Înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 27% în România în primele trei luni ale anului: Renault Zoe rămâne lider

de Daniel Popescu, Foto: Renault
Marti, 14.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările de mașini electrice au crescut în România cu 27% în primele trei luni ale anului, la 272 de unități, în ciuda faptului că piața auto în ansamblu a înregistrat o scădere de aproape 22%.

Piața auto din România a înregistrat în primele trei luni ale anului o scădere de aproape 22% a înmatriculărilor, pe fondul unei scăderi puternice de 32% în luna martie în contextul restricțiilor de circulație impuse de autorități.

Cu toate acestea, piața mașinilor electrice a încheiat primul trimestru al anului în creștere cu 27%, la 272 de unități, ca urmare a creșterilor puternice înregistrate în primele două luni ale anului.

Datele oficiale publicate în această săptămână de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că Renault Zoe este în continuare modelul eletric cu cel mai mare succes în România prin prisma celor 97 de unități înmatriculate. Constructorul francez este urmat în topul mărcilor de BMW (54 unități)  și Volkswagen (32 unități), în timp ce Nissan ocupă poziția a patra prin Leaf.

Totuși, este de remarcat că în luna martie s-au înmatriculat în total doar 41 de mașini electrice, dintre care 23 au purtat sigla BMW. În schimb, Volkswagen a înmatriculat două mașini electrice în luna martie, în timp ce Renault și Nissan au înmatriculat la rândul lor doar câte o mașină electrică în aceeași perioadă. Acesta este practic un indiciu că piața de mașini electrice este de asemenea puternică afectată de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-feb 2020
Vânzări BEV
ian-feb 2019
Evoluție
1 Renault 97 42 131%
2 BMW 54 35 54%
3 Volkswagen 32 56 -43%
4 Nissan 31 35 -11%
5 Smart 20 34 -41%
6 Hyundai 12 2 500%
7 Mercedes-Benz 10 1 -
8 Jaguar 7 3 133%
9 Audi 4 0 -
10 Tesla 4 0 -
- Altele 1 5 -80%
Total 272 213 27.7%

Mașini plug-in hybrid

Între timp, înmatriculările de mașini plug-in hybrid au crescut cu 75% la 147 de unități, însă și aici vedem o "plafonare" puternică de la creșterea de 102% raportată pentru primele două luni ale anului.

BMW rămâne în continuare lider în segment cu 38 de unități datorită extinderii gamei de modele și este urmată de Volvo (28 unități) și Porsche (23 unități). Interesant este că Volvo a înmatriculat 15 unități în lună martie, de două ori mai multe decât în primele două luni, în timp ce Mitsubishi a înmatriculat doar două unități Outlander PHEV în martie.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-feb 2020
Vânzări PHEV
ian-feb 2019
Evoluție
1 BMW 38 10 280%
2 Volvo 28 24 16%
3 Porsche 23 0 -
4 Mitsubishi 15 12 25%
5 Hyundai 12 0 -
6 Kia 8 18 -56%
7 Land Rover 6 14 -57%
8 Mercedes-Benz 4 2 100%
9 Mini 4 4 -
10 Toyota 4 0 -
- Altele 5 0 200%
Total 147 84 75%

Mașini hibride

Segmentul mașinilor hibride a înregistrat în premieră o scădere: 1.156 unități, cu 1.4% mai puține decât în perioada similară a anului trecut.

Deloc surprinzător, Toyota acoperă cea mai mare parte a pieței și este urmată la mare distanță de brandul sau premium, Lexus.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-feb 2020
Vânzări HEV
ian-feb 2019
Evoluție
1 Toyota 931 1043 -10%
2 Lexus 54 77 -30%
3 Honda 48 8 500%
4 Suzuki 30 6 400%
5 Ford 26 24 8.3%
6 Volvo 23 0 -
7 Hyundai 18 14 28%
8 Land Rover 12 0 -
9 Mini 8 0 -
10 Mitsubishi 4 0 -
- Altele 2 0 -
Total 1156 1172 -1.4%

Via APIA

Comentarii (26)

  • fan skoda
    Nu prea inteleg ce rost are electrica.

    Iti iei electrica, vrei sa calatoresti, sa te plimbi si vrei sa mergi eco (asta ar fi singurul motiv pentru care ti-ai lua electrica), dar nu poti. Autonomia este foarte mica. Ok, este de oras. Vrei doar sa faci niste cumparaturi si sa te duci la munca. Pai, si stai in trafic. Nu mai bine, iti iei o trotineta electrica sau normala sau o bicicleta ? Este de 10 ori mai ieftina decat o electrica, mult mai mica ( ca sa te strecori usor), nu stai in trafic, deci ajungi mai repede la destinatie si se poate transporta oriunde.
    Pai, si atunci, la ce e buna electrica ? Ranspuns: La nimic. Este doar marketing.
    Vrei sa calatoresti si sa te plimbi, iti iei termica.
    Nu are sens electrica. Este doar marketing.
    14 19
  • Clique
    Se pare că ai înțeles care este treaba cu mașinile electrice.

    Ai ajuns la aceeași concluzie la care am ajuns și eu, dar și alții.
    Concluzie la care mi-au sărit în cap mulți pe aici.

    Deci, nu este de viitor, ci este doar o posibilitate de a trage tunuri o perioadă pe piața auto.
    13 17
  • Andrei
    Cica de ce sa iti iei electrica? Pentru ca se conduce cel mai fain? Cuplu instant? Ca e mai silentioasa? Mai ieftina de intretinut? De mers cu ea? Ca e mai fiabila? Ca ai impozit zero?

    Acum eu inteleg ca asta e un site de masini cu multi puristi, dar poate daca esti purist, ar trebui un pic sa te pricei cat de cat la masini si sa admitii totusi unele avantaje ale masinilor electrice. Cat de ingust la gandire sa fii sa crezi ca o orice masina de oras poate fi inlocuita cu o trotineta electrica? Iti duci copiii pe trotineta la scoala? Faci cumparaturile pe trotineta? Mergi pe ploaie/vant/zapada cu trotineta? Faci naveta prin oras de 30 de km prin oras cu trotineta? Ce faci daca pur si simplu vrei siguranta si comfortul unei masini? Tot cu trotineta o inlocuiesti?
    20 8
  • @fan skoda- tehnologia electrica are avantaje uriase in perspectiva si aici nu vorbesc deloc de poluare. Si iti spun asta ca si unul care iubeste motorul termic si din pasiune (desi nu este deloc practic) conduce un v12. Am mentionat asta strict ca sa intelegi ca sacrific multi bani doar sa am placerea de a face asta desi nu este nici logic nici practic. Dar motorul electric -strict vorbind tehnologic -este superior celui pe benzina motorina din toate punctele de vedere. Este tras in jos doar de baterii, o problema care incet-incet se schimba. De la electrice cu 100 km autonomie am ajuns la 3-400km care din comentariul tau nu reiese nimic corect. Este adevarat daca locuiesti intr-o tara foarte mare si vrei sa mergi dintr-un colt in altul poate crea neplaceri dar pentru calatorii normale este mai mult decat suficient. Puin pariu ca majoritatea calatoriilor lungi in Romania (cand te duci la tara sau in statiune) nu sunt mai lungi de 250-300 de km si se incadreaza foarte usor in atonomia electricelor curente. Iar chestia cu a iti cumpara scuter sau bicicleta trebuie a intelegi ca in majoritatea tariolor a merge 15-20 de km pana la munca este foarte normal. Acolo este partea unde deja masina electrica are un avantaj practic fata de cea termica pentru ca intretinerea este aproape"0". Nu ai nevoie de ulei, de bujii si alte consumabile conparativ cu cele termice. Iar un motor electric (vezi aplicatiile industriale de zeci de ani) este cu mult mai robust si durabil decat orice termic.Iar daca tu muncesti vreo 10 km departe de casa, sa te vad pe tine pe la 40 de ani cu burta si putin chel, in mijlocul verii pe un scuter sau o bicicleta. In final nu vad de ce sunt 2 tabere care se urasc atat pe forumul asta cand cele 2 tehnologi pot fi foarte usor complementare. Vreau sa vad un viitor in care am de ales intre una termica, fiabila si cu un consum infim sau una electrica. Si atunci piata o sa hotarasca. Toate conversatiile astea sunt "0" pana cand cumparatorul baga mana in buzunar sa cumpere o masina noua. Atunci fiecare stie mai bine care este produsul corect pentru el. Si nu trebuie sa tina cont de ce spun altii.
    25 5
  • fan skoda
    @Alpine77

    Este vorba si de pret. O electrica este foarte scumpa in comparatie cu o termica. La 30.000 de euro ai doar un Zoe cu 300 si ceva de km. Zoe este o masina mica. La banii ceruti pentru o electrica se gaseste ceva mult mai bun. La 30.000 de euro cat cer ei pe un Zoe, poti sa iti iei un SUV 4x4 cu spatiu mult si poti sa mergi aproape 1000 de km cu un plin. Iti dau exemplu o electrica versus o termica. Ambele in jurul a 30.000 de euro.
    Renault Zoe vs Skoda Karoq
    Zoe: un hatchback subcompact vs Karoq: SUV de clasa C
    Zoe: autonomie 386 km si 135 cp ( noul Zoe), masa: 1502 kg, portbagaj 338 l, viteza maxima 140 km/h. Pret:30.350

    Karoq: autonomie cam 1000 de km cu rezervorul plin. 150 cp, masa 1486 kg, portbagaj 521 l, viteza maxima 196 km/h. Pret: era 30.380 de euro, acum cateva zile, iar acum, in configurator scrie 31.105. Au crescut preturile. Dar, este un SUV 4x4.
    Deci ce este mai bun ?
    9 11
  • fan skoda
    @Andrei

    Eu vorbesc despre masina electrica.

    Nu. N-ai inteles. Am vorbit strict despre masinile electrice si dejavantajele lor. Nu am vorbit despre masina in general. Masina electrica are autonomia foarte mica si este foarte scumpa pentru ce ofera.
    Este doar marketing.
    Cumparaturile, daca ai un magazin nu foarte departe de casa, le poti face si cu o bicicleta. Eu am vorbit despre masina electrica. Daca mergi doar prin oras si la munca, o trotineta/bicicleta este foarte buna. Nu stai in trafic. Asta daca chiar nu iesi din oras.
    Daca te plimbi si iesi din oras , dar mai mergi si in oras si calatoresti, o masina cu motor termica este perfecta. Sau PHEV, dar este mult mai greu si se simte masa uriasa.
    Poate si electrica, doar daca nu mergi foarte mult, dar este foarte scumpa pentru ce ofera. Este doar marketing.
    O masina termica este foarte buna.
    6 9
  • Andrei
    @fan skoda, eu am comandat un Renault Zoe full option pe care am platit un pret de 22.000 de euro. Un Clio 5 cu dotari echivalente daca as fi cumparat, as fi dat in jur de 19.000 de euro. Cei 3000 de euro diferenta ii economisesc dupa cum merg eu cu masina in doar doi ani.

    Deci financiar, electrica este pe plus. Acum explica-mi te rog cum fac eu naveta Corbeanca - Piata Victoriei cu trotineta electrica pe DN1.
    15 8
  • fan skoda
    Tot n-ai inteles. Eu am spus in oras. De la seriviciu pana acasa sau invers. Daca stai, la sa zicem, 10 km de serviciu, in oras, poti sa folosesti trotineta/bicicleta. In oras si pe distante scurte. Si o poti incarca de la o priza. Sa zicem, si la munca. In oras, pe distante scurte, poti sa folosesti, chiar o trotineta electrica.
    In oras pe distante scurte. Doar atunci merge cu trotineta electrica. Nu DN, centura, etc.
    Oras.

    Ai dat 22.000 de euro pentru un Zoe full option, pentru ca este prima de la stat de 10.000 de euro.
    8 10
  • Andrei
    @fan skoda, argumentul tau era ca nu isi are utilitatea o masina electrica. Eu, care am dat 22.000 de euro, te contrazic. Pentru mine are o utilitate. Orice alt cumparator de masina electrica te contrazice cu fiecare euro pe care ei il platesc pe masina aia.

    De la an la an, tot mai multi oameni te contrazic si gasesc o utilitate masinii electrice. Dar cumva, pentru tine toti acesti oameni snut niste prosti, dar tu esti ala destept care vede lucrurile cum sunt in realitate.

    Ok.
    14 5
  • fan skoda
    @Andrei

    Nu am spus niciodata ca acesti oameni sunt niste prosti.

    Da, are o utilitate. Are cuplu instant, zero emisii.

    Mai silentioasa.... Este prea silentioasa.
    Era o stire acum ceva timp. Era vorba despre un copil calcat de un hibrid Toyota Prius.
    Pentru ca se conduce cel mai fain ?
    Da, ai masina electrica, deci sti cum este. Dar nu se conduce mai fain decat un V8, o masina sportiva. La astea simti, auzi...

    Dar are dezavantaje.
    Se incarca foarte incet
    Autonomie mica.

    Raman la parerea mea.
    Si au mai fost si altii care sunt de acord cu mine si au zis acelasi lucru despre electrice. La o priza de incarcare rapida stai cel putin 1 ora pana se incarca. La o priza de uz caznic, iti creste barba pana se incarca.

    Spune-ne despre autonomie, timp de incarcare si cum se conduce. Senzatiile. Daca tot ai masina electrica, ne poti spune cum este.
    7 10
  • Andrei
    O incarc acasa peste noapte, nici nu mai ajung la benzinarie, nu mai pierd timpul cu asa ceva. Am 220V cu siguranta de 32A. Asta inseamna cai mi incarca bateria complet de la zero in 8 ore. Suficient peste noapte.

    Autonomia la traseul meu e in jur de 350 km. Deci la cum fac eu vreo 30-40 km pe zi, probabil o sa incarc masina o data pe saptamana. Chiar si iarna. Deci incarcare lenta si autonomie mica, eu efectiv nu le simt.
    11 6
  • @fan skoda- de acord ca preturile sunt un pic mai mari decat cele pe benzina/motorina, dar este un lucru normal in stadiul in care masinile elctrice sunt acum. Orice tehnologie are nevoie de timp sa gasesca solutii mai economice si sa vanda volumul corect pentru reducerea preturilor. Dar devin usor-usor mai accesibile si in momentul in care vor fi sensibil egale ca si pret, vor avea un avantaj imens fata de una clasica prin usurinta de exploatare. in cativa ani vor fi si puncte de incarcare destule si viteze de incarcare mai rapide. Ca si practicalitate nu este nici o diferenta intre una electrica si una termala-depinde doar pentru ce o sa o folosesti. Iar chestia cu SUV-ul, nu toata lumea vrea SUV. Pentru o masina de oras, mai ales in Europa, o masina compacta este de ajuns (parcare, manevrabilitate, garaj). Sa nu imi spui ca ai nevoie de mai mult portbagaj decat un Zoe de exemplu pentru lucruri normale. Si 10 Km pe bicicleta este ok daca muncesti pe tractor si ai 20 de ani. Nici un om care lucreaza intr-un mediu de birou sau cu alti oameni aproape nu vrea sa ajunga transpirat la servici. Si sa imi spui mie ca pe la 40 de ani te duci la munca 10 Km cu scuterul. Aia e imagine de papusile Muppets. Iar autonomia pe care tu o mentionezi "mica" este mai mult decat de ajuns pentru 85% din calatorii in Europa si cam 95% in Romania (prin prisma distantelor raportat la marimea tarii). As de curozititate da-mi si mie un exemplu in care un Zoe cu prbagajul aferent si autonomia de 300-400km nu are face fata.
    19 5
  • Andrei
    Iar senzatiile sunt excelente. Eu vreau masina sa ma duc din A in B in liniste si confort. Ceea ce electrica face. Pot sa ascult frumos o melodie faina la sistemul audio fara sa am vibratii de la motor, zgomot de la motor. Cand vreu sa depasesc ceva, am apsat pe pedala, masina a decolat, la fel si la stop. Nu am grija ca trebuie sa incalzesc motorul, masina baga iarna caldura imediat, ba chiar pot sa o preincalzesc/racesc din timp, fara sa ma duc sa fac eu asta manual. Cum m-am urcat in ea, deja e la 22 de grade in interior. Fie vara, fie iarna.

    Dar iti recomand sa mergi cu una. Dupa cum vorbesti, probabil nu ai mers niciodata. Poate iti vei schimba parerea. Eu nu stiu de exemplu niciun om care sa fi trecut la masina electrica si dupa aia sa se fi intors la masina cu motor termic. Asta spune tot.
    15 5
  • fan skoda
    @Andrei

    Depinde de stilul de viata.
    Daca stai sa te gandesti, oricum, la o masina termica nu umpli rezervorul. Deci, tot cam la autonomia asta iesi. Dar, se poate umple rezervorul si sa fie total plin, si atunci o termica poate sa mearga sa zicem 900-1000 de km. In functie de consum.

    350 de km nu e chiar atat de putin si incarcare in 8 ore...

    Dar, depinde cum o folosesti.

    Un SUV electric cu autonomie de 500-600 km, timp de incarcare de 15-30 minute la o statie de incarcare rapida, 4x4, spatiu interior mult, portbagaj mare si pret maxim de 35.000 de euro, ar fi foarte bun. Dar nu exista.

    @Alpine77

    "Nu toata lumea vrea SUV"

    Asa este. Nu toata lumea. Majoritatea. Asta este trendul.

    Depinde.
    5 12
  • Edikkk
    Urăsc oamenii care evită să vadă evidentul.

    Şi care mint pe alţii, dar cel mai mult şi cel mai mult care se mint pe sine.

    Cei care se mint singuri, nu ai ce să le spui. Sau celor foarte proşti.

    Cum spunea cineva aici , unul din foarte multele avantaje este

    - PREÎNCĂLZIREA sau PRERĂCIREA maşinii electrice (a habitaclului).

    Deci tu, poţi seta ca să ai maşina mereu încălzită iarna, sau răcită vara, înainte de a pleca de acasă, fără să ai cheile în contact.

    Nicio maşină termică nu ştie să facă asta (,decât unele extrem de scumpe, super premium, modificate, dar şi acelea nu complet cum fac electricele).

    Dacă nu ar fi poluarea care o faceţi şi asupra oamenilor şi copiilor nevinovaţi, nu m-ar interesa nici cât o ceapă degerată de V8 diesel sau alte tehnologii dinozaur care le iubiţi aşa erotic necromancer.
    6 10
  • fan skoda
    HA HA HA HA !

    Voi ati auzit ce a zis @Electrikkk ?
    5 9
  • sander
    Salut.
    Zoe masina de gatit,sau smecherie !!!
    Va certati degeaba tot ei vor decide ce s-a facem noi,punct.
    Electric ,da,ok dar totul va fiiiiii electriic,ce facem cu poluarea electrica.
    De exemplu va invit s-a vedeti unde a construit; Midocar ;noul sediu.Bau;;;sub linia de inalte a Bucurestiului la Vitan BREEEE''' nimeni nu se intreaba ce reprezinta majorarea unui camp electric.
    4 8
  • @sander: totul ar fi ok dacă ai lămuri câteva chestiuni:
    Ce înseamnă poluare electrică?
    Ce înseamnă majorarea unui câmp electric?

    P.S si ar mai fi:
    De ce "fiiiiiii" cu 6 de "i" și nu cu un singur "i"?
    De ce "s-a vedeti" și nu "să vedeti" "s-a facem"?
    De semne de punctuație nu mai vorbesc, că te bag în ceață...
    8 3
  • Rudolf D.
    Ca tot sunt pe aici si comentez, pot sa impartasesc faptul ca am condus de curand aceasta masina. Impresia e ca nu merita sa dai atatia bani pe aceast vehicul. Toata constructia e low cost. Interior anost, materiale mai slabe decat la Dacia, nimic optimizat. In fine, poate e chestie de gust designul general, insa se remarca in mod negativ materialele utilizate. La condus, nimic deosebit fata de o masina de oras similara, dar de 2-3 ori mai ieftina. In concluzie o flatulenta elektrikka scumpa.
    4 8
  • @Rudolf D. Citez: "față de o mașină de oraș similară, dar de 2-3 ori mai ieftină". Care o fi aia!? Similară înseamnă tot electrică, aceleași dimensiuni, caracteristici etc. etc. Ca să poți face o comparăție. Aaa, că să comparăm una electrică cu una cu motor termic, dar similară că dimensiuni, este ca și cum am compara mere cu banane. Nu prea se încadrează! Și chiar așa de 2-3 ori mai ieftină, ce înseamnă? Ceva între 10 și 15.000 euro. Adică Logan sau Sandero chel, ori cu ceva dotări. Poate vreo Skoda Fabia sau VW Polo ori UP. Calitativ nu putem vorbi despre ceva diferit. Același plastic, același interior anost. Tot cam p'acolo.
    5 2
  • @Alpine77, ca de obicei, comentarii perfecte, de bun simt si la subiect !!! Daca toti am avea atitudinea asta, ar fi mult mai multa liniste si respect pe AM. Chiar nu inteleg de ce trebuie sa ne luam de par din cauza unor opinii si sa incepem atacuri la persoana.

    Ca si in clipul cu Bertha Benz, sunt foarte multi care striga: "Vrajitoarea! Vine vrajitoarea! " cand au vazut primul automobil. Mi se pare incredibil ca in 2020 sa mai fie un contrast atat de puternic intre unele mentalitati din societatea actuala si automobilul electric. Dar ... fiecare are dreptul de a fi inteles si acceptat, asa cum este, cu ideile si preconceptiile lui. Fara ranchiuna, fara ura, fara dispret nevazut din spatele calculatorului. Pur si simplu suntem diferiti si putem fi oameni, sa ne respectam sincer, fara masti si fara "corectitudine politica".

    Nici pe vremea primului automobil nu erau benzinarii iar producerea lui era prohibitiva pentru 99% din populatie. Si totusi, automobilul s-a impus, si nimeni n-a speculat ca e vreo forma de control de la distanta daca nu poate sa mai mearga cu calul sau pe jos de la un sat la altul. Inlocuirea trasurii cu masina s-a facut firesc, dar au trebuit 40-50 de ani pana cand s-a incheiat tot procesul. Cu tehnologia de astazi totul ar trebui sa fie mai scurt si mai eficient. Dar nu este.

    Ce e diferit fata de acum 135 de ani este ca astazi sunt interese enorme in familiile care au control asupra resurselor petroliere s ide gaz metan. Aceste familii au lacheii lor, care sunt deasemenea co-interesati in mentinerea actualelor tehnologii pe piata. Si uite asa, chiar daca cineva patenteaza o baterie noua, sa zicem, probabil va avea o viata foarte grea s-o puna pe piata. Nu mai vorbim de faptul ca in prezent omenirea inca n-a descoperit secretul bateriilor ieftine, din materiale abundente, nepoluante, si usor de fabricat / reciclat. Mai e cale lunga pana departe. Vorbim de fenomene fizice care deja nu mai sunt la indemana oricui, nici macar a inginerilor cu facultate. Deja trebuie implicati oameni foarte destepti, din domenii diferite, care se lucreze impreuna la acelasi scop final. Ori asta e foarte greu, costa mult, iar cei care au banii n-au interesul in asa ceva.

    Eu cred ca si astea sunt unele cauze pentru care lucrurile se misca atat de greu.

    Daca aveti chef de cearta sau atacuri la persoana, mai cititi odata comentariul lui @Alpine77 de la 14:51. Sunt oameni care iubesc motoarele termice, dar in acelasi timp inteleg ca li se apropie sfarsitul. Fara ura, fara ranchiuna, poate chiar cu un pic de nostalgie. Si eu sunt unul dintre ei. Dar astea sunt vremurile si indiferent ca suntem pregatiti sau nu, schimbarile vor veni peste noi. Tot mai multe si tot mai puternice. Situatia actuala cu corona virus este doar una dintre ele.

    Pace si sanatate :)
    6 1
  • ACE - Craiova
    Prima statie electrica TESLA s-a inaugurat in 13.11.2013 in localitatea Corsicana (situata in statul american Texas).

    Chiar daca polonezii, ungurii au statii electrice TESLA (de 4-5 ani) iar sarbii si bulgarii de foarte putin timp, in Romania NU EXISTA NICI MACAR UNA SINGURA!!!!

    Pentru ca SUNTEM PREA BUNI - eu unul, nu cred....
    4 1
  • Rudolf D.
    @Aha, vezi ca ai inteles pana la urma ceea ce era foarte logic. Greu greu, dar mai ai o sansa. Da, comparatie cu una similara cu motor termic. Ca alta comparatie nu are rost. Si da, cea cu motor termic e de 2-3 ori mai ieftina. Si zoe asta are acelasi demaraj, aceiasi franare, acelasi comportament in curbe, aceleasi plastice low cost prin bord, aceleasi scaune incomode, acelasi spatiu in spate, acelasi portbagaj meschin. In fine aceleasi conditii ca intr-o masina low cost de oras. De ce sa dai de 2-3 ori mai multi bani? Ce ii da pe spate pe unii la aceaste masini ca sa dea atat de multi bani pe ele? Mi-e greu sa inteleg. Aaaa, poate autonomia, ca de timpul de incarcare nu e nimeni multumit.
    3 3
  • Andrei
    @Rudolf D, esti sigur ca ai mers cu generatia acutala? Asta din poza din articolul asta? Ca din ce povestesti tu, mai degraba ai mers cu generatia veche.

    Mergi cu asta noua. E altceva. Si precum am zis, mai sus, e doar cam cu 3000 de euro mai scumpa decat un Clio 5 echivalent ca dotari. De ce sa dai 3000 de euro mai mult pe masina? Eu zic ca se gasesc multe motive.

    Deci nu mai incercati sa pervetiti voi realitatea cu jumatati de adevaruri.
    3 1
  • @Rudolf D. De înțeles am înțeles din prima, numai că exprimarea pe care ai ales-o este deficitară. Ca și logica, de altfel. Când nu-ți dai seama că 0.1 lei/km este < decât 0.4 lei/km și contești de-a valma fără a furniza vreun argument, ce ar mai fi de comentat?
    1 0
  • inexorabil
    Astăzi, în Vinerea Patimilor (Adevărului), nu mă mai pot abţine: Zărne, pentru mine, eşti cea mai înaltă (sunt blând…ca să nu scriu “cruntă”) decepţie de pe AM. De ce? Fiindcă mărturisiri senine precum “Nici mie nu-mi plac vremurile care ne aşteaptă, dar n-avem încotro: trebuie să le primim, fără crâcnire, fără rezervă şi fără opoziţie, în inimă, în minte, în trup şi în viaţa de zi cu zi” constituie taman “declaraţia autentificată” de predare VOLUNTARĂ şi ireversibilă a sufletului încreştinat (prin Sf. Botez) în braţele lui Antihrist! Iar “pacea” cu care ne învăluie prinţul întunericului am tot supus-o atenţiei: este profund/invariabil mincinoasă şi fatalmente amăgitoare!

    De fapt, fiecare (desigur, persoanele de faţă NU se exclud de la regulă) îşi poartă veşnicia în propriile…decizii. Cu alte cuvinte, el/ea însuşi/însăşi îşi hotărăşte soarta cea fără nicio şansă de întoarcere, nu Dumnezeu, nu vrăjmaşul Său!!!
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru