Piața auto europeană continuă să înregistreze o scădere majoră a înmatriculărilor de mașini noi și după primele 11 luni ale anului, potrivit celui mai recent raport al Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Datele oficiale arată că pe parcursul lunii noiembrie europenii au înmatriculat aproape 898.000 de mașini noi, în scădere cu 12% comparativ cu noiembrie 2019. În acest context, piața auto europeană a înregistrat un declin de 26.1%, la aproximativ 10.5 milioane de unități, la nivelul primelor 11 luni ale anului.
În ansamblu, comparativ cu piața europeană, Dacia continuă să aibă rezultate ușor mai slabe. De exemplu, în luna noiembrie, Dacia a înmatriculat 35.655 de unități, în scădere cu 14.6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
De asemenea, la nivelul primelor 11 luni, constructorul de la Mioveni raportează o scădere de 31%, la 365.495 de unități.
Cota de piață a variat ușor doar la nivelul primelor 11 luni ale anului, până la 3.4%, comparativ cu 3.6% în perioada similară a anului trecut.
În schimb, cota de piață pentru luna noiembrie a rămas constantă la 3.4%.În clasamentul pe mărci, Volkswagen continuă să fie lider detașat cu o cotă de piață de 11.1%, aproape dublă comparativ cu următoarele două clasate, Renault și Peugeot. Mercedes-Benz și BMW se păstrează pe locurile 4 și 5, în ciuda faptului că sunt producători premium. De asemenea, Dacia ocupă în continuare poziția a 15-a, în fața unor branduri precum Seat sau Nissan.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-nov 2020 |
Înmatriculări ian-nov 2019 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 1.190.791 | 1.648.757 | --27.8% |
2 | Renault | 733.319 | 965.979 | -24.1% |
3 | Peugeot | 669.311 | 892.832 | -25.0% |
4 | Mercedes-Benz | 668.055 | 819.828 |
-18.5% |
5 | Ford | 603.041 | 753.263 | -19.9% |
6 | BMW | 596.429 | 882.831 |
-32.4% |
7 | Toyota | 585.001 | 691.611 | -15.4% |
8 | Skoda | 582.033 | 703.659 | -17.3% |
9 | Audi | 546.194 |
684.962 |
-20.3% |
10 | Fiat | 443.366 | 780.043 | -43.2% |
11 | Opel | 441.320 | 610.401 | -27.7% |
12 | Citroen | 408.708 | 593.715 | -31.2% |
13 | Kia | 386.556 | 469.119 | -17.6% |
14 | Hyundai | 380.556 | 518.154 | -26.6% |
15 | Dacia | 365.495 | 529.441 | -31.0% |
Via ACEA
DACIA scade in 2021 mult mai mult decât media pieței pe Europa.
:)))
Întrebare : Cand Dacia creștea cu 10% in fiecare an, făceai eforturi supraomenești sa nu-ti tai vena de oftica ?
Nu pot sa înțeleg de ce atâta ura a unora pentru brandul acesta!
Lucrezi in DACIA ???
Îți este teamă de disponibilizări, vor fi pt cei ca tine angajați pe pile si relații (NU pe competențe) !!!
:)))
Din fericire sau nefericire nu lucrez la DACIA! (deși la un moment dat mi-am dorit prin 2002) Pot doar sa bănuiesc ca ai avut o experiență neplăcută cu aceasta societate si in acest caz pot sa înțeleg ura ta. Daca nu...
Atenție mare: Competenta este subiectiva, unitatea de măsura nu se afla la cel care se crede competent!
Revenind la topic: este normal si natural ca orice marca sa aibă si perioade mai puțin bune, mai ales ca Dacia vine după o creștere exponențială. Citind presa de specialitate care a scris despre noul Logan/Sandero, impresia mea este ca mașina iese din zona de înlocuit un SH (in Occident) si intra in zona deloc confortabila (după părerea mea umila) ca prima opțiune de cumpărare a unui client. Nu știu sa spun daca va fi varianta câștigătoare pentru Dacia