Evoluția peste așteptări a pieței auto din România continuă și în a doua lună a anului, în ciuda faptului că nu a început încă noua ediție a programului Rabla.
Astfel, potrivit datelor centralizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), românii au înmatriculat 12.071 de unități în luna februarie, în creștere cu 37.53% comparativ cu februarie 2018.
Astfel, pe primele două luni ale anului, în România s-au înmatriculat în total 26.023 de unități, în creștere cu 26.81% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Ca de obicei, Dacia este marca preferată a românilor, cu 9.281 de unități și o creștere de aproape 60%, în timp ce Renault a fost pe locul doi cu 2.107 unități, după o creștere de 62%.
Podiumul este ocupat la mică distanță de Ford cu 2.042 de unități, în creștere cu 38%, în timp ce următoarele două locuri au fost ocupate de Skoda (1.756 de unități) și Volkswagen (1.610 unități).
Dintre primele cinci mărci, Volkswagen este singura care a înregistrat o scădere a înmatriculărilor, de aproape 20%.Între timp, numărul de înmatriculări de mașini second a continuat să scadă. De data aceasta scăderea a fost de 7.61%, corespunzătoare unui nivel de 36.807 unități, în timp ce la nivelul primelor două luni ale anului s-au înmatriculat 72.933 de unități, în scădere cu 7.8%.
Prin urmare, după primele două luni ale anului, românii înmatriculează o mașină nouă la fiecare trei mașini second-hand, după ce în urmă cu puțin timp raportul era și de 1:6.
Via ACAROM
Nea Iancu și dumneata, “nebunul” Eminescu, v-ați născut ȋn vremuri nepotrivite harului dvs. – acum ar fi fost cazul să scrieți…și, ooo, câtă “materie primă” (alias politichie) ați fi avut la dispoziție; nici n-ați mai fi avut timp să părăsiți masa de lucru, astfel că aparițiile dvs. la tembeliziuni ar fi rămas la stadiul de himeră.
scad inmatricularile de sh-uri (premium sau nu) si cresc inmatricularile de masini noi (fabricate in romania sau nu).
De aia în București s-au umplut străzile și fiecare spațiu unde poate fi amplasată o mașină .
Dacă până acum trei ani mai găseai un loc, acum toate trotuarele și peticele de asfalt sunt pline.
Și ce să vezi, după un an doi, văd că 90% din mașinile vechi, noi apărute, stau cu săptămânile, iar unele deja au devenit suport de praf, ocupând cu nesimțire locuri de parcare (care oricum sunt pe sponci).
După ce și-au dat banii pe o mașină de 3000 de EUR, nu mai au bani nici de o întreținere minimală, dar să mai schimbe și ceva piese ce-or fi picat și acum stau cu roțile dezumflate. Dar ei au vrut mașină. Acum au o rablă.
acolo tu vorbesti despre...colectionari