Piața auto europeană continuă să își revină timid pe măsură ce restricțiile de circulație impuse de autorități au fost eliminate.
Potrivit datelor oficiale publicate în această săptămână de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa cu 5.7%, pentru ca în luna august să înregistreze un declin și mai puternic, de 19%.
În ansamblu, la nivelul primelor opt luni ale anului, europenii au înmatriculat 7.27 milioane de unități, în scădere cu 33% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La fel ca și în prima parte a anului, Dacia a avut o evoluție mai slabă decât piața europeană și a înregistrat o scădere de 40.5%, la aproape 248.000 de unități. Prin urmare, și cota de piață a mărcii Dacia a înregistrat o scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 3.8% la 3.4%.
Toți constructorii au înregistrat vânzări în scădere pe parcursul primelor opt luni ale anului, iar Porsche este singurul brand cu o scădere mai mică de 10%.
Volkswagen continuă să fie liderul detașat al industriei auto, cu o cotă de piață de peste 11%, în timp ce podiumul este ocupat de doi constructori francezi, Renault și Peugeot.
O surpriză este că brandurile premium Mercedes-Benz și BMW au urcat pe locurile 4 și 5 ale topului european.Loc | Constructor | Înmatriculări ian-aug 2020 |
Înmatriculări ian-aug 2019 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 821.279 | 1.232.568 | -33.4% |
2 | Renault | 501.070 | 722.924 | -30.7% |
3 | Peugeot | 451.407 | 664.992 | -32.1% |
4 | Mercedes-Benz | 437.360 | 576.723 |
-24.2% |
5 | BMW | 409.586 | 537.554 | -23.8% |
6 | Skoda | 402.178 | 524.939 |
-23.4% |
7 | Ford | 401.722 | 651.470 | -38.3% |
8 | Toyota | 393.652 | 504.744 | -22.0% |
9 | Audi | 370.080 |
537.246 |
-31.1% |
10 | Fiat | 294.608 | 467.219 | -36.9% |
11 | Opel | 294.252 | 600.555 | -51.0% |
12 | Citroen | 283.478 | 450.584 | -37.1% |
13 | Kia | 259.442 | 338.889 | -23.4% |
14 | Hyundai | 259.410 | 376.313 | -31.1% |
15 | Dacia | 247.581 | 416.197 | -40.5% |
Via ACEA
Mercedes si Bmw vand mai mult decat Skoda, Ford si Toyota.
Alfa nu este in top 15, nu am datele tuturor, dar cred ca si Porsche vinde mai mult, nu stiu daca viitoarele platforme comune cu Peugeot vor schimba mare lucru.
Si la acest nivel se dovedeste ca prin minciuna si coruptie ajungi sus.
Cei ce nu au mintit sunt jos, cei amendati pentru asocieri in carteluri ilegale si mintit sunt sus.
Deci totul functioneaza normal :))
Hai sa-ti zic eu: gaura lor e de 162 MILIARDE de Euro, ceea ce o face cea mai indatorata companie din lume. O sa citez dintr-un articol: "With net debt of around €162bn (£148bn), it is the world's most indebted company, at a time when it is needing to invest billions of euros in developing electric and driverless vehicles."
Deci cum stam deasupra tuturor?:))
Mercedes tocmai ce a platit 1,5 miliarde de dolari in USA. Urmeaza sa inceapa distractia in Europa unde au vandut si mai multe "mincinoase".
Deci ce vedeti voi e una, ca sunteti limitati:)
Nu va place sa vada lumea ca VW e compania cu cea mai mare datorie din lume? 160 miliarde? Si ca mai bine de un sfert din datorie sunt amenzile pentru inselatorii?
Multumesc, daca nu vezi diferenta e normal, esti doar un posesor de BMW si sustinator al ilegalitatilor.
Calitatea e in scadere dramatica. Sa-ti spuna ca o masina de 2 ani cu 40.000 km e in regula sa consume ZECE LITRI DE ULEI intre revizii e o sfidare si o bataie de joc groaznica.
Daca Dacia nu-si reconsidera problema de garantie, PROMIT SA-I DAU FOC INTR-O PIATA PUBLICA, decat sa nenorocesc pe cineva cu vanzarea ei.