Eliminarea timbrului de mediu continuă să aibă efecte pozitive asupra pieței din România a vânzărilor de mașini noi. Potrivit datelor oficiale furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înmatriculările de mașini noi au ajuns în luna aprilie la 6.640 de unități, în creștere cu 7.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Creșterea se datorează în special achiziționării de mașini străine, în condițiile în care Dacia a reușit să vândă doar 1.593 de unități, în scădere cu peste 5% față de aprilie 2016. Astfel, Dacia are o cotă de piață de aproape 24%, deși până nu demult marca de la Mioveni acoperea cu ușurință o treime din vânzările înregistrate la nivel național.
Pe ansamblul primelor 4 luni, înmatriculările au ajuns la 28.916 unități și sunt corespunzătoare unei creșteri puternice de 22%.La nivel european, datele publicate marți de Asociația Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) arătă o scădere de 6.6% în luna aprilie a vânzărilor de mașini noi, la aproape 1.2 milioane de unități. Scăderea are drept cauză principală vacanța de Paște, care a afectat puternic vânzările din 3 dintre cele mai mari piețe europene: Germania a scăzut cu 8% (290.000 unități), Franța cu 6% (161.000 unități), în timp ce Marea Britanie a raportat o scădere dramatică de aproape 20% (152.000 unități).
Vânzările slabe au făcut ca doar 5 mărci să aibă vânzări în creștere în Europa în luna aprilie: Seat (+15%), Alfa Romeo (+49%), Toyota (+6%), Kia (+8%) și Suzuki (+13%). Toate celelalte mărci din Europa au înregistrat scăderi, cele mai mari ca procent și volum fiind raportate în rândul brandurilor din Grupul Volkswagen: Volkswagen (-14%) și Audi (-10%).
Chiar și așa, vânzările în creștere raportate anterior în perioada ianuarie - martie fac ca piața auto europeană să fie în continuare pe plus în ansamblul primelor 4 luni: +4.7%, la 5.3 milioane de unități.
Via DRPCIV, ACEA
In Romania se așteaptă demarajul Rabla, dar SH vor afecta puternic vânzările lor
Poate daca am avea o atitudine similara fata de produsele produse in Romania si am invata pe cat posibil sa ne cumparam produsele noastre, poate am trai un pic mai bine in tara noastra.