Numeroasele restricții de circulație care au fost impuse în aproape toate țările europene de la jumătatea lunii martie în contextul pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2 au avut un efect semnificativ asupra pieței auto.
Astfel, înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa cu 51.8%, la puțin peste 853.000 de unități, comparativ cu cele aproape 1.78 milioane de unități comercializate în luna similară a anului trecut.
Datele oficiale publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) confirmă că cele mai afectate țări au fost reprezentate chiar de principalele piețe auto europene, acolo unde s-au impus și cele mai severe restricții: Italia (-85%), Franța (-72%), Spania (-69%), Austria (-66%) și Grecia (-61%).
Cu o scădere a pieței auto de 32%, România se numără printre țările cu cele mai mici scăderi, alături de statele balcanice și de cele din nordul Europei, acolo unde restricțiile au fost mai puțin severe.
De altfel, cel mai bun rezultat al lunii martie a fost înregistrat de Finlanda, cu o scădere de numai 0.9%, în timp ce Suedia a încheiat luna martie cu un declin de 8.6%. Acestea sunt și singurele țări în care scăderile au fost mai mici de 10%.
Dacia a înmatriculat în total 22.458 de unități în luna martie, în scădere cu 62.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, la fel ca în primele două luni ale anului, Dacia are o evoluție mai slabă decât media pieței, ceea ce a condus și la scăderea cotei de piață de la 3.3% la 2.6%.
Scăderile raportate de Dacia sunt însă în linie cu cele anunțate de producătorii francezi Renault (-64%), Peugeot (-64%) sau Citroen (-69%) și chiar mai mici decât cele ale altor branduri populare precum Fiat (-73%).
3 branduri premium, singurele în creștere după 3 luni
Ca urmare a evoluției din luna martie, doar trei constructori au reușit să încheie primele trei luni ale anului cu o creștere a înmatriculărilor, toți trei din segmentul premium: Porsche (+26%), DS (+25%) și Lexus (+1.6%).
Volkswagen își păstrează poziția fruntașă cu peste 351.000 de unități și o scădere de 24%, în timp ce podiumul este completat de Peugeot și Renault.
Dacia ocupă doar locul 17 în topul mărcilor, cu 83.286 de unități și o scădere de 42.6%, în timp ce cota de piață a coborât de la 3.5% la 2.7%.
Din nou, scăderea Dacia a fost mai puternică decât piața în ansamblu, care a coborât cu 26% la puțin peste 3 milioane de unități.Cel mai probabil, piața auto europeană va înregistra un declin și mai puternic în aprilie, întrucât restricțiile de circulație vor rămâne valabile cel puțin până la sfârșitul lunii în cele mai multe state.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-mar. 2020 |
Înmatriculări ian-mar. 2019 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 351,113 | 461,959 | -24% |
2 | Peugeot | 186,193 | 263,452 | -29% |
3 | Renault | 184,200 | 272,424 | -32% |
4 | Mercedes | 179,268 | 214,875 |
-17% |
5 | BMW | 174,326 | 204,553 |
-15% |
6 | Toyota | 170,827 | 187,483 |
-9% |
7 | Skoda | 163,616 | 194,734 | -17% |
8 | Ford | 162,528 | 259,773 | -37% |
9 | Audi | 160,859 |
198,898 |
-19% |
10 | Opel | 134,330 | 239,999 | -44% |
11 | Fiat | 122,348 | 178,986 | -32% |
12 | Citroen | 119,857 | 175,819 | -32% |
13 | Kia | 113,026 | 132,174 | -15% |
14 | Hyundai | 108,863 | 140,930 | -23% |
15 | Seat | 107,269 | 123,086 | -13% |
16 | Nissan | 87,260 | 117,209 | -26% |
17 | Dacia | 83,286 | 145,221 | -43% |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie (care a părăsit Uniunea Europeană în 31 ianuarie) și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via ACEA
Privind datele statistice din Romania se observa ca acolo unde numai un pic s-a scapat situatia de sub control (Suceava) numarul de victime este exponential mai mare. De exemplu numarul de bolnavi si de morti in acest oras mic, obscur as zice, este de 2-3 ori mai ridicat decat in Bucuresti, oras de 20 de ori mai mare. Si in plus daca toate tarile au luat aceasta masura, ai vrea ca Romania sa incerce iar, si iar cu rezultate dezastruase, edificarea unei democratii originale ca in anii 90?
Dar probabil ca unii doresc o Romanie cu cat mai multi morti.
Nu va faceti grija de economie, ne vom reveni ca de atatea ori, atat timp cat suntem in viata. Am rezistat la 2 razboaie mondiale, jafului rusesc si a cozilor de topor lasate pe aici. Scapam si de pandemia asta. De preferabil cu cat mai putini morti.
S-au luat niste masuri pentru a impiedica raspandirea Covid-19. Tot a depasit 2 milioane de oameni infectati. Fara masuri am fi vazut poate chiar dublul oamenilor infectati fata de acum.
Corona-paste fericit ! Corona-sarbatori fericite ! :)))
Și ghiciți ce, mulți sunt de părere că pandemia asta acoperă de fapt criza economică ce trebuia să sosească de ceva vreme, asta nu înseamnă că boala nu există, boala există însă este folosită ca motiv să justifice criza economică ce este pe cale să apară după ce trece starea de urgență.
O Skoda Kamiq Active era 14.000 de euro !
Acum este 15.000 de euro !
Skoda Karoq 4x4 Style era 30.000 de euro.
Acum este 31.000 de euro
Preturile au crescut cu 1000 de euro
Nu inteleg de ce sa creasca preturile. Mai ales acum.
Desi, cred ca mi-am dat singur raspunsul.
Pentru criza.
Profit.
Deh, vin vremuri grele, dar si bune.
Vine criza.