Piața auto din România a înregistrat în primele trei luni ale anului o scădere de aproape 22% a înmatriculărilor, pe fondul unei scăderi puternice de 32% în luna martie în contextul restricțiilor de circulație impuse de autorități.
Cu toate acestea, piața mașinilor electrice a încheiat primul trimestru al anului în creștere cu 27%, la 272 de unități, ca urmare a creșterilor puternice înregistrate în primele două luni ale anului.
Datele oficiale publicate în această săptămână de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că Renault Zoe este în continuare modelul eletric cu cel mai mare succes în România prin prisma celor 97 de unități înmatriculate. Constructorul francez este urmat în topul mărcilor de BMW (54 unități) și Volkswagen (32 unități), în timp ce Nissan ocupă poziția a patra prin Leaf.
Totuși, este de remarcat că în luna martie s-au înmatriculat în total doar 41 de mașini electrice, dintre care 23 au purtat sigla BMW. În schimb, Volkswagen a înmatriculat două mașini electrice în luna martie, în timp ce Renault și Nissan au înmatriculat la rândul lor doar câte o mașină electrică în aceeași perioadă. Acesta este practic un indiciu că piața de mașini electrice este de asemenea puternică afectată de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-feb 2020 |
Vânzări BEV ian-feb 2019 |
Evoluție |
1 | Renault | 97 | 42 | 131% |
2 | BMW | 54 | 35 | 54% |
3 | Volkswagen | 32 | 56 | -43% |
4 | Nissan | 31 | 35 | -11% |
5 | Smart | 20 | 34 | -41% |
6 | Hyundai | 12 | 2 | 500% |
7 | Mercedes-Benz | 10 | 1 | - |
8 | Jaguar | 7 | 3 | 133% |
9 | Audi | 4 | 0 | - |
10 | Tesla | 4 | 0 | - |
- | Altele | 1 | 5 | -80% |
Total | 272 | 213 | 27.7% |
Mașini plug-in hybrid
Între timp, înmatriculările de mașini plug-in hybrid au crescut cu 75% la 147 de unități, însă și aici vedem o "plafonare" puternică de la creșterea de 102% raportată pentru primele două luni ale anului.
BMW rămâne în continuare lider în segment cu 38 de unități datorită extinderii gamei de modele și este urmată de Volvo (28 unități) și Porsche (23 unități). Interesant este că Volvo a înmatriculat 15 unități în lună martie, de două ori mai multe decât în primele două luni, în timp ce Mitsubishi a înmatriculat doar două unități Outlander PHEV în martie.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-feb 2020 |
Vânzări PHEV ian-feb 2019 |
Evoluție |
1 | BMW | 38 | 10 | 280% |
2 | Volvo | 28 | 24 | 16% |
3 | Porsche | 23 | 0 | - |
4 | Mitsubishi | 15 | 12 | 25% |
5 | Hyundai | 12 | 0 | - |
6 | Kia | 8 | 18 | -56% |
7 | Land Rover | 6 | 14 | -57% |
8 | Mercedes-Benz | 4 | 2 | 100% |
9 | Mini | 4 | 4 | - |
10 | Toyota | 4 | 0 | - |
- | Altele | 5 | 0 | 200% |
Total | 147 | 84 | 75% |
Mașini hibride
Segmentul mașinilor hibride a înregistrat în premieră o scădere: 1.156 unități, cu 1.4% mai puține decât în perioada similară a anului trecut.
Deloc surprinzător, Toyota acoperă cea mai mare parte a pieței și este urmată la mare distanță de brandul sau premium, Lexus.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-feb 2020 |
Vânzări HEV ian-feb 2019 |
Evoluție |
1 | Toyota | 931 | 1043 | -10% |
2 | Lexus | 54 | 77 | -30% |
3 | Honda | 48 | 8 | 500% |
4 | Suzuki | 30 | 6 | 400% |
5 | Ford | 26 | 24 | 8.3% |
6 | Volvo | 23 | 0 | - |
7 | Hyundai | 18 | 14 | 28% |
8 | Land Rover | 12 | 0 | - |
9 | Mini | 8 | 0 | - |
10 | Mitsubishi | 4 | 0 | - |
- | Altele | 2 | 0 | - |
Total | 1156 | 1172 | -1.4% |
Via APIA
Iti iei electrica, vrei sa calatoresti, sa te plimbi si vrei sa mergi eco (asta ar fi singurul motiv pentru care ti-ai lua electrica), dar nu poti. Autonomia este foarte mica. Ok, este de oras. Vrei doar sa faci niste cumparaturi si sa te duci la munca. Pai, si stai in trafic. Nu mai bine, iti iei o trotineta electrica sau normala sau o bicicleta ? Este de 10 ori mai ieftina decat o electrica, mult mai mica ( ca sa te strecori usor), nu stai in trafic, deci ajungi mai repede la destinatie si se poate transporta oriunde.
Pai, si atunci, la ce e buna electrica ? Ranspuns: La nimic. Este doar marketing.
Vrei sa calatoresti si sa te plimbi, iti iei termica.
Nu are sens electrica. Este doar marketing.
Ai ajuns la aceeași concluzie la care am ajuns și eu, dar și alții.
Concluzie la care mi-au sărit în cap mulți pe aici.
Deci, nu este de viitor, ci este doar o posibilitate de a trage tunuri o perioadă pe piața auto.
Acum eu inteleg ca asta e un site de masini cu multi puristi, dar poate daca esti purist, ar trebui un pic sa te pricei cat de cat la masini si sa admitii totusi unele avantaje ale masinilor electrice. Cat de ingust la gandire sa fii sa crezi ca o orice masina de oras poate fi inlocuita cu o trotineta electrica? Iti duci copiii pe trotineta la scoala? Faci cumparaturile pe trotineta? Mergi pe ploaie/vant/zapada cu trotineta? Faci naveta prin oras de 30 de km prin oras cu trotineta? Ce faci daca pur si simplu vrei siguranta si comfortul unei masini? Tot cu trotineta o inlocuiesti?
Este vorba si de pret. O electrica este foarte scumpa in comparatie cu o termica. La 30.000 de euro ai doar un Zoe cu 300 si ceva de km. Zoe este o masina mica. La banii ceruti pentru o electrica se gaseste ceva mult mai bun. La 30.000 de euro cat cer ei pe un Zoe, poti sa iti iei un SUV 4x4 cu spatiu mult si poti sa mergi aproape 1000 de km cu un plin. Iti dau exemplu o electrica versus o termica. Ambele in jurul a 30.000 de euro.
Renault Zoe vs Skoda Karoq
Zoe: un hatchback subcompact vs Karoq: SUV de clasa C
Zoe: autonomie 386 km si 135 cp ( noul Zoe), masa: 1502 kg, portbagaj 338 l, viteza maxima 140 km/h. Pret:30.350
Karoq: autonomie cam 1000 de km cu rezervorul plin. 150 cp, masa 1486 kg, portbagaj 521 l, viteza maxima 196 km/h. Pret: era 30.380 de euro, acum cateva zile, iar acum, in configurator scrie 31.105. Au crescut preturile. Dar, este un SUV 4x4.
Deci ce este mai bun ?
Eu vorbesc despre masina electrica.
Nu. N-ai inteles. Am vorbit strict despre masinile electrice si dejavantajele lor. Nu am vorbit despre masina in general. Masina electrica are autonomia foarte mica si este foarte scumpa pentru ce ofera.
Este doar marketing.
Cumparaturile, daca ai un magazin nu foarte departe de casa, le poti face si cu o bicicleta. Eu am vorbit despre masina electrica. Daca mergi doar prin oras si la munca, o trotineta/bicicleta este foarte buna. Nu stai in trafic. Asta daca chiar nu iesi din oras.
Daca te plimbi si iesi din oras , dar mai mergi si in oras si calatoresti, o masina cu motor termica este perfecta. Sau PHEV, dar este mult mai greu si se simte masa uriasa.
Poate si electrica, doar daca nu mergi foarte mult, dar este foarte scumpa pentru ce ofera. Este doar marketing.
O masina termica este foarte buna.
Deci financiar, electrica este pe plus. Acum explica-mi te rog cum fac eu naveta Corbeanca - Piata Victoriei cu trotineta electrica pe DN1.
In oras pe distante scurte. Doar atunci merge cu trotineta electrica. Nu DN, centura, etc.
Oras.
Ai dat 22.000 de euro pentru un Zoe full option, pentru ca este prima de la stat de 10.000 de euro.
De la an la an, tot mai multi oameni te contrazic si gasesc o utilitate masinii electrice. Dar cumva, pentru tine toti acesti oameni snut niste prosti, dar tu esti ala destept care vede lucrurile cum sunt in realitate.
Ok.
Nu am spus niciodata ca acesti oameni sunt niste prosti.
Da, are o utilitate. Are cuplu instant, zero emisii.
Mai silentioasa.... Este prea silentioasa.
Era o stire acum ceva timp. Era vorba despre un copil calcat de un hibrid Toyota Prius.
Pentru ca se conduce cel mai fain ?
Da, ai masina electrica, deci sti cum este. Dar nu se conduce mai fain decat un V8, o masina sportiva. La astea simti, auzi...
Dar are dezavantaje.
Se incarca foarte incet
Autonomie mica.
Raman la parerea mea.
Si au mai fost si altii care sunt de acord cu mine si au zis acelasi lucru despre electrice. La o priza de incarcare rapida stai cel putin 1 ora pana se incarca. La o priza de uz caznic, iti creste barba pana se incarca.
Spune-ne despre autonomie, timp de incarcare si cum se conduce. Senzatiile. Daca tot ai masina electrica, ne poti spune cum este.
Autonomia la traseul meu e in jur de 350 km. Deci la cum fac eu vreo 30-40 km pe zi, probabil o sa incarc masina o data pe saptamana. Chiar si iarna. Deci incarcare lenta si autonomie mica, eu efectiv nu le simt.
Dar iti recomand sa mergi cu una. Dupa cum vorbesti, probabil nu ai mers niciodata. Poate iti vei schimba parerea. Eu nu stiu de exemplu niciun om care sa fi trecut la masina electrica si dupa aia sa se fi intors la masina cu motor termic. Asta spune tot.
Depinde de stilul de viata.
Daca stai sa te gandesti, oricum, la o masina termica nu umpli rezervorul. Deci, tot cam la autonomia asta iesi. Dar, se poate umple rezervorul si sa fie total plin, si atunci o termica poate sa mearga sa zicem 900-1000 de km. In functie de consum.
350 de km nu e chiar atat de putin si incarcare in 8 ore...
Dar, depinde cum o folosesti.
Un SUV electric cu autonomie de 500-600 km, timp de incarcare de 15-30 minute la o statie de incarcare rapida, 4x4, spatiu interior mult, portbagaj mare si pret maxim de 35.000 de euro, ar fi foarte bun. Dar nu exista.
@Alpine77
"Nu toata lumea vrea SUV"
Asa este. Nu toata lumea. Majoritatea. Asta este trendul.
Depinde.
Şi care mint pe alţii, dar cel mai mult şi cel mai mult care se mint pe sine.
Cei care se mint singuri, nu ai ce să le spui. Sau celor foarte proşti.
Cum spunea cineva aici , unul din foarte multele avantaje este
- PREÎNCĂLZIREA sau PRERĂCIREA maşinii electrice (a habitaclului).
Deci tu, poţi seta ca să ai maşina mereu încălzită iarna, sau răcită vara, înainte de a pleca de acasă, fără să ai cheile în contact.
Nicio maşină termică nu ştie să facă asta (,decât unele extrem de scumpe, super premium, modificate, dar şi acelea nu complet cum fac electricele).
Dacă nu ar fi poluarea care o faceţi şi asupra oamenilor şi copiilor nevinovaţi, nu m-ar interesa nici cât o ceapă degerată de V8 diesel sau alte tehnologii dinozaur care le iubiţi aşa erotic necromancer.
Voi ati auzit ce a zis @Electrikkk ?
Zoe masina de gatit,sau smecherie !!!
Va certati degeaba tot ei vor decide ce s-a facem noi,punct.
Electric ,da,ok dar totul va fiiiiii electriic,ce facem cu poluarea electrica.
De exemplu va invit s-a vedeti unde a construit; Midocar ;noul sediu.Bau;;;sub linia de inalte a Bucurestiului la Vitan BREEEE''' nimeni nu se intreaba ce reprezinta majorarea unui camp electric.
Ce înseamnă poluare electrică?
Ce înseamnă majorarea unui câmp electric?
P.S si ar mai fi:
De ce "fiiiiiii" cu 6 de "i" și nu cu un singur "i"?
De ce "s-a vedeti" și nu "să vedeti" "s-a facem"?
De semne de punctuație nu mai vorbesc, că te bag în ceață...
Ca si in clipul cu Bertha Benz, sunt foarte multi care striga: "Vrajitoarea! Vine vrajitoarea! " cand au vazut primul automobil. Mi se pare incredibil ca in 2020 sa mai fie un contrast atat de puternic intre unele mentalitati din societatea actuala si automobilul electric. Dar ... fiecare are dreptul de a fi inteles si acceptat, asa cum este, cu ideile si preconceptiile lui. Fara ranchiuna, fara ura, fara dispret nevazut din spatele calculatorului. Pur si simplu suntem diferiti si putem fi oameni, sa ne respectam sincer, fara masti si fara "corectitudine politica".
Nici pe vremea primului automobil nu erau benzinarii iar producerea lui era prohibitiva pentru 99% din populatie. Si totusi, automobilul s-a impus, si nimeni n-a speculat ca e vreo forma de control de la distanta daca nu poate sa mai mearga cu calul sau pe jos de la un sat la altul. Inlocuirea trasurii cu masina s-a facut firesc, dar au trebuit 40-50 de ani pana cand s-a incheiat tot procesul. Cu tehnologia de astazi totul ar trebui sa fie mai scurt si mai eficient. Dar nu este.
Ce e diferit fata de acum 135 de ani este ca astazi sunt interese enorme in familiile care au control asupra resurselor petroliere s ide gaz metan. Aceste familii au lacheii lor, care sunt deasemenea co-interesati in mentinerea actualelor tehnologii pe piata. Si uite asa, chiar daca cineva patenteaza o baterie noua, sa zicem, probabil va avea o viata foarte grea s-o puna pe piata. Nu mai vorbim de faptul ca in prezent omenirea inca n-a descoperit secretul bateriilor ieftine, din materiale abundente, nepoluante, si usor de fabricat / reciclat. Mai e cale lunga pana departe. Vorbim de fenomene fizice care deja nu mai sunt la indemana oricui, nici macar a inginerilor cu facultate. Deja trebuie implicati oameni foarte destepti, din domenii diferite, care se lucreze impreuna la acelasi scop final. Ori asta e foarte greu, costa mult, iar cei care au banii n-au interesul in asa ceva.
Eu cred ca si astea sunt unele cauze pentru care lucrurile se misca atat de greu.
Daca aveti chef de cearta sau atacuri la persoana, mai cititi odata comentariul lui @Alpine77 de la 14:51. Sunt oameni care iubesc motoarele termice, dar in acelasi timp inteleg ca li se apropie sfarsitul. Fara ura, fara ranchiuna, poate chiar cu un pic de nostalgie. Si eu sunt unul dintre ei. Dar astea sunt vremurile si indiferent ca suntem pregatiti sau nu, schimbarile vor veni peste noi. Tot mai multe si tot mai puternice. Situatia actuala cu corona virus este doar una dintre ele.
Pace si sanatate :)
Chiar daca polonezii, ungurii au statii electrice TESLA (de 4-5 ani) iar sarbii si bulgarii de foarte putin timp, in Romania NU EXISTA NICI MACAR UNA SINGURA!!!!
Pentru ca SUNTEM PREA BUNI - eu unul, nu cred....
Mergi cu asta noua. E altceva. Si precum am zis, mai sus, e doar cam cu 3000 de euro mai scumpa decat un Clio 5 echivalent ca dotari. De ce sa dai 3000 de euro mai mult pe masina? Eu zic ca se gasesc multe motive.
Deci nu mai incercati sa pervetiti voi realitatea cu jumatati de adevaruri.
De fapt, fiecare (desigur, persoanele de faţă NU se exclud de la regulă) îşi poartă veşnicia în propriile…decizii. Cu alte cuvinte, el/ea însuşi/însăşi îşi hotărăşte soarta cea fără nicio şansă de întoarcere, nu Dumnezeu, nu vrăjmaşul Său!!!