Franța este prima piață majoră din Europa care anunță datele despre înmatriculări pentru luna aprilie, în care activitatea economică a fost paralizată din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Conform tuturor așteptărilor, piața auto s-a prăbușit și a raportat doar 20.997 de unități înmatriculate, în scădere cu 89% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Cei doi mari constructori francezi, și anume Grupul PSA Peugeot-Citroen și Grupul Renault, au raportat o scădere medie de 84%, în timp ce toți constructorii străini au înregistrat scăderi individuale de peste 90%.
Dacia a reușit să înmatriculeze doar 1.227 de unități, în scădere cu 90.2%, iar cele mai dure scăderi au fost raportate de Daimler și Nissan, ale căror înmatriculări au coborât cu 98%.
La nivelul primelor patru luni ale anului, piața auto franceză a raportat o scădere de 48%, la puțin peste 385.000 de unități, ca urmare a declinului accentuat înregistrat și în luna martie (-72%).
Și la acest capitol Dacia a obținut rezultate sub media pieței, cu 17.805 mașini înmatriculate și o scădere de 63%.
Singura veste bună despre piața auto franceză este că mașinile electrice au ajuns la o cotă de piață record de 7% cu peste 27.000 de unități.
În termeni nominali, înmatriculările de mașini electrice s-au dublat în Franța în primele patru luni ale anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, atunci când se înmatriculaseră aproape 14.000 de unități.În clasamentul pe modele pentru primele patru luni ale anului, cel mai înmatriculat model este de departe Peugeot 208, cu peste 24.000 de unități, în timp ce locurile următoare sunt ocupate de Renault Clio (18.600 de unități) și Citroen C3 (13.900 de unități).
Dacia Sandero ocupă poziția a opta cu 9.996 de unități și o cotă de piață de 2.6%, în timp ce Dacia Duster este abia pe locul 17 cu 5.519 unități și are o cotă de piață de 1.4%.
Perspectivele pieței auto pentru luna mai sunt mai bune, în contextul în care showroom-urile vor putea fi deschise începând din 11 mai.
Via CCFA
Comentarii (0)