Înmatriculările de mașini au scăzut în Europa cu 52% în luna martie: Dacia a suferit un declin de 62%

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Sambata, 18.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa cu 52% în luna martie, ca urmare a pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2. Dacia a înregistrat un declin mai puternic decât media pieței, de 62%.

Numeroasele restricții de circulație care au fost impuse în aproape toate țările europene de la jumătatea lunii martie în contextul pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2 au avut un efect semnificativ asupra pieței auto.

Astfel, înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa cu 51.8%, la puțin peste 853.000 de unități, comparativ cu cele aproape 1.78 milioane de unități comercializate în luna similară a anului trecut.

Datele oficiale publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) confirmă că cele mai afectate țări au fost reprezentate chiar de principalele piețe auto europene, acolo unde s-au impus și cele mai severe restricții: Italia (-85%), Franța (-72%), Spania (-69%), Austria (-66%) și Grecia (-61%).

Cu o scădere a pieței auto de 32%, România se numără printre țările cu cele mai mici scăderi, alături de statele balcanice și de cele din nordul Europei, acolo unde restricțiile au fost mai puțin severe.

De altfel, cel mai bun rezultat al lunii martie a fost înregistrat de Finlanda, cu o scădere de numai 0.9%, în timp ce Suedia a încheiat luna martie cu un declin de 8.6%. Acestea sunt și singurele țări în care scăderile au fost mai mici de 10%.

Dacia a înmatriculat în total 22.458 de unități în luna martie, în scădere cu 62.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, la fel ca în primele două luni ale anului, Dacia are o evoluție mai slabă decât media pieței, ceea ce a condus și la scăderea cotei de piață de la 3.3% la 2.6%.

Scăderile raportate de Dacia sunt însă în linie cu cele anunțate de producătorii francezi Renault (-64%), Peugeot (-64%) sau Citroen (-69%) și chiar mai mici decât cele ale altor branduri populare precum Fiat (-73%).

3 branduri premium, singurele în creștere după 3 luni

Ca urmare a evoluției din luna martie, doar trei constructori au reușit să încheie primele trei luni ale anului cu o creștere a înmatriculărilor, toți trei din segmentul premium: Porsche (+26%), DS (+25%) și Lexus (+1.6%).

Volkswagen își păstrează poziția fruntașă cu peste 351.000 de unități și o scădere de 24%, în timp ce podiumul este completat de Peugeot și Renault.

Dacia ocupă doar locul 17 în topul mărcilor, cu 83.286 de unități și o scădere de 42.6%, în timp ce cota de piață a coborât de la 3.5% la 2.7%.

Din nou, scăderea Dacia a fost mai puternică decât piața în ansamblu, care a coborât cu 26% la puțin peste 3 milioane de unități.

Cel mai probabil, piața auto europeană va înregistra un declin și mai puternic în aprilie, întrucât restricțiile de circulație vor rămâne valabile cel puțin până la sfârșitul lunii în cele mai multe state.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-mar. 2020
Înmatriculări 
ian-mar. 2019
Evoluție
1 Volkswagen 351,113 461,959 -24%
2 Peugeot 186,193 263,452 -29%
3 Renault 184,200 272,424 -32%
4 Mercedes 179,268 214,875
-17%
5 BMW 174,326 204,553
-15%
6 Toyota 170,827 187,483
-9%
7 Skoda 163,616 194,734 -17%
8 Ford 162,528 259,773 -37%
9 Audi 160,859 198,898
-19%
10 Opel 134,330 239,999 -44%
11 Fiat 122,348 178,986 -32%
12 Citroen 119,857 175,819 -32%
13 Kia 113,026 132,174 -15%
14 Hyundai 108,863 140,930 -23%
15 Seat 107,269 123,086 -13%
16 Nissan 87,260 117,209 -26%
17 Dacia 83,286 145,221 -43%

Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie (care a părăsit Uniunea Europeană în 31 ianuarie) și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).

Via ACEA

Comentarii (7)

  • A meritat sa stam arestati in case,sa distrugem afaceri si sa lasam oameni pe drumuri pentru un rahat de gripa cu nimic mai agresiva ca cele din anii trecuti? Sa va raspundeti la intrebarea asta peste 2-3 luni.
    10 17
  • Doctor
    Merita. Mai bine falit decat mort. Ai sanse sa-ti revii la starea dinainte.
    Privind datele statistice din Romania se observa ca acolo unde numai un pic s-a scapat situatia de sub control (Suceava) numarul de victime este exponential mai mare. De exemplu numarul de bolnavi si de morti in acest oras mic, obscur as zice, este de 2-3 ori mai ridicat decat in Bucuresti, oras de 20 de ori mai mare. Si in plus daca toate tarile au luat aceasta masura, ai vrea ca Romania sa incerce iar, si iar cu rezultate dezastruase, edificarea unei democratii originale ca in anii 90?
    Dar probabil ca unii doresc o Romanie cu cat mai multi morti.
    Nu va faceti grija de economie, ne vom reveni ca de atatea ori, atat timp cat suntem in viata. Am rezistat la 2 razboaie mondiale, jafului rusesc si a cozilor de topor lasate pe aici. Scapam si de pandemia asta. De preferabil cu cat mai putini morti.
    17 20
  • Doctor,aha si edikk suntbuna si aceeasi persoana,in functie de trarament si de stare,se semneaza la nume. Doctor sef de camera la Buzau Sapoca.
    11 12
  • fan skoda
    @Tatraurs

    S-au luat niste masuri pentru a impiedica raspandirea Covid-19. Tot a depasit 2 milioane de oameni infectati. Fara masuri am fi vazut poate chiar dublul oamenilor infectati fata de acum.

    Corona-paste fericit ! Corona-sarbatori fericite ! :)))
    8 3
  • Clique
    De când a început nebunia asta cu virusul am urmărit cu atenție multe lucruri, prețuri, am întrebat cunoștințe din Italia, UK, iar la rândul lor au întrebat prieteni de-ai lor străini cam care este treaba.

    Și ghiciți ce, mulți sunt de părere că pandemia asta acoperă de fapt criza economică ce trebuia să sosească de ceva vreme, asta nu înseamnă că boala nu există, boala există însă este folosită ca motiv să justifice criza economică ce este pe cale să apară după ce trece starea de urgență.
    14 2
  • @clique. Si eu am cunostinte in N Italiei,la fel mi-au spus,basca ca de la sfarsitul anului 2019 unul dintre ei a fost disponibilizat dintr-o mare fabrica care construia piese industriale si n-a fost singurul,din contra.Sper sa nu plece Dacia si Ford din Romania ,asta e teama mea,ajungem iar toti milionari in lei la fel ca-n anii 90. Unii nu stiu ce haos a fost in Europa in industrie in 2019,de atunci cazuse piata,asta cu gripa de acum e scuza,sa vedem cum se aranjeaza lucrurile.
    5 4
  • fan skoda
    Nu stiu, dar preturile au crescut.

    O Skoda Kamiq Active era 14.000 de euro !
    Acum este 15.000 de euro !

    Skoda Karoq 4x4 Style era 30.000 de euro.
    Acum este 31.000 de euro

    Preturile au crescut cu 1000 de euro
    Nu inteleg de ce sa creasca preturile. Mai ales acum.
    Desi, cred ca mi-am dat singur raspunsul.
    Pentru criza.
    Profit.
    Deh, vin vremuri grele, dar si bune.
    Vine criza.
    10 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru