Suplimentarea fondurilor pentru programul Rabla Plus a permis creșterea în continuare a inmaicularilor de mașini electrice și pe finalul acestui an, potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, românii au înmatriculat 1.780 de mașini electrice în primele 10 luni ale anului, în creștere cu 54.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Ca și până acum, Renault și Skoda ocupă detașat primele două poziții ale clasamentului pe mărci, însă se remarcă o revenire spectaculoasă a celor de la Volkswagen, ca urmare a startului livrărilor pentru Volkswagen ID.3. De asemenea, Hyundai ocupă un onorant loc patru pe baza vânzărilor excelente obținute de Kona Electric.
Ascensiunea celor de la Volkswagen și Hyundai vine în detrimentul unor mărci precum BMW și Nissan, care au dominat clasmentul în anii trecuți, dar care nu au actualizat încă oferta pentru gama de modele electrice.
Peugeot și Opel își fac de asemenea simțită prezența, în timp ce Tesla a ajuns la 51 de unități înmatriculate în acest an.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-oct 2020 |
Vânzări BEV ian-oct 2019 |
Evoluție |
1 | Renault | 475 | 305 | 56% |
2 | Skoda | 331 | 0 | - |
3 | Volkswagen | 274 | 197 | 39% |
4 | Hyundai | 191 | 22 | - |
5 | BMW | 89 | 149 | -40% |
6 | Smart | 74 | 127 | -42% |
7 | Nissan | 71 | 292 | -76% |
8 | Peugeot | 67 | 0 | - |
9 | Tesla | 51 | 13 | 292% |
10 | Opel | 37 | 0 | - |
- | Altele | 120 | 48 | 150% |
Total | 1780 | 1153 | 54.4% |
MAȘINI PLUG-IN HYBRID
Între timp, înmatriculările de mașini plug-in hybrid continuă de asemenea într-un ritm accelerat, cu 655 de unități în primele 10 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 119%.
Spre deosebire de topul electricelor, în acest segment lupta pentru prima poziție este mult mai echilibrată, cu diferențe relativ minore între BMW (98 unități), Volvo (94 unități), Mercedes-Benz (88 unități) și Ford (80 unități).
Totuși, Ford are șanse mici să crească pe finalul anului după întreruperea vânzărilor pentru versiunea plug-in hybrid a lui Kuga. Mitsubishi și Mini sunt singurele mărci cu înmatriculări în scădere.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-oct 2020 |
Vânzări PHEV ian-oct 2019 |
Evoluție |
1 | BMW | 98 | 44 | 123% |
2 | Volvo | 94 | 71 | 32% |
3 | Mercedes-Benz | 88 | 9 | - |
4 | Ford | 80 | 0 | - |
5 | Mitsubishi | 75 | 94 | -20% |
6 | Porsche | 58 | 8 | - |
7 | Hyundai | 43 | 2 | - |
8 | Skoda | 34 | 0 | - |
9 | Toyota | 19 | 1 | - |
10 | Mini | 18 | 19 | -5% |
- | Altele | 48 | 51 | -6% |
Total | 655 | 299 | 119% |
MAȘINI HIBRIDE
Topul înmatriculărilor de mașini hibride este de departe cel mai anost și singurul segment de mașini "electrificate" aflat în scădere. Cu 3.950 de unități în primele 10 luni, piața hibrizilor a scăzut cu peste 3.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Toyota este în continuare liderul incontestabil al segmentului, însă japonezii au raportat o scădere a înmatriculărilor (-5.7%), la fel ca și brandul premium Lexus, care a marcat chiar o scădere puternică de 37%.
Hyundai și Honda sunt singurii constructori cu creștere pe segmentul hibrizilor, alături de Subaru, o prezență nouă în top în acest an.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-oct 2020 |
Vânzări HEV ian-oct 2019 |
Evoluție |
1 | Toyota | 3387 | 3393 | -5.7% |
2 | Lexus | 157 | 250 | -37% |
3 | Hyundai | 140 | 25 | 460% |
4 | Honda | 127 | 88 | 44% |
5 | Ford | 93 | 94 | -1% |
6 | Kia | 30 | 43 | -30% |
7 | Subaru | 16 | 0 | - |
Total | 3950 | 4093 | -3.5% |
APIA menționează că topul înmatriculărilor de mașini hibride nu include unitățile mild-hybrid.
Via APIA
Odată cu creşterea spectaculoasă a EV, PHEV are loc şi o scădere a hibridelor clasice
iar dacă PHEV Toyota Prime nu ia avânt puternic, atunci încă o marcă japoneză se restrânge, pleacă din Europa
Bravo !
altfel articolu e bun fiindca si poza e buna ca reclama vw desi o preferam pe aia cu tanti la Zoe cu stecheru-n penseta, desi semana cu Zirra din planeta maimutelor.
..dar sugera prin bara posterioara proeminenta a domniei sale ca directia dezvoltarii electricelor e solutia totul-spate cu motor puternic.
Punem pariu că nu o să fie nicio până de curent cum spuneţi dvs?
Cu 15.000-25.000€ îţi faci un sistem solar PLUS baterie, cu care îţi încarci maşina fără să pui stres pe reţea, apoi staţiile de încărcare "benzinării" sunt foarte bine mersi
Edikkk, poate dvs traiti in alta tara. Ca in Romania 15-25 mii in conturi este o utopie pentru un procent majoritar al populatiei. Care de altfel locuieste la bloc si nu isi permite o masina electrica. Vedem cum vor evolua vanzarile la electrice atunci cand vor trebui sa migreze din zona aia a bogatilor spre clasa de mijloc
ok, atita imprumuta guvernu dlui premier lucovid organ in 7-8 secunde dar nu prea ma intereseaza c-o sa-i dea inapoi fiu-meu in vreo suta de ani.
a, si ca sa-i pun deoparte 9 mii mi-ar lua mai multi ani dar imi merit soarta daca nu mi-am tras si io doctorate ca masonii aia sinecurizati fara liceu.
Au disparut haterii cu range anxiety si insuficiente statii de incarcare si apar altii. Pe de-oparte e hilar, am ajuns sa citesc articole despre masini electrice doar ca sa vad ce mai debiteaza mintea fascinanta a unora.
10.000€ pe an ... este problema României ... întrun fel...
Oricum am plecat de jos, dintr-o văgăuna şi evoluăm
Am un prieten a tras tare la peste 30 de ani, să se reprofileze şi acum este doctor
Niciodată nu este prea târziu, aş zice. Bine, este foarte uşor de zis şi foarte greu de făcut
Niciodată nu o să acuz un om care nu poate.
Eu vorbesc de capsomanul care şi-a cumpărat maşină termică la 65.000€
Deci de cei cu bani. Respectivul putea să îşi tragă panouri, power wall, staţie încărcare acasă şi maşină PHEV sau EV de banii ăia
Restul, nimeni, nu are dreptul să le ceară socoteală de ce îşi cumpără diesel SH
Lasă, poate copii lor, noştri vor avea PHEV sau EV
Sănătate şi numai bine
Dar as intreba cum e posibil ca BMW sa vanda atatea in conditiile in care este un recall pentru aceste modele??? Sau nu se aplica in Romania?
https://carbuzz.com/news/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery
Se pare ca BMW nu stie cum sa repare defectul pe moment si sfatuieste posesorii sa nu incarce la priza si sa nu foloseasca modurile Sport si manual ca e pericol de incendiu.
Nu am vazut vreo stire prin Romania in acest send.