Piața auto din România a scăzut puternic în luna aprilie ca urmare a restricțiilor impuse pentru prevenirea răspândirii pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, potrivit celui mai nou raport al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, românii au înmatriculat doar 4.321 de mașini noi în luna aprilie, în scădere cu 50% comparativ cu aprilie 2019. Dacia a reușit o performanță mai bună decât piața, întrucât înmatriculările mărcii de la Mioveni au scăzut cu 37%, la 1.397 de unități.
În topul mărcilor, Dacia este urmată de Volkswagen cu 338 de unități și Skoda cu 325 de unități, în timp ce Renault și Ford completează top 5. Toate aceste patru marci au înregistrat scăderi de cel puțin 50%, în timp ce Peugeot este singurul brand auto care a raportat o creștere pentru luna aprilie după înmatricularea a 231 de unități (+15%).
Chiar dacă scăderea procentuală este una semnificativă, piața auto din România a avut o evoluție semnificativ mai bună decât cele mai multe piețe auto din Vestul Europei, cum ar fi Franța (-89%), Italia (-98%) sau Marea Britanie (-97%), în timp ce piața germană a scăzut cu 61%.
De altfel, în luna aprilie, în România s-au înmatriculat mai multe mașini noi decât în Italia: 4.321 vs. 4.279 de unități.La nivelul primelor patru luni ale anului, piața auto din România a ajuns la 32.300 de mașini noi, în scădere cu 27% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 8.834 de unități aparțin mărcii Dacia, care a înregistrat o scădere de 38%.
Piața mașinilor second-hand a înregistrat un declin asemănător în luna aprilie, cu 20.245 de unități înmatriculate și o scădere de 43%. Totuși, la nivelul primelor patru luni ale anului, scăderea este mult mai mică, de numai 12%, cu 128.325 de unități.
Via DRPCIV
Comentarii (1)