După ce a raportat creșteri lunare spectaculoase în cursul anului trecut, piața auto din România traversează o perioadă dificilă în debutul acestui an, cu scăderi de o amploare mai mare decât media înregistrată la nivel european.
Potrivit datelor furnizate luni de Direcția Regim Permise de Conduecere și Înmatriculări Vehicule (DRPCIV), înmatriculările de mașini noi au scăzut în România în luna februarie cu 26.8%, la numai 8.836 de unități.
Dacia a raportat o scădere de aproape 46%, la numai 2.174 de unități, însă rămâne pe prima poziție în topul mărcilor în fața Skoda (794 de unități, -3%) și Volkswagen (715 unități, -13%).
De asemenea, Renault a raportat un declin de 22% la 685 de unități și ocupă poziția a patra în topul mărcilor în fața celor de la Hyundai, care au înregistrat 664 de unități înmatriculate, în creștere cu aproape 7%.
La nivelul primelor două luni ale anului, românii au înmatriculat în total 21.325 de mașini noi, în scădere puternică cu 18.05%.
Scăderea este mai puțin amplă decât pentru luna februarie, întrucât în prima lună a anului înmatriculările au scăzut cu "numai" 10%.Tendința de pe piața din România este asemănătoare cu cea de la nivel european, unde înmatriculările au scăzut de asemenea comparativ cu anul trecut, însă cu un nivel mai mic, de până în 10% pe principalele piețe europene.
În schimb, DRPCIV notează o tendință opusă pentru mașinile second-hand. Înmatriculările de mașini second hand au înregistrat în februarie prima creștere lunară după o lungă perioadă de timp.
Chiar dacă creșterea este firavă (1.27%), acest lucru poate reprezenta un indiciu că piața mașinilor SH ar putea înregistra o evoluție pozitivă la nivelul întregului an.
De altfel, este posibil ca o parte dintre cei care intenționau să cumpere o mașină nouă să-și îndrepte atenția spre o mașină second-hand, datorită costurilor mai mici. Pentru moment, în primele două luni ale anului, totalul înmatriculărilor de mașini second-hand a ajuns la 72.031 de unități, în scădere cu 1.24%.
Via DRPCIV
Dar off topic : de curând GM a anunţat viitorul lor care este .... trecerea cât mai rapidă la FULL ELECTRIC
de la 555 combinaţii de motoare, şasiuri, transmisii cu maşinile actuale termice la.... 19 combinaţii cu motoare electrice şi baterii.
Vor construi în Nevada o Gigafactory a lor care va susţine bateriile pentru 500-700.000 maşini electrice.
Apoi vor face o reţea naţională de încărcare
Adică copy paste de la Tesla model business plan.
Vor avea baterii modulare, un singur tip de motor electric şi în funcţie de model vor pune 1, 2 sau 3 motoare electrice (care ajung spre total 1000 hp !!!) sau x module de baterii.