Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat raportul cu privire la numărul înmatriculărilor de pe piața europeană din luna octombrie.
Conform acestuia, luna trecută, europeanii au înmatriculat aproape 1.13 milioane de mașini noi, în scădere cu 7.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În ansamblu, la nivelul primelor zece luni ale anului, europenii au înmatriculat aproape 9.7 miloane de mașini noi, în scădere cu 27.3%.
În luna octombrie, Dacia a înmatriculat 38.749 de unități, în creștere cu 0.1% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, la nivelul primelor zece luni, constructorul de la Mioveni raportează o scădere de 32.4% (329.868 de unități). Prin urmare, și cota de piață a mărcii Dacia a înregistrat o scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 3.7% la 3.4%.
Volkswagen continuă să fie liderul detașat al industriei auto, cu o cotă de piață de 11%, în timp ce podiumul este ocupat de doi constructori francezi, Renault și Peugeot.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-oct 2020 |
Înmatriculări ian-oct 2019 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 1.068.412 | 1.498.687 | -28.7% |
2 | Renault | 664.684 | 886.551 | -25% |
3 | Peugeot | 603.224 | 818.400 | -26.3% |
4 | Mercedes-Benz | 598.125 | 744.718 |
-19.7% |
5 | Ford | 540.327 | 809.167 | -33.2% |
6 | BMW | 539.141 | 683.696 |
-21.1% |
7 | Toyota | 528.903 | 634.295 | -16.6% |
8 | Skoda | 526.540 | 641.652 | -17.90% |
9 | Audi | 491.926 |
631.393 |
-22.1% |
10 | Fiat | 397.911 | 563.030 | -29.3% |
11 | Opel | 397.202 | 728.645 | -45.5% |
12 | Citroen | 372.564 | 550.626 | -32.3% |
13 | Kia | 353.052 | 430.425 | -18% |
14 | Hyundai | 348.255 | 474.290 | -26.6% |
15 | Dacia | 329.868 | 487.674 | -32.4% |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Ceva mai serios, unde este Alfa, care trebuia sa renasca de cativa ani ? Nu are legatura cu pandemia, Alfa vinde mai putin ca Dacia, nu stiu ce va face noul grup Stelantis, dar are o colectie de marci cu probleme, ma intereseaza doar Alfa si Maserati, marci cu istorie si prestigiu european, ar fi mare pacat sa dispara.
De Seat sincer nu-mi pasa, este europeana, dar nu are nimic in spate.
Alfa e o marca moarta...grupul Fiat isi bate joc de ea in adevaratu sens al cuvantului....
Am inceput sa inteleg de ce Alfa nu poate prospera...problema e ca nu primeste sistinere si finantare de la grupul Fiat....adica se descurca cu acei bani putini pe care pune mana....de aceea modelele lor sunt tot timpu demodate si imbatranite pt ca sunt tinute in productie muuuult timp.....modelul 147 aproape 10 ani de productie...Mito are 11 ani de productie....Giulietta la fel e de 10 ani pe piata si inca se produce....
Alfa vinde cam 100.000 modele pe an(intr-un an bun)...pacat de marca..