 de mașini noi, în scădere cu 18.81% față de perioada similară din 2018.
Dacia se află pe prima poziție cu 7.143 de vehicule înmatriculate în luna august, în scădere cu doar 3.86%. Scăderi importante au fost raportate de Opel (-36.84%, 1.409 unități) și de Renault (-55.81%, 1.896 de mașini noi)
Pe baza acestor date, la nivelul primelor opt luni ale anului, piața de mașini noi din România a ajuns la 118.003 unități, în creștere cu 13.66% față de perioada similară a anului trecut.
Dintre acestea, 35.716 unități poartă sigla Dacia, creșterea înregistrată de producătorul de la Mioveni după primele opt luni ale anului fiind de 24.85%.
Locul secund este ocupat de Renault cu 10.442 de unități înmatriculate de la începutul anului și până la finalul lunii trecute (+14.18%), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Skoda cu 9.151 de mașini (+9.28%).Înmatriculări mașini second-hand ianuarie-august 2019
În luna august, românii au înmatriculat 35.502 mașini second-hand, în scădere cu 7% comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În primele opt luni ale anului, numărul autoturismelor second-hand înmatriculate a fost de 293.507 unități ceea ce reprezintă o scădere cu 6.04% față de intervalul similar din 2018.
Via | DRPCIV
Comentarii (0)